Μαμουλάκης για BOAK: Οι 10 αρνητικές πρωτοτυπίες της ΝΔ για τον αυτοκινητόδρομο

10 αρνητικές πρωτοτυπίες που κρύβονται μέσα στη σύμβαση των 318 σελίδων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ επισημαίνει ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, ο οποίος τονίζει σε δήλωση του:

«Πόσες πρωτοτυπίες μπορούν να κρυφτούν μέσα σε μια σύμβαση 318 σελίδων; Όταν μιλάμε για τη κυβέρνηση της ΝΔ και τον ΒΟΑΚ, πολλές. Τόσες πολλές, που η σύμβαση παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης λαμβάνει σκανδαλώδη χαρακτηριστικά. Ας τις δούμε λοιπόν μια προς μια:

1) Η Κρήτη γίνεται το πρώτο νησί στην Ευρώπη που οι κάτοικοι του θα πληρώνουν διόδια για τις μετακινήσεις τους εντός του νησιού. Σε αντίθεση με τη Σικελία, τη Σαρδηνία, την Κορσική, την Μαγιόρκα, την Μινόρκα, την Ιμπίθα, την Κύπρο, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση, κατανοώντας τον αποκλεισμό που υφίστανται οι κάτοικοι των νησιών, έχει θεσπίσει εξαιρέσεις.

2) Δεν θα είμαστε μόνο πρωτοπόροι στην εγκατάσταση των διοδίων αλλά και στην πληρωμή τους, καθώς οι χρήστες του ΒΟΑΚ υποχρεούνται βάσει της σύμβασης να πληρώνουν διόδια πολύ πριν την ολοκλήρωση του έργου.

3) Οι Κρητικοί θα πληρώνουν και παράπλευρα διόδια κατά την έξοδο τους από τον αυτοκινητόδρομο.

4) Πόσο θα στοιχίζει μια διαδρομή από το Ηράκλειο στα Χανιά και επιστροφή; 18,64 ευρώ ενώ ο ιδιώτης θα λαμβάνει για την ίδια διαδρομή επιπλέον 12,04 ευρώ ως αποζημίωση από το Δημόσιο, από όλους τους φορολογουμένους. Δηλαδή για αυτή την διαδρομή ο ιδιώτης θα εισπράξει συνολικά 30,68 ευρώ. Είναι όντως πρωτοτυπία η συνολική χρέωση των 10,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

5) Είναι πράγματι πρωτοτυπία ότι η κυβέρνηση εκχωρεί για εκμετάλλευση στην παραχωρησιούχο εταιρία και το αποπερατωμένο  τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος που έχει παραδοθεί ήδη από το 2019.

6) Η κυβέρνηση φέρνει τη σύμβαση του ΒΟΑΚ στη βουλή «ξεχνώντας» να τη συνοδεύσει με τα απαραίτητα παραρτήματα που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις υποχρεώσεις του αναδόχου.

7) Όντως πρόκειται για πρωτοτυπία ένα έργο που σύμφωνα με την κυβέρνηση θα φτάσει τα 2 δισ. ευρώ ο παραχωρησιούχος, όπως προκύπτει μέχρι στιγμής από τη σύμβαση, να συνεισφέρει μόνο 219 εκ. ευρώ. Δηλαδή μόλις το 10% του προϋπολογισμού.

8) Μετά από 6 χρόνια αναμονής και καθυστερήσεων, είναι πρωτοτυπία να ξεκινά ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Ευρώπης και η κυβέρνηση να ενεργοποιεί τη σύμβαση με λιγότερο από το 20% των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων.

9) Το έργο χρηματοδοτείται και από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης με 200 εκ. ευρώ και είναι πρωτοτυπία να ξεκινά ένα έργο τέτοιας εμβέλειας στην Ελλάδα που δεν έχει καν μελέτες, με περιθώριο μόλις 18 μήνες να απορροφήσει το ποσό, δεδομένου ότι καταληκτική ημερομηνία του Ταμείου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης είναι ο Δεκέμβριος του 2026.

10) Η δέκατη πρωτοτυπία, δεν είναι καν πρωτοτυπία για την κυβέρνηση της ΝΔ τα τελευταία 6 χρόνια: Ένα ακόμη έργο κομμένο στα μέτρα των ιδιωτών και ραμμένο στις πλάτες των πολιτών.».