Σε ανάμμενα κάρβουνα κάθεται η τοπική κοινωνία του Λασιθίου εν όψει της καθόδου του πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη στο Ηράκλειο την ερχόμενη εβδομάδα καθώς το ενδιαφέρον της είναι εστιασμένο στην ατζέντα των πολιτικών του εξαγγελιών, αναμένοντας ως ελάχιστη ανταπόδοση των διεκδικήσεών της την ανακοίνωση της δημοπράτησης δύο ώριμων έργων. Το ένα είναι η αναβάθμιση του οδικού δικτύου «Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή– Παράκαμψη Παχειάς Άμμου – Καβούσι» και το δεύτερο είναι τμήμα «Καβούσι – Αυχήν Αγκαθιάς Σητείας».
Πρόκειται για υπερώριμα έργα τα οποία έπρεπε να έχουν δημοπρατηθεί… χθες, τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο δήμαρχος Σητείας κ. Γ.Ζερβάκης, ο οποίος υπογραμμίζει με νόημα ότι «δεν θα επιτρέψουμε να καρατομηθεί η Κρήτη με την κατασκευή του ΒΟΑΚ». Ο ίδιος σημειώνει ότι πρόκειται για δύο έργα με προχωρημένη μελετητική ωριμότητα (σε επίπεδο περιβαλλοντικών όρων) και η υλοποίησή τους αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα στον ανατολικότερο νομό της Κρήτης που εδώ και χρόνια ζητά καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες πρόσβασης.
Με την κατασκευή των έργων αυτών δημιουργούνται όροι και προϋποθέσεις για να αλλάξει ο οδικός χάρτης της περιοχής. Είναι ίσως τα πιο κεντροβαρή έργα που είναι κρίσιμο να τροχοδρομηθούν, καθώς η κατασκευή τους επιφέρει μια πολυεπίπεδη αναβάθμιση σε ό,τι αφορά στη λεγόμενη χρονοαπόσταση, αλλά και στις συνθήκες οδικής ασφάλειας. Ο κ. Ζερβάκης τονίζει ότι ήδη έχει γίνει μια παραχώρηση, το νέο δίκτυο που θα κατασκευαστεί να μην έχει χαρακτηριστικά εθνικού δρόμου με 2 συν 2 λωρίδες κυκλοφορίας αλλά με τη διαμόρφωση μιας συν μιας λωρίδας.
Ενώ λοιπόν γίνεται αυτή η παραχώρηση, και την ίδια ώρα υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα είναι αδιανόητο να μην βρεθεί χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση τους και να ανακοινωθεί η δημοπράτηση τους. Σε αντίθετη περίπτωση τα όσα λέγονται για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη είναι απλώς έπεα πτερόεντα.
Όπως είναι γνωστό σήμερα η ευρύτερη περιοχή έχει ένα φτωχό γεωμετρικά δίκτυο την ίδια ώρα που οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι πολύ μεγάλοι. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ καθημερινά από την περιοχή διέρχονται βαριά οχήματα με κατεύθυνση το Ηράκλειο, τα οποία κινούνται σε ένα δίκτυο εντελώς ακατάλληλο και προβληματικό για να δέχεται τους κυκλοφοριακούς φόρτους που αναγκαστικά σηκώνει.
Οι φορείς του Λασιθίου έχουν στην ατζέντα τους χρόνια τώρα το ζήτημα της αναβάθμισης των οδικών συνδέσεων, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορεί το κράτος χρόνια τώρα να κλείνει τα μάτια σε ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα που αποτελεί βαρίδι για την τοπική ανάπτυξη και καταδικάζει έναν ολόκληρο νομό σε μια κατάσταση παρακμής σε ό,τι αφορά τα κυκλοφοριακά δίκτυά του.