ΕΡΓΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΥ

Με την ανακατασκευή της κεντρικής νησίδας έχουν ξεκινήσει οι εργασίες ανάπλασης, που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Αρχιεπισκόπου Μακαρίου.

Ήδη έχει τοποθετηθεί η αναγκαία σήμανση που ρυθμίζει τη ροή της κυκλοφορίας που δεν θα ανακοπεί σε όλη τη διάρκεια του έργου, καθώς ο ανάδοχος σε συνεργασία με τη Λότζια έχουν συμφωνήσει σε μια ευέλικτη διαδικασία υλοποίησης της παρέμβασης ανάπλασης, ώστε η περιοχή να δεχτεί την όσο δυνατό λιγότερη όχληση.

Την ίδια στιγμή, καταγράφεται έντονη αγωνία από καταστηματάρχες και κατοίκους της περιοχής σε σχέση με την έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών, ώστε να αποφευχθεί  όσο το δυνατό το ενδεχόμενο καθυστερήσεων που θα επιβαρύνει την περιοχή με τις παρενέργειες του ανοικτού εργοταξίου.

 

Όπως είναι γνωστό, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου είναι εννέα μήνες και με βάση το σχεδιασμό που έχει συμφωνηθεί, τρεις μήνες θα διαρκέσει η διαμόρφωση της νησίδας και από ένα τρίμηνο η διαμόρφωση της πλευράς των τειχών, όπως αντίστοιχα ένα τρίμηνο θα διατεθεί για την ανάπλαση της οδού από την πλευρά των καταστημάτων και των σπιτιών.

Αυτό πρακτικά σημαίνει, όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης ότι με τη διαδικασία αυτή, ουσιαστικά θα έχουμε ομαλή ροής της κίνησης των οχημάτων και μπορούμε να αποφύγουμε τις βαριές κυκλοφοριακές εμπλοκές.

Ο ίδιος εξηγεί ότι η αρχική μελέτη του έργου προέβλεπε την απομάκρυνση των δέντρων που βρίσκονται από την πλευρά των τειχών, πράγμα που αποφεύχθηκε, με παρέμβαση της τεχνικής υπηρεσίας που τροποποίησε το σχεδιασμό αυτό.

Ο αντιδήμαρχος απαντώντας σε σχέση με τη μείωση των θέσεων στάθμευσης που είναι ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί έντονα την περιοχή σημειώνει ότι δεν θα υπάρχουν οι περικοπές που έγιναν στην Πλαστήρα και ότι τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα σε σχέση με τη διατήρηση των θέσεων πάρκιγκ.

Ο ίδιος σημειώνει ακόμα ότι έχουν γίνει κάποιες βασικές αλλαγές στην αρχική μελέτη του έργου, στην οποία προστίθενται νέα φωτιστικά εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ παράλληλα αποφασίστηκε η νησίδα που θα διαμορφωθεί κατά μήκος της οδού να είναι κατά βάση κλειστή, για λόγους κυκλοφοριακής ασφάλειας.

Στη μέση περίπου του δρόμου και για την ακρίβεια στη διασταύρωση με την οδό Σκουλλάδων,  θα σχηματιστεί ένας μεγάλος κυκλικός κόμβος που θα διευκολύνει την ανάστροφη πορεία των οχημάτων. Προβλέπονται επίσης εσοχές πλάτους 2.00 μ. για τη στάθμευση ΙΧ κυρίως κατοίκων και καταστημάτων καταστηματαρχών σε μεγάλα μήκη σε αμφότερες τις πλευρές της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου.

Διαβάσεις πεζών προβλέπονται στις προσβάσεις των κυκλικών κόμβων, καθώς και σε άλλα σημεία σε κατάλληλες μεταξύ τους αποστάσεις.

Στα πεζοδρόμια προς την πλευρά του τείχους και όπου δεν υπάρχει θέση στάθμευσης οχημάτων τοποθετούνται χαμηλά κολωνάκια από χάλυβα με ανοξείδωτο δακτύλιο ώστε να εμποδίζεται η στάθμευση πάνω σε αυτά. Το πλάτος του δρόμου ανά λωρίδα κυκλοφορίας θα είναι 4 μ.