ΒΟΑΚ

Πόλεμος «χαρακωμάτων» ξέσπασε με αφορμή το Βόρειο Οδικό Άξονα και μάλιστα παραμονές Χριστουγέννων με την κόντρα του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ και της Νομαρχιακής Διοικούσας Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας να ξιφουλκούν διαρκώς.

Η αρχή έγινε, όταν ο Κρητικός υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης ανακοίνωνε σε αντίθεση με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, πως ο ΒΟΑΚ τελικά θα κατασκευαστεί με το μοντέλο της τριπλής παραχώρησης που είχε προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού αυτό είναι το μοναδικό βιώσιμο μοντέλο κατασκευής του έργου.

Με αφορμή αυτές τις δηλώσεις, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και αναπληρωτής τομεάρχης Ανάπτυξης Χάρης Μαμουλάκης, είχε σηκώσει το γάντι, υποστηρίζοντας πως η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας «βαπτίζει» όλο το σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ, σχέδιο επί χάρτου, προκειμένου στη συνέχεια να καρπωθεί όλη τη δουλειά που είχε υλοποιήσει η κυβέρνηση Τσίπρα.

Δεν έφθανε όμως μόνο αυτή η κόντρα, αλλά το ζήτημα συνεχίστηκε αφού πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, αποφάσισε πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κακώς ακύρωσε διαγωνισμό για τον νομικό σύμβουλο του Υπουργείου στο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Και σ’ αυτή την περίπτωση, η αντίδραση του αναπληρωτή τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη ήταν άμεση, αφού μίλησε για μεθοδεύσεις της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα.

«Μετά την κωλυσιεργία του Υπουργείου Υποδομών με τους διεθνείς διαγωνισμούς και τις τρεις διαφορετικές μεθόδους δημοπράτησης του έργου που ξεκίνησε ο ΣΥΡΙΖΑ – και η ΝΔ με καθυστέρηση ενάμιση έτους αποφάσισε να συνεχίσει – έρχεται μια ακόμα αποκάλυψη που αναδεικνύει τα περίεργα παιχνίδια που εξελίσσονται γύρω από τον ΒΟΑΚ. Πρόκειται για τον διαγωνισμό για τον νομικό σύμβουλο του Υπουργείου Υποδομών, που προκηρύχθηκε προ διετίας επί ΣΥΡΙΖΑ, υπήρξε μειοδότης, αλλά ο Κ. Καραμανλής έπειτα από πολύμηνη καθυστέρηση χωρίς να υπογράφει τη σύμβαση, ακύρωσε. Η απόφασή του όμως αυτή, σύμφωνα με γνωμοδότηση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, κακώς ελήφθη. Ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί!» τονίζει μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής τομεάρχης, ο οποίος υποστηρίζει πως είναι μάλλον ακραίο όλα αυτά τα γεγονότα να είναι τυχαία.

Κι ενώ στο «πρώτο χτύπημα» του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρξε συντονισμένη απάντηση, ούτε από το Υπουργείο, ούτε όμως και από την κυβέρνηση, στη δεύτερη περίπτωση, την απάντηση ανέλαβαν οι τέσσερις πρόεδροι των ΝΟΔΕ της Κρήτης, σηκώνοντας το γάντι της αντιπαράθεσης.

Οι πρόεδροι των ΝΟΔΕ με μια μακροσκελέστατη ανακοίνωση τους υποστηρίζουν πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης βρίσκεται στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού, ενώ ακολουθούν την ρητορική της κυβέρνησης, αναφέροντας πως ναι μεν το μοντέλο της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να φαίνεται ίδιο με αυτό του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Όπως τονίζουν μάλιστα, η Νέα Δημοκρατία είναι η μόνη που ενέταξε στο σχεδιασμό τα τμήματα Χανιά – Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος – Σητεία, για τα οποία ωστόσο και ο ΣΥΡΙΖΑ είχε υποστηρίξει πως θα προχωρήσουν απλά σε δεύτερο επίπεδο, όπως δηλαδή υποστηρίζει και η Νέα Δημοκρατία.

Οι Νομαρχιακές Διοικούσες Επιτροπές αναφέρουν επίσης ότι όλο αυτό το διάστημα των 18 μηνών, η κυβέρνηση προχώρησε ουσιαστικές μελέτες και παρεμβάσεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, που δεν υπήρχαν καν στα χαρτιά για τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ παραθέτουν έναν μακροσκελέστατο κατάλογο εργασιών για να αποδείξουν το γεγονός πως το Υπουργείο είχε πλούσιο και δύσκολο έργο να υλοποιήσει.

Την ίδια στιγμή τονίζουν πως αν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε τις ταχύτητες της Νέας Δημοκρατίας, το έργο θα μπορούσε να έχει συμβασιοποιηθεί πριν από το 2022, ενώ κάνουν σαφές πως το κόστος κατασκευής που αυξάνεται επί κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, οφείλεται στο γεγονός ότι περιλαμβάνονται πολύ περισσότερα έργα σε σχέση με αυτά που είχε αρχικά δηλώσει πως θα υλοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι πρόεδροι των ΝΟΔΕ σε όλους τους τόνους αναφέρουν πως η κυβέρνηση αναγνωρίζει τη σημασία του Βόρειου Οδικού Άξονα, κάνοντας σαφές ότι θα υλοποιηθεί «γιατί είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, που εργάζεται για αυτόν τον σκοπό και δεν χτίζει με τα λόγια, ανώγεια και κατώγεια, όπως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».