ΜΑΜΟΥΛΑΚΗΣ

Η γεμάτη ασάφειες τροπολογία που αλλάζει τα κατασκευαστικά δεδομένα του νέου αεροδρομίου Καστελλίου φέρνοντας μια πρόσθετη παράταση δυο ετών στην κατασκευή του – η οποία περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο για το σύστημα παροχής ανακουφιστικής φροντίδας (!) – βρέθηκε στο επίκεντρο της τοποθέτησης αναπληρωτή τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο Χάρης Μαμουλάκης υπενθυμίζοντας ότι πρόκειται για ένα κομβικό έργο, του οποίου η προκήρυξη και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού φέρει τη σφραγίδα της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε ότι χαρακτηρίζεται από σημαντικά αναπτυξιακά αλλά και γεωπολιτικά στοιχεία, αφού «συμβάλλει στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης στο νησί μας και λόγω της στρατηγικής θέσης του, δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό hub σε αυτό της Κωνσταντινούπολης.

Είναι το αντίπαλο δέος, είναι μια ιδιαίτερη γεωστρατηγική προσέγγιση στην νοτιοανατολική Μεσόγειο, μέσω του διεθνούς δικτύου των αερομεταφορών».

Αναφερόμενος στην τροπολογία – και αξιοποιώντας την εμπειρία του ως πολιτικός μηχανικός – καυτηρίασε το γεγονός ότι απουσιάζει η γνωμάτευση του ανεξάρτητου εκτιμητή πάνω στην οποία στηρίζεται και η αιτιολογική έκθεση του νόμου, η οποία αναφέρεται σε αλλαγές κυρίως στο επίπεδο σχεδιασμού των αεροδρομίων που οφείλονται στα νέα υγειονομικά δεδομένα.

«Σύμφωνα με την τροποποίηση της σύμβασης που έχουμε στα χέρια μας, η εταιρεία υπολόγισε το απαιτούμενο κόστος της επέκτασης στα 122.000.000€ με εκτιμώμενο επιπλέον χρόνο ολοκλήρωσης τους 24 μήνες, με το Δημόσιο να αποδέχεται το ποσό των 105.000.000€ εκατ. και να συναινεί για τη χρονική παράταση» ανέφερε ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Καλή τη πίστει, προκύπτουν διάφορα εύλογα ερωτήματα. Δεν έχουμε κανένα δεδομένο για να αξιολογήσουμε το αν και κατά πόσο τα 105.000.000€ είναι ένα εύλογο ποσό για την τροποποίηση που προτείνετε.

Δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το φυσικό αντικείμενο για να μιλήσουμε για το κόστος. Αν και οι παράγοντες τις απροσδιοριστίας είναι πάρα πολλοί, αξίζει να έχουμε στο νου μας ότι ο γενικός κανόνας είναι πως ένα τέτοιο έργο υποδομής τιμολογείται μεταξύ 500 – 700€ το τετραγωνικό.

Οπότε, με αυτό το ποσό, θα έπρεπε να μιλάμε για προσθήκες επιπλέον 210.000 τ.μ. Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες όμως, αναφέρουν προσθήκες 20.000 τ.μ., μιλάμε δηλαδή για 10πλάσιο κόστος από αυτό που, απουσία άλλων στοιχείων, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως εύλογο».