Και πάλι ουρές χιλιομέτρων λόγω των έργων στον ΒΟΑΚ
Περισσότερα από 27 χιλιάδες οχήματα κινούνται καθημερινά στο ΒΟΑΚ σύμφωνα με την τελευταία μέτρηση

Πολύ λίγο κράτησε η χαρά των οδηγών στον Βόρειο Οδικό Άξονα στο ρεύμα προς το Ρέθυμνο, αφού αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου 1.5 χιλιομέτρου από την Παπαναστασίου προς το Γιόφυρο, άρχισαν και πάλι τα προβλήματα.

Οι εργασίες στην θεωρητικά «εύκολη» αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας προς τον κόμβο Γιόφυρο, είχαν ως αποτέλεσμα το νέο μποτιλιάρισμα της οδού, με τις ουρές, ειδικά κατά τις πρωινές ώρες και ως τις 11.00 να εκκινούν από το Γιόφυρο και να φθάνουν λίγο πριν την Αλικαρνασό.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως όσο περισσότερο προχωρούν τα έργα επί του Βόρειου Οδικού Άξονα, τόσο περισσότερο γίνεται κατανοητό το ότι ο ΒΟΑΚ δεν θεωρείται πλέον «εθνική οδός» για το Ηράκλειο, αλλά μια περιφερειακή οδός, η οποία μάλιστα έχει φθάσει ήδη στα όρια των αντοχών της.

Τα δεδομένα είναι γνωστά και στην Περιφέρεια Κρήτης, η οποία όμως θεωρεί υποχρεωτικές τις παρεμβάσεις επί της οδού, για λόγους οδικής ασφάλειας και εκσυγχρονισμού ενός καταστρώματος που σε πολλά σημεία του δεν είναι καν αντιολισθηρό.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι αρμόδιοι φορείς, εξαιτίας των δεδομένων που είναι πλέον αδιαμφησβήτητα, οφείλουν να ενημερώσουν για τις συνθήκες το αρμόδιο Υπουργείο.

Οι αρμόδιοι φορείς επίσης, έχουν υποχρέωση, αφού πλέον διαθέτουν και απτά δεδομένα,  να επανεξετάσουν σοβαρά τις θέσεις τους, όσον αφορά στις προθέσεις του Υπουργείου Υποδομών να κατασκευάσει έναν «νέο» Βόρειο Οδικό Άξονα, που κατά μήκος του Ηρακλείου θα «πατά» πάνω σε μια πεπαλαιωμένη και δυσλειτουργική χάραξη.

Το μόνο «παρήγορο» στην εξέλιξη των έργων είναι πως η κίνηση των οχημάτων πραγματοποιείται με τεράστιες δυσκολίες επί του Βόρειου Οδικού Άξονα, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει σημαντικά τις κινήσεις στους λοιπούς δρόμους της πόλης.  Αυξημένοι φόρτοι ασφαλώς παρατηρούνται, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, τόσο στις εισόδους και εξόδους της Κνωσού, όσο όμως και στις εισόδους και εξόδους της Νέας Αλικαρνασού.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, ειδικά μεταξύ 4.00 και 5.00 το απόγευμα, η είσοδος σε Κνωσού από τον Βόρειο Οδικό Άξονα, μποτιλιάρει σχεδόν από το ύψος του κόμβου Αλικαρνασού, ενώ απαιτούνται περίπου 20 λεπτά από τη στιγμή που ένα όχημα θα ενταχθεί στην ουρά των οχημάτων, έως ότου καταφέρει να φθάσει στην είσοδο της λεωφόρου Κνωσού. Κι όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ η Περιφέρεια δεν έχει αρχίσει τα λεγόμενα «δύσκολα» τμήματα που περιλαμβάνουν βασικούς κόμβους.

Τα έργα επίσης, δεν έχουν καν αρχίσει στο απέναντι ρεύμα κυκλοφορίας, όπου το οδόστρωμα είναι σαφώς πιο επιβαρυμένο αφενός, ενώ περιλαμβάνει κόμβους που αποτελούν μοναδικές πύλες εισόδου για το «διχοτομημένο» νότιο τμήμα του Ηρακλείου που περιλαμβάνει Μεσαμπελιές, Φοινικιά, Άη Γιάννη και μέρος του Μασταμπά.