ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ ΜΕ ΒΟΑΚ Καραμανλής: Εξαιρετικά δύσκολη η νέα χάραξη

Στην άρνηση του υπουργού Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή προσκρούει το αίτημα του Περιφερειακού Συμβουλίου να γίνουν αλλαγές στην υφιστάμενη χάραξη του δρόμου ΒΟΑΚ – αεροδρόμιο Καστελλίου, για να μην προκληθούν βλάβες στο περιβάλλον και σε αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής.

Το θέμα τέθηκε από τον βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη, ο οποίος ζήτησε το Υπουργείο να κάνει αποδεκτή την ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, με την οποία ζητούσε να γίνουν αλλαγές στην υφιστάμενη χάραξη του δρόμου ΒΟΑΚ – αεροδρόμιο Καστελλίου, για να μην προκληθούν βλάβες στο περιβάλλον και σε αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής, καθώς και για ζητήματα ασφαλείας των χρηστών του δρόμου.

Παράλληλα, ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι η τρέχουσα πληθωριστική κρίση ανεβάζει το δυνητικό κόστος του έργου σε επίπεδα που θέτουν υπό αμφισβήτηση την ίδια τη βιωσιμότητά του με την υφιστάμενη χάραξη.

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής δήλωσε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση αλλαγής της χάραξης, επικαλούμενος τυχόν καθυστερήσεις που θα προκύψουν από την ενσωμάτωση της πρότασης της τοπικής κοινωνίας όπως επίσης και το θέμα του κόστους που θα είναι σαφώς μεγαλύτερο.

Ειδικότερα, ο υπουργός εξήγησε ότι ο οδικός άξονας που θα συνδέει ΒΟΑΚ με αεροδρόμιο Καστελλίου είναι 18 χιλιόμετρα και υπάρχει ήδη εγκεκριμένη μελέτη για αδειοδότησή του μετά από σχετική γνωμάτευση του Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Με βάση αυτή την αδειοδότηση, εντάχθηκε η υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος,  η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Καστελίου την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση έφερε προς κύρωση στη Βουλή τον Μάιο του 2019.

Η χάραξη αυτή ήταν εγκεκριμένη από τότε, μετά από εισήγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηρακλείου της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, καθώς και σχετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ ώστε ο αυτοκινητόδρομος να μπορεί να διέρχεται από τη ρωμαϊκή υδατογέφυρα. Απαντώντας για τις βλάβες που θα προκληθούν στο περιβάλλον από τους αρχαιολογικούς χώρους, ο κ. Καραμανλής επικαλέστηκε την έγκριση που υπάρχει από το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού και το ΚΑΣ, δηλαδή τους άμεσα αρμόδιους, για την προστασία των αρχαιολογικών χώρων.

Ο ίδιος απέκλεισε το ενδεχόμενο αλλαγής χάραξης του δρόμου για δύο βασικούς λόγους: «Πρώτον αφού θα εκτοξευθεί το κόστος κατασκευής του έργου διότι θα πρέπει να γίνει μια σήραγγα 1,5 -2 μέτρων, και δεύτερον διότι υπάρχουν όλες οι αδειοδοτήσεις των εμπλεκόμενων υπουργείων και εάν προχωρήσουμε στην αλλαγή χάραξης θα μιλάμε για μια τεράστια καθυστέρηση του έργου διότι θα χρειαστούν όχι μόνο τροποποίηση αλλά αλλαγή των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων».