Για μία ακόμα φορά τα επίσημα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών αποδεικνύουν πως η στρατηγική επιβολής φόρων στα καύσιμα, φέρνει μειώσεις στα έσοδα του Κράτους.
Διαχρονικά η συγκεκριμένη κατάσταση δεν είναι άγνωστη. Άγνωστος είναι ωστόσο ο λόγος για τον οποίο κυβέρνηση και συναρμόδιοι υπουργοί ψηφίζουν συνεχώς επιβολές νέων φόρων.
Η νέα φορολαίλαπα στα καύσιμα το 2018 επέφερε σύμφωνα με το Παρατηρητήριο μια συνολική πτώση στην αγορά της τάξεως του – 3,5%, με μια ταυτόχρονη αύξηση στη ζήτηση του πετρελαίου κίνησης, το οποίο παραμένει φθηνότερο σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.
Στην Κρήτη η κατάσταση εμφανίζεται κάπως καλύτερη με δεδομένο ότι τους θερινούς μήνες η ζήτηση αυξάνεται έντονα λόγω αύξησης των οχημάτων που κινούνται στους δρόμους του νησιού, πολλά από τα οποία είναι ενοικιαζόμενα και τουριστικά λεωφορεία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το διάστημα Ιανουάριος –Ιούνιος έκλεισε με ελάττωση των πωλήσεων της τάξης του –0,5 % σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Το φθνηότερο ντίζελ κίνησης ωστόσο παρουσίασε μια αύξηση της τάξης του + 5 % εξαιτίας της χαμηλότερης τιμής του και των γενικότερων αγορών νέων αυτοκινήτων τύπου ντίζελ. Στην αντίπερα όχθη ωστόσο, το πετρέλαιο θέρμανσης, μετά και τις περικοπές των επιδομάτων, σημείωσε μείωση της τάξης του – 24 %.
Από την άλλη πλευρά, οι τιμές συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά, με τη μέση τιμή της βενζίνης πανελλαδικά να αγγίζει το 1,643 ευρώ ανά λίτρο, σημειώνοντας αύξηση περίπου 6% από τις αρχές του έτους. Για το Ηράκλειο η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 1,699 ευρώ ανά λίτρο, ενώ για τα Χανιά η τιμή φθάνει το 1,685 ευρώ ανά λίτρο.
Παρ’ όλα αυτά σε πολλά μικρά νησιά, όπως σε Μήλο, Φολέγανδρο και Φούρνους Ικαρίας, οι τιμές έχουν προσεγγίσει τα 2 ευρώ ανά λίτρο.