Με την τιμή των 2 ευρώ ανά λίτρο… φλερτάρει ξανά η απλή αμόλυβδη βενζίνη στο Ηράκλειο, με αρκετά πρατήρια ωστόσο ιδιοκτησίας κατά κανόνα των εταιρειών, να έχουν υπερβεί και πάλι το «ψυχολογικό όριο» του συγκεκριμένου ποσού και να πωλούν πάνω από τα 2 ευρώ.
Εκτός από την απλή αμόλυβδη βενζίνη όμως, που η τιμή της «συγκρατείται» ακόμα ως ένα βαθμό κάτω από τα 2 ευρώ ανά λίτρο, ήδη τα λεγόμενα «υποπροϊόντα» όπως είναι τα καύσιμα 98 οκτανίων, τα καύσιμα 100 οκτανίων και τα καύσιμα με ειδικά πρόσθετα τύπου Racing βρίσκονται πάνω από τα 2 ευρώ και κάποια έχουν ήδη ξεπεράσει τα 2.1 ευρώ ανά λίτρο.
Η κατάσταση για μία ακόμα φορά έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, με τους πρατηριούχους ειδικότερα στην Κρήτη να επιχειρούν να συγκρατήσουν τις τιμές στο βαθμό του εφικτού και να διαμηνύουν πως οι αυξήσεις έρχονται από διυλιστήρια και τις εταιρείες και δεν μπορούν να κάνουν κάτι γι’ αυτό. Οι ίδιοι αναγνωρίζουν πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην αγορά και διαπιστώνουν πως όσο οι τιμές ανεβαίνουν τόσο η ζήτηση μειώνεται.
Το φαινόμενο δεν αφορά μόνο στους ντόπιους οδηγούς, αλλά και στους επισκέπτες του νησιού, οι οποίοι αν και έχουν αποφασίσει να ενοικιάσουν αυτοκίνητο, είναι πολύ φειδωλοί ως προς τις μετακινήσεις τους, αλλά και ως προς τα ποσά που θα επιλέξουν να βάλουν στα αυτοκίνητα που έχουν ενοικιάσει.
Με αφορμή το συγκεκριμένο γεγονός επανέρχεται για πολλοστή φορά στο προσκήνιο το θέμα μείωσης των φόρων κατανάλωσης, με την κυβέρνηση ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει εδώ και καιρό πως δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα μείωσης των φόρων.
Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να δοθούν κάποιες επιδοτήσεις προς τους οδηγούς, οι οποίες να συμβαδίζουν με τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Κάτω από αυτό το πρίσμα όμως, η κατάσταση παραμένει ιδιαίτερα δύσκολη, γίνεται ακόμα δυσκολότερη για τους επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και επιβαρύνει σε τεράστιο βαθμό τις μεταφορές, αφού δεν υπάρχουν πλέον δυνατότητες για μετακινήσεις.