Hλεκτροκίνητα πατίνια

Λύση εδώ και τώρα, ακόμα και με την εμπλοκή του εισαγγελέα σε σχέση με το καθεστώς της δημόσιας χρήσης των ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων ορθίων, -τα γνωστά πατίνια-, θα αναζητηθεί στη σύσκεψη που συγκαλείται σήμερα στις 11.00 το πρωί στη Λότζια.

Η σύσκεψη πραγματοποιείται υπό το βάρος των αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας, μετά και το τροχαίο ατύχημα με πρωτοβουλία του Εντεταλμένου Σύμβουλου Πολιτικής Προστασίας Μαρίνου Παττακού στην οποία έχουν κληθεί να συμμετάσχουν η Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου, η Δημοτική Αστυνομία, η Διεύθυνση Τεχνικών έργων και Μελετών με το Τμήμα ελέγχου κυκλοφορίας, η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, το Επιμελητήριο Ηρακλείου, η ΟΕΒΕΝΗ και η Διεύθυνση Συγκοινωνιών Ηρακλείου.

Ο πολιτικός πρϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας, Μαρίνος Παττακός
Ο αντιδήμαρχος Μ. Παττακός

Όπως εξηγεί ο κ. Παττακός η χρήση των πατινιών στην πόλη του Ηρακλείου έχει προκαλέσει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία μετά και το πρόσφατο τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε, και ανέδειξε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το εύρος των προβλημάτων που επισείει.

Πρόκειται για ένα μέσο μεταφοράς το οποίο καθιστά το χρήστη του ευάλωτο καθώς δεν διαθέτει φωτισμό, (και άρα δεν είναι ευδιάκριτο όταν κινείται στο σκοτάδι), δεν έχει καθρέπτες, και οι αναβάτες είναι -σε κάποιες περιπτώσεις- περισσότερα από ένα άτομα και μάλιστα σε δρόμους όπου αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες.

Πέρα όμως από όλα αυτά, οι ιδιοκτήτες των μέσων αυτών που τα διαθέτουν στην κυκλοφορία είναι ακάλυπτοι σε τρία επίπεδα όπως τονίζει ο κ. Παττακός. Το πρώτο είναι ότι η διάθεση του μέσου στην αγορά, συνιστά εμπορική πράξη για την οποία δεν είναι αδειοδοτημένοι.

Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι είναι ακάλυπτοι σε ότι αφορά στην κυκλοφοριακή χρήση του μέσου, το οποίο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζεται ένα ποδήλατο που κινείται μόνο με τη δύναμη του αναβάτη του.

Στην περίπτωση των ηλεκτροκίνητων πατινιών, το μέσο αναπτύσσει ταχύτητα χωρίς τη συνεχή συμμετοχή του αναβάτη. Αρα η χρήση του θα πρέπει να καθορίζεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάτι που δυστυχώς δεν υπάρχει.

Όμως το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλαίσιο για τη χρήση του μέσου δε σημαίνει ότι νομιμοποιείται η χρήση τους, υπογραμμίζει ο κ. Παττακός ο οποίος τονίζει ότι ο Δήμος Ηρακλείου θα ζητήσει να καλυφθεί το νομικό αυτό κενό, και μάλιστα σχεδιάζει να εκδώσει και κανονιστική πράξη για το σκοπό αυτό.

Επίσης εγείρεται ζήτημα και για το πως μια τέτοια εμπορική δραστηριότητα στηρίζεται στη  χρήση του κοινόχρηστου χώρου χωρίς καμία άδεια, από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία. Ο κ. Παττακός σημειώνει ότι όλα αυτά τα ζητήματα θα εξεταστούν με μεγάλη προσοχή με σκοπό να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις που θα δώσουν διεξοδικές λύσεις στα προβλήματα που ανακύπτουν.