Ο δήμαρχος Μινώα Μανόλης Φραγκάκης

Στον αέρα εξακολουθούν να βρίσκονται όλα τα κρίσιμα ζητήματα που έχει αναδείξει ο δήμαρχος Μινώα κ. Μαν. Φραγκάκης με αφορμή την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελλίου με κορυφαίο αυτό που αφορά στη μετατόπιση των αγωγών νερού στην ενδοχώρα του δήμου το κόστος της οποίας θα ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό ο δήμαρχος πρόκειται να έχει σειρά επαφών με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, σε μια προσπάθεια να δοθεί διέξοδος σε όλα τα μεγάλα μέτωπα που έχουν ανοίξει ώστε να αντιμετωπιστούν οι πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.

Σε πρώτη φάση το μόνο που φαίνεται ότι έχει εισακουστεί σύμφωνα με το δήμαρχο κ. Μ. Φραγκάκη, είναι η διασφάλιση της εκπροσώπησης του δήμου στο νέο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας του αεροδρομίου Καστελλίου, που ακόμα και αυτή η αυτονόητη κατοχύρωση της συμμετοχής της αυτοδιοίκησης χρειάστηκε πολιτική πίεση για να εξασφαλιστεί…

Όπως εξηγεί ο δήμαρχος Μινώα με δηλώσεις του στην «Π», το συγκεκριμένο έργο που αφορά στη μετατόπιση των αγωγών, είναι μεγάλο και κρίσιμο, καθώς ανακύπτουν μείζονα ζητήματα, που ξεκινούν από τη χρηματοδότηση της μελέτης, το ποιος θα κάνει την ανάθεση του έργου, ποιος θα κάνει την επίβλεψη και φυσικά ποιος θα χρηματοδοτήσει τη υλοποίηση του.

Παράλληλα όμως το κεφάλαιο του νερού, αναδεικνύεται ως εξαιρετικά σημαντικό, με δεδομένο το γεγονός ότι το νέο αεροδροόμιο Καστελλίου αποτελεί ένα έργο του οποίου οι λειτουργίες κατά τους θερινούς μήνες, ιδιαίτερα στην ύδρευση και στην κατανάλωση ενέργειας, θα είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Το γεγονός αυτό, συνδυαστικά με το δεδομένο ότι είναι υψηλές οι ήδη υπάρχουσες ανάγκες του τοπικού πληθυσμού́,  επιβάλλει τη λήψη μιας σειράς μέτρων που θα πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν.

Πιο συγκεκριμένα όπως εξηγεί ο κ. Φραγκάκης είναι σημαντικό να επανασχεδιαστούν άμεσα τα δεδομένα της παροχής νερού́ προς το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου και να χρηματοδοτηθεί η εκτέλεση των απαιτούμενων έργων. Αντίστοιχα κυρίαρχο ζήτημα είναι σύμφωνα με το δήμαρχο να υπάρξει ενίσχυση των δικτύων ηλεκτρικής διασύνδεσης με στόχο την κάλυψη της μεγάλης αύξησης κατανάλωσης ενέργειας.

Ο κ. Φραγκάκης εξηγεί ότι είναι σημαντικό να υπάρξει, από την πλευρά της αναδόχου κοινοπραξίας, υιοθέτηση στόχων και πολιτικών μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας, ώστε το αεροδρόμιο να λειτουργήσει ως «πράσινο αεροδρόμιο» με το ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό – όπως τονίζει – να επανεξεταστεί ο τρόπος μεταφοράς καυσίμων και στη βάση αυτή να γίνει διερεύνηση της πρότασης που έχει διατυπωθεί  για δημιουργία νέου αγωγού.

Ο δήμαρχος εξηγεί, ότι η κατασκευή του νέου Αεροδρομίου Καστελλίου, επηρεάζει άμεσα τα υφιστάμενα δίκτυα άρδευσης, ύδρευσης και δημοτικής οδοποιίας στην περιοχή απαλλοτρίωσης καθώς και σε ακτίνα εκτός της ανωτέρω περιοχής.

Τα συγκεκριμένα δίκτυα, ιδιαίτερα εκείνα της άρδευσης και της ύδρευσης, η έκταση των οποίων υπερβαίνει τα όρια της ζώνης απαλλοτρίωσης, πρακτικά καθίστανται μη λειτουργικά. Αντίστοιχα και το δημοτικό αγροτικό οδικό δίκτυο, που αποκόπτεται, με την ζώνη απαλλοτρίωσης, -από το υπόλοιπο τμήμα του- να καθίσταται μη λειτουργικό και να απαιτείται επανασχεδιασμός.

Ένα ακόμα ζήτημα το οποίο θέτει από την πλευρά του ο δήμαρχος είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει θεσμική κατοχύρωση η οποία θα διασφαλίζει την υποχρεωτική σύνδεση του βιολογικού καθαρισμού του νέου αεροδρομίου με το αποχετευτικό σύστημα του Καστελλίου και των γειτονικών οικισμών που προβλέπονται στη σύμβαση, δεδομένου ότι ο βιολογικός καθαρισμός της περιοχής είναι εκ της κατασκευής του προβληματικός και παρουσιάζει σε καθημερινή βάση δυσλειτουργίες και προβλήματα.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Φραγκάκης σημειώνει ότι θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση των υποδομών που επηρεάζονται από την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, που όπως σημειώνει θα πρέπει να ενταχθούν, από τα συναρμόδια Υπουργεία, με συγκεκριμένη ενάριθμη Συλλογική Απόφαση Έργου στον προϋπολογισμό τους, και η χρηματοδότησή τους να γίνει είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τους είτε από τομεακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.