Η συνάντηση θα γίνει στο Καπετανάκειο
Η συνάντηση θα γίνει στο Καπετανάκειο

Ανοικτό κάλεσμα σε όλους τους γονείς των μαθητών απευθύνει η ΕΛΜΕ για τη

Δευτέρα 15 του μήνα στις 7.30 στο Καπετανάκειο, με στόχο τη συγκρότηση ενός ενιαίου μετώπου που θα υπερασπιστεί και θα περιφρουρήσει το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου ο οποίος απειλείται ευθέως με την ακύρωση θεμελιωδών κεκτημένων. Η διοίκηση της ΕΛΜΕ, υπογραμμίζει την κομβική σημασία της συνάντησης, στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει αναλυτική ενημέρωση των γονέων για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται στα σχολεία και τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει στα παιδιά και στο εργασιακό μέλλον τους, καθώς βαθαίνουν χαοτικά οι κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση.

Όπως εξηγεί η ΕΛΜΕ απευθυνόμενη στους γονείς των μαθητών, με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο (ν 4823/21,4692/20), εισάγονται τα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια στη λειτουργία των σχολείων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάγουν τα σχολεία στην τοπική αυτοδιοίκηση και απαλλάσσουν το κράτος και από αυτό ακόμη το πολύ μικρό ποσοστό του προϋπολογισμού για την παιδεία.

Την ίδια στιγμή όμως εναποθέτουν το οικονομικό κόστος για τη λειτουργία των σχολείων στους Δήμους, επιβαρύνοντας τους γονείς με ανταποδοτικά τέλη, αλλά και στους κάθε είδους χορηγούς(!) που θα έχουν λόγο στη λειτουργία των σχολείων.

Παράλληλα η ΕΛΜΕ σημειώνει ότι με το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιβάλλεται ένα διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών για τα σχολεία, με την κατάργηση του βασικού βιβλίου και τη θέσπιση της δυνατότητας χρήσης πολλαπλών βιβλίων (που σταδιακά θα είναι μόνο ηλεκτρονικά), κατηγοριοποιώντας έτσι τα σχολεία σε μορφωτικές και κοινωνικές ζώνες, δηλαδή καταργώντας τον ενιαίο χαρακτήρα των σπουδών και επιτείνοντας τις κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση.

Εξαιρετικά κρίσιμο είναι το ζήτημα που αφορά στη θέσπιση της Τράπεζας Θεμάτων δηλαδή εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε όλες τις τάξεις του Λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), μέτρο που ακυρώνει τη δυνατότητα προσαρμογής των θεμάτων στο επίπεδο των δυνατοτήτων κάθε τάξης και σχολείου και πολλαπλασιάζει τις κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση με νέους εξεταστικούς φραγμούς. Σύμφωνα πάντα με την ΕΛΜΕ, ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι θεσπίζονται ακόμη εξετάσεις για τους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’  Γυμνασίου σε πανεθνικό επίπεδο (PISA) από φέτος με σκοπό την ταξινόμηση των παιδιών σε «επιτυχημένους» και «αποτυχημένους», αλλά και το χαρακτηρισμό των σχολείων ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών.

Ζήτημα κεντροβαρούς σημασίας είναι σύμφωνα με την ΕΛΜΕ το γεγονός ότι επιβάλλονται ακόμη πιο πολλοί φραγμοί στην εισαγωγήc των μαθητών στα ΑΕΙ, μέσω της Eλάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), που όπως υπογραμμίζει απέκλεισε φέτος από την τριτοβάθμια εκπαίδευση 45.000 μαθητές.

Την ίδια στιγμή καταργούνται μαθήματα όπως οι κοινωνικές επιστήμες και η καλλιτεχνική παιδεία που περιορίζουν τη γενική μόρφωση και τους ορίζοντες των μαθητών, ενώ υποβαθμίζουν τη διδασκαλία άλλων. Επίσης καταργείται η παιδαγωγική ελευθερία, η μόνιμη και σταθερή εργασία των εκπαιδευτικών και όλα τα δημοκρατικά δικαιώματα του συλλόγου διδασκόντων.

Όπως τονίζει η ΕΛΜΕ μετατρέπεται ο διευθυντής σε manager που μπορεί νααξιοποιεί εμπορικά ακόμη και το σχολικό χώρο σε μη διδακτικό χρόνο για την εξοικονόμηση πόρων από εταιρίες και χορηγούς. Παράλληλα επιβάλλεται ένα ασφυκτικό παιδαγωγικό, διοικητικό και ιδεολογικό έλεγχο στους εκπαιδευτικούς, ακυρώνοντας το ρόλο του δασκάλου και του παιδαγωγού και διαμορφώνοντας το νέο μοντέλο του φοβισμένου, ανασφαλούς και ελαστικοποιημένου εργαζόμενου, χωρίς λόγο και δικαιώματα στο σχολείο.

Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα είναι επίσης το γεγονός ότι δεν προβλέπονται τα αναγκαία μέτρα υγειονομικής προστασίας των σχολείων, υποκαθιστώντας την εκπαιδευτική πράξη με την αποδεδειγμένα υπνωτιστική και αντιπαιδαγωγική τηλεεκπαίδευση.