Ένα παιδί κινδύνευσε σε παιδική πισίνα ξενοδοχείου με το ναυαγοσώστη και τους λουόμενους να τρέχουν για τις πρώτες βοήθειες.
Με την αγωνία στο κόκκινο το παιδί ανέκτησε τις αισθήσεις του ακούστηκε το κλάμα του και διεκομίσθη στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.
Ανάμεσα στους προστρέξαντες ήταν και πρώην αστυνομικός ο οποίος περιγράφει τις αγωνιώδης προσπάθειες.
«Σήμερα συμμετείχα σε μια προσπάθεια διάσωσης ενός παιδιού 3,5 ετών σε πισίνα. Ήταν μια εμπειρία που εύχομαι να μη ζήσει κανείς.
Έδιωξα τους περίεργους και ξεκίνησα τις μαλάξεις. Μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο, χρειάστηκε να δράσουμε άμεσα. Μαζί με τον ναυαγοσώστη και μια κυρία που ξεκίνησε αναπνοές διάσωσης, ο καθένας έκανε ό,τι μπορούσε, να βγουν και τα υπόλοιπα από μύτη στόμα, να ανακτήσει το παιδί τις αισθήσεις του και να ακουστεί το κλάμα του. Το παρέδωσα στη γιατρό και στη μαμά και έφυγα πιο πέρα να πάρω ανάσα από το σοκ. Για μια στιγμή πίστεψα ότι δεν θα τα καταφέρουμε …
Αυτό που μου έμεινε περισσότερο είναι τρία πράγματα:
– Ένα παιδί μπορεί να κινδυνεύσει ακόμη και σε πισίνα με μικρό βάθος. Το ύψος του νερού δεν αποτελεί εγγύηση ασφάλειας.
– Τις κρίσιμες στιγμές, οι ψύχραιμοι άνθρωποι που γνωρίζουν πρώτες βοήθειες είναι πολύτιμοι. Αντίθετα, ο συνωστισμός από περίεργους δυσκολεύει το έργο όσων προσπαθούν να βοηθήσουν.
– Τα πρώτα λεπτά είναι καθοριστικά. Μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο, οι παρευρισκόμενοι μπορεί να είναι η μόνη ελπίδα.
Αν είστε γονείς, μην αφήνετε ποτέ μικρά παιδιά χωρίς συνεχή επίβλεψη μέσα ή δίπλα στο νερό, ούτε για λίγα δευτερόλεπτα. Και αν δεν έχετε εκπαιδευτεί στις πρώτες βοήθειες, κάντε το. Μπορεί κάποια μέρα να σώσετε μια ζωή.
Εύχομαι πραγματικά στο παιδί να τα καταφέρει».
