Κινητικότητα για έξι πολεοδομικές μελέτες του Ηρακλείου

Ενώ ολοκληρώνεται η άτυπη παραλαβή των ενστάσεων στην πολεοδομική μελέτη Παπά Τίτου, τροχοδρομείται η ανάρτηση της πολεοδομικής μελέτης της Αμφιθέας και ως το τέλος του χρόνου, εκτιμάται ότι θα προχωρήσει και η τέταρτη ανάρτηση της αντίστοιχης μελέτης των Καμινίων.

Την ίδια στιγμή, γίνεται προσπάθεια να προχωρήσουν οι πολεοδομικές μελέτες της Άνω Αλικαρνασσού, της ενότητας Αγία Ειρήνη-Κορακοβούνι-Μαραθίτης και του Άη Γιάννη Χωστού.

Όπως τονίζει η αντιδήμαρχος Πολεοδομίας, Στέλλα Αρχοντάκη Καλογεράκη, «γίνεται ουσιαστική προσπάθεια παρά το ελάχιστο προσωπικό, το οποίο διαθέτει η Υπηρεσία να προχωρήσουν μια σειρά από πολεοδομικές μελέτες, προτεραιοποιώντας αυτές που έχουν μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα, για να φτάσουν σε επίπεδο θεσμοθέτησης».

Σε κάθε περίπτωση, το στοίχημα της Υπηρεσίας δεν είναι εύκολο, αν λάβει κανείς υπόψη του ότι εκκρεμούν αθροιστικά 17 πολεοδομικές μελέτες, κάποιες από τις οποίες έχουν αφετηρία το μακρινό 1997, όπως αυτές του Σκαλανίου και των Βασιλειών, καθώς προσκρούουν στο αδιαπέραστο τείχος της αθάνατης ελληνικής γραφειοκρατίας.

Πολεοδομική μελέτη Παπά Τίτου

Στην Πολεοδομία του Δήμου Ηρακλείου, δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους από τη μαζική ανταπόκριση του κόσμου στην διπλή ανάρτηση της πολεοδομικής μελέτης «Κάτω Κατσαμπάς-Παπά Τίτου Μετόχι-Παγκρήτιο», που με τη σειρά του είδε με ανακούφιση ότι γίνεται προσπάθεια -παρά τις αντιξοότητες που υπάρχουν- να προχωρήσει ο πολεοδομικός σχεδιασμός μιας δυναμικής περιοχής, που αν και ανατέθηκε το μακρινό 2009, κόλλησε εδώ και χρόνια.

Όπως είναι γνωστό, στη συγκεκριμένη πολεοδομική ενότητα, υπάρχουν τρία μεγάλα «αγκάθια». Το πρώτο αφορά την εμπλοκή, που υπάρχει σε σχέση με τους πυλώνες μέσης τάσης της ΔΕΗ, όπου βάσει νόμου θα πρέπει να διαμορφωθεί μια ζώνη 20 μέτρων, που θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός δεν είναι εφικτός, διότι υπάρχουν ήδη κατασκευασμένα κτίσματα, τα οποία ο Δήμος δεν μπορεί να απαλλοτριώσει.

Στο πλαίσιο αυτό, σε παλαιότερη απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ότι θα πρέπει να γίνει υπογειοποίηση των δικτύων και να μην δεσμευτούν σημαντικές εκστάσεις γης, που είναι ήδη κατοικημένες.

Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και σε σχέση με την τήρηση του νόμου, που προβλέπει ότι θα πρέπει να υπάρχει απόσταση 200 μέτρα από τα νεκροταφείο, ενώ ο Δήμος αντιπροτείνει η έκταση να περιοριστεί στα 50 μέτρα, τεκμηριώνοντας τη θέση του με γεωτεχνικές και γεωλογικές μελέτες και με δεδομένο το γεγονός ότι ήδη υπάρχουν κατασκευασμένα κτίσματα.

Αντίστοιχα, το τρίτο «αγκάθι» είναι αποστάσεις που θα πρέπει να τηρηθούν με την Εθνική Οδό, καθώς υπάρχει έντονη πολεοδόμηση στην ευρύτερη περιοχή και στο πλαίσιο αυτό, η Πολεοδομία έχει καταθέσει τεκμηριωμένο αίτημα να μη γίνουν μειώσεις, που θα σηματοδοτήσουν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις κτισμάτων.

Η πλευρά της Πολεοδομίας, όπως τονίζει η αρμόδια αντιδήμαρχος, Στέλλα Αρχοντάκη Καλογεράκη, προσπαθεί να βάλει σε μια πιο ρεαλιστική βάση και να εξορθολογήσει τις αποστάσεις, με δεδομένο το γεγονός ότι μιλάμε για περιοχές που ήδη έχουν χτιστεί και είναι αδιανόητο να απαλλοτριωθούν και για το σκοπό αυτό, η Υπηρεσία βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή με τα αρμόδια Υπουργεία.

Όπως είναι γνωστό, στην πολεοδομική μελέτη Παπά Τίτου, έγινε διπλή ανάρτηση, όπου η μία αφορούσε την πρώτη φάση του Κτηματολογίου και η δεύτερη αφορούσε την πρώτη ανάρτηση του Β1 σταδίου της πολεοδομικής μελέτης.

Η ανταπόκριση ήταν μαζική, αφενός γιατί προστέθηκαν 200 δηλώσεις ιδιοκτησίας που αφορούν σε μεταβολές ιδιοκτησιακές εκτάσεων της περιοχής, οι οποίες αποτυπώθηκαν στο κτηματολογικό υπόβαθρο της μελέτης. Παράλληλα, όμως, κατατέθηκαν μέχρι στιγμής 60 ενστάσεις της στο δεύτερο στάδιο της πολεοδομικής μελέτης.

Νέα ανάρτηση της πολεοδομικής μελέτης των Καμινίων

Και τέταρτη ανάρτηση δρομολογείται στην πολεοδομική μελέτη των Καμινίων, που προγραμματίζεται να γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο, αυτή τη στιγμή η Υπηρεσία είναι σε συνεννόηση με τον μελετητή και έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία των 14 ενστάσεων, που έχουν κατατεθεί, ώστε να προκύψουν τα βέλτιστα αποτελέσματα για την περιοχή των Καμινίων και να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό η τελική έγκριση της μελέτης.