Στο έργο του κόμβου της Αγίας Πελαγίας

Χρειάστηκε πάνω από ένας χρόνος αναμονής, τεράστιες προσπάθειες, επικοινωνίες με υπηρεσίες, παρεμβάσεις αντί παρεμβάσεων και προσωπικός μόχθος στελεχών του Δήμου Μαλεβιζίου, για να εκκινήσει επιτέλους το πολύ σημαντικό έργο των κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας.

Χρειάστηκε όμως μία μόνο «σπίθα» για να κολλήσει το έργο. Και να παραμένει κολλημένο στα γρανάζια της γραφειοκρατίας επειδή οι υπηρεσίες δεν μπορούν ακόμα εν έτη 2019 να συντονιστούν μεταξύ τους, όπως όλα δείχνουν. Πώς άρχισε όμως αυτό το χρονικό της ασυνεννοησίας και του μη συντονισμού;

Η Εφορία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου, με έγγραφο της προς την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου, που είναι υπεύθυνη για το έργο, υποστηρίζει πως στο σημείο πραγματοποιούνται εργασίες χωρίς να υπάρχει κάποια ενημέρωση και επίβλεψη της υπηρεσίας.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, η αρμόδια Διεύθυνση Δ14 απαντά ότι πρώτον είχε ενημερώσει εγκαίρως το Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ παράλληλα τονίζει πως υπάρχει και σχετικός κωδικός χρηματοδότησης για τις αρχαιολογικές έρευνες των σημείων που βρίσκονται εκτός του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

Η αρμόδια Διεύθυνση τονίζει παράλληλα πως σε καμία περίπτωση οι όποιες πιθανές καθυστερήσεις στην ενημέρωση της τοπικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας δεν σχετίζονται με το Υπουργείο Υποδομών, αλλά σαφέστατα έχουν να κάνουν με το Υπουργείο Πολιτισμού.

Η όλη εξέλιξη θέτει σε διακινδύνευση το σύνολο του έργου, αφού υπάρχουν τρομερά ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα ως προς την υλοποίηση του έργου, τα οποία ορίζουν ως καταληκτικό χρόνο ολοκλήρωσης των κόμβων τον Μάιο του 2020.

Εκτός όμως από τον κίνδυνο απένταξης του έργου, σοβαρά προβλήματα τίθενται και αναφορικά με την οδική ασφάλεια στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά και με την αναπτυξιακή προοπτική του συνόλου της περιοχής.

Είναι χαρακτηριστικό πως αυτή τη στιγμή το υφιστάμενο δίκτυο σύνδεσης της Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας με τον Βόρειο Οδικό Άξονα παραμένει άκρως επικίνδυνο, ενώ είναι επίσης χαρακτηριστικό πως σε αυτό το τμήμα του δρόμου έχουν υπάρξει πάρα πολλά θύματα σε τροχαία δυστυχήματα, αλλά και πάρα πολλοί σοβαροί τραυματισμοί.

Το κωμικοτραγικό στην όλη υπόθεση σχετίζεται με το γεγονός πως μόλις προ ημερών, στελέχη της κυβέρνησης, της αντιπολίτευσης και της τοπικής αυτοδιοίκησης διαξιφίζονταν για το αν ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας αν και εφόσον κατασκευαστεί θα έχει διόδια ή όχι, ενώ την ίδια στιγμή περνούσε σχεδόν αδιάφορη κάποια παρέμβαση ουσίας για ένα αναγκαίο έργο.