«Η σύμβαση παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ είναι ληστρική. Για ένα έργο που έχει ήδη κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο μέρος του με χρήματα από το Δημόσιο, ο ιδιώτης βάζει ψίχουλα, μόλις 220 εκατομμύρια, ενώ το Δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός, βάζει 891 εκατομμύρια, πέντε φορές περισσότερο από τον ιδιώτη, ο οποίος και θα τον εκμεταλλεύεται μέσω των διοδίων για 35 ολόκληρα χρόνια!
Μάλιστα, επιδιώκει να εισπράττει διόδια και πριν την παράδοση του έργου, με το επιχείρημα της εξοικείωση του πολίτη!». Αυτό ξεκαθάρισαν χθες τα στελέχη της Τομεακής Επιτροπής Ηρακλείου του ΚΚΕ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, καταγγέλλοντας -μεταξύ άλλων- και τη Δημοτική Αρχή, που για άλλη μια φορά, στη λογική του «εφικτού», δηλαδή με την αντιλαϊκή πολιτική «κόστους-οφέλους», αποδέχεται τις σοβαρές ελλείψεις στον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ και κάνει εκπτώσεις που θίγουν άμεσα τα συμφέροντα του ηρακλειώτικου λαού.
Ο βουλευτής του κόμματος, Μανώλης Συντυχάκης, σημείωσε ότι «η υλοποίηση των “αναπτυξιακών” έργων στην Κρήτη, όπως ο ΒΟΑΚ, έχει ως κριτήριο τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την κάλυψη των ουσιωδών αναγκών των κατοίκων του νησιού.
Απόδειξη, το γεγονός ότι δεν θα επεκταθεί μέχρι τη Σητεία, με αποτέλεσμα να μην καλύπτει το σύνολο της έκτασης του νησιού, επειδή δεν συμφέρει τους κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς δεν θα αποφέρει άμεσα τα προσδοκώμενα κέρδη από τα διόδια.
Υποκριτική είναι η στάση των άλλων κομμάτων, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.ά., αφού συμφωνούν με την πολιτική των παραχωρήσεων και ιδιωτικοποιήσεων. Το ΠΑΣΟΚ ψήφισε θετικά στην κύρωση, αποδεικνύοντας ότι είναι το alter ego της ΝΔ, προετοιμάζοντας τις μελλοντικές συνεργασίες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ τάσσεται υπέρ των συμβάσεων παραχώρησης και των ΣΔΙΤ, άρα διόδια, άρα ιδιώτες, καταψήφισε τη σύμβαση για καθαρά επικοινωνιακούς και ψηφοθηρικούς λόγους. Η ουσία είναι ότι η ΝΔ τούς πήρε την μπουκιά από το στόμα τους, ενώ πασχίζουν να αποδείξουν ότι είναι καλύτεροι και πιο πιστοί σύμμαχοι των επιχειρηματικών ομίλων».
Το μέλος Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης με την «Λαϊκή Συσπείρωση», Δημήτρης Βρύσαλης, τόνισε ότι «κανένα ίχνος αυτοκριτικής δεν υπάρχει από την περιφερειακή αρχή για το γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ και, συνολικά το οδικό δίκτυο της Κρήτης (θάνατοι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο υπερδιπλάσιοι σε σχέση με ΒΟΑΚ), αποτελούν μία ακόμα «κοιλάδα των Τεμπών».
Για την κατάσταση, με τον βαρύ φόρο αίματος που πληρώνει ο κρητικός λαός, με την ευθύνη να βαραίνει όλες τις Κυβερνήσεις διαχρονικά (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ), αλλά και την τοπική–περιφερειακή διοίκηση, αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία αντιμετώπιζε την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου ως «μη επιλέξιμο» έργο.
Έπεσαν οι μάσκες και για την τοπική διοίκηση με την περιφερειακή αρχή, να πανηγυρίζει μαζί με την Κυβέρνηση για το μεγάλο αυτό «κατόρθωμα». Η ασφάλεια στις μεταφορές είναι υπόθεση του λαϊκού κινήματος που προτάσσει τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και αμφισβητεί την κυρίαρχη πολιτική και το σύστημα το οποίο υπηρετεί το καπιταλιστικό κέρδος».
Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Δήμο Ηρακλείου, Δημήτρης Δουλουφάκης, τόνισε ότι «η Δημοτική Αρχή, για άλλη μια φορά αποδέχεται τις σοβαρές ελλείψεις στον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ και κάνει εκπτώσεις που θίγουν άμεσα τα συμφέροντα του Ηρακλειώτικου λαού.
Μάλιστα για τα διόδια δεν την απασχολεί τι θα γίνει, πέρα από τα όρια του Ηρακλείου, εάν δηλαδή ο Ηρακλειώτης πάει στην εργασία του ή να επισκεφθεί τον τόπο καταγωγής του ή για αναψυχή με την οικογένειά του. Οι διάφορες προτάσεις για νέες χαράξεις του ΒΟΑΚ, «πρωτοβουλίες» τεχνικού και νομικού χαρακτήρα για την «παράκαμψη του Ηρακλείου» από τον ΒΟΑΚ, δεν αγγίζουν την ουσία των επιδιώξεων κεφαλαίου και Κυβέρνησης.
Άλλες έχουν βάση, άλλες έρχονται εντελώς καθυστερημένα κι άλλες ακούγονται για να ακούγονται, με την Κυβέρνηση να αφήνει να εξελίσσεται αυτή η συζήτηση, βολική για αυτήν, διότι λειτουργεί αποπροσανατολιστικά».
Η δημοτική σύμβουλος Ηρακλείου με την «Λαϊκή Συσπείρωση», Λίνα Ανδρουλάκη, από την πλευρά της είπε ότι «η μετατροπή του ΒΟΑΚ σε κλειστό, ιδιωτικό αυτοκινητόδρομο με φανερά και σκιώδη διόδια, όχι μόνο δεν θα λύσει, αλλά αντίθετα θα εντείνει, τα προβλήματα των μετακινήσεων στο νησί, ενώ θα προσθέσει νέα οικονομικά βάρη στο λαό της Κρήτης αλλά και συνολικά της χώρας.
Το γεγονός ότι έχει αυτή τη χάραξη δεν είναι τεχνικό ζήτημα αλλά πολιτικό. Ότι διχοτομεί τις πόλεις και δεν προβλέπεται η πλήρης υπογειοποίησή του στο Ηράκλειο, από Γάζι έως Καρτερό, όπως πρότεινε το ΚΚΕ, που υπό προϋποθέσεις θα αποτελούσε λύση για συντομότερη και φθηνότερη διέλευση και χωρίς απαλλοτρίωση, είναι γιατί στοχεύει να εγκλωβίσει τις μετακινήσεις στον ΒΟΑΚ.
Ο λαός της Κρήτης και του Ηρακλείου να μην επιτρέψει σε κανέναν ιδιώτη να εκμεταλλευτεί την δημόσια περιουσία, να απαιτήσει αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο, με βάση τις ανάγκες του!».