Μετρά αντίστροφα ο χρόνος για το κλείσιμο του «σταυρού» στο κέντρο της πόλης, που αναμένεται να σηματοδοτήσει μια νέα ανατρεπτική κυκλοφοριακή αλλαγή στην καρδιά του Ηρακλείου.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Γ. Αναστασάκη, μέχρι το τέλος του μήνα ο “σταυρός” της πόλης θα κλείσει, καθώς προχωράμε σε ένα νέο στάδιο σε ό,τι αφορά την πορεία υλοποίησης του μεγάλου έργου ανάπλασης που εξελίσσεται στο κέντρο της πόλης.
Ειδικότερα, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, καθώς ο ανάδοχος του έργου θα προχωρήσει στις εργασίες που θα εναρμονίσουν το τμήμα που μεσολαβεί ανάμεσα στην Ίδης και τη Δικαιοσύνης, θα ξεκινήσει η υπογειοποίηση των δικτύων της ΔΕΗ κατά μήκος της 1821.
Τη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει τα νέα κυκλοφοριακά μέτρα που σηματοδοτούν μια νέα πραγματικότητα στην καρδιά της πόλης, καθώς όταν αρχίσουν να υλοποιούνται, θα κλείσει η κυκλοφορία στο τμήμα της οδού Δικαιοσύνης από τη συμβολή της με την οδό Έβανς ως την οδό Χατζημιχάλη Γιάνναρη.
Αντίστοιχα διακόπτεται η κυκλοφορία στη 1821 από το ύψος που συναντά τη Δικαιοσύνης μέχρι την οδό Μονής Οδηγητρίας. Επίσης δεν θα επιτρέπεται η πρόσβαση από την Έβανς στη συμβολή με τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη έως τη Δικαιοσύνης. Τα νέα μέτρα θα ισχύσουν για δύο μήνες σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ηρακλείου, την οποία θα κληθεί να εγκρίνει την ερχόμενη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο.
Το νέο εργοτάξιο θα ανοίξει αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες υπογειοποίησης της ΔΕΗ κατά μήκος της Έβανς, όπου εξελίσσονται με αρκετή χρονοτριβή σε σχέση με τα αρχικά πλάνα που είχαν τεθεί. Όπως εξηγεί ο κ. Αναστασάκης, «ικανή και αναγκαία συνθήκη για να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο του εργοταξίου στο “σταυρό” της πόλης είναι να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υπογειοποίησης της ΔΕΗ που τώρα υλοποιούνται κατά της μικρής Έβανς».
Ειδικότερα, όπως σημειώνει, είναι σημαντικό να έχει απελευθερωθεί ο οδικός άξονας της Έβανς, καθώς σχεδιάζεται η αντιδρόμηση της κίνησης των οχημάτων.
Η πρόταση που θα θέσει η δημοτική Αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι παράλληλα με τους αποκλεισμούς των παραπάνω οδεύσεων να δημιουργηθούν στο εσωτερικό της πόλης θύλακες οι οποίοι θα μπορούν να απελευθερώνουν την κίνηση των οχημάτων συνδυαστικά με μια σειρά από αντιδρομήσεις.
Εφόσον λοιπόν κλείσει εξ ολοκλήρου ο “σταυρός” της πόλης, η κυκλοφορία θα γίνεται ανάποδα από τη 1821 προς τη Μονής Οδηγήτριας και αντίστοιχα τα οχήματα θα κινούνται από τη Χ. Γιάνναρη και θα ανεβαίνουν στην Έβανς από την Attica Bank και πάνω.
Αντίστοιχα αντιδρομείται και η Πεδιάδος ώστε οι οδηγοί να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στην πλατεία Ελευθερίας, γεγονός που μοιραία αλλάζει και τη φορά της Ανωπόλεως που θα γίνει ανάποδη.