Μετά τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες για την κατασκευή του ΒΟΑΚ άνοιξε όλη η βεντάλια των θεμάτων που σηματοδοτεί ο κυβερνητικός σχεδιασμός για το πλαίσιο και τους όρους υλοποίησης του μεγάλου αυτοκινητόδρομου από την Κίσαμο ως τη Σητεία που εκτός των άλλων φέρνει διόδια.
Στο μεγάλο κάδρο των συζητήσεων μπαίνει η Σητεία, αφού οι κυβερνητικές ανακοινώσεις αφήνουν αίολα κρίσιμα ζητήματα, όπως επίσης το θέμα των χαράξεων που «καίει» ειδικά την περιοχή του Ρεθύμνου, αλλά και των παρακαμπτήριων δρόμων.
Πιο συγκεκριμένα στο Λασίθι και στη Σητεία ειδικότερα, κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα για το μέλλον του τμήματος Παχιά Αμμος- Σητεία, Αυχήν Αγκαθιάς -Καβούσι. Ο δήμαρχος Σητείας κ. Γιώργος Ζερβάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι όλα τα τμήματα του ΒΟΑΚ από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία βρίσκονται σε πλήρη μελετητική ωριμότητα, καθώς έχουν εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
Μιλάμε δηλαδή για έργα με υψηλό ποσοστό ωριμότητας. Ο δήμαρχος εξηγεί ότι στις ανακοινώσεις που έγιναν δεν δόθηκε ούτε ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα ούτε αποσαφηνίστηκε και ποιας μορφής χρηματοδότηση θα καλύψει το συγκεκριμένο οδικό τμήμα. Αυτά είναι δύο κρίσιμα ζητήματα, προκειμένου να υπάρχουν εγγυήσεις ότι το έργο θα προχωρήσει. Θυμίζουμε ότι στις πρόσφατες πρωθυπουργικές εξαγγελίες αναφέρθηκε αυτολεξεί ότι «στο τμήμα
Άγιος Νικόλαος – Σητεία, το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια για τα τμήματα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή και Παράκαμψη Παχειάς Άμμου. Το έργο είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο και η δημοπράτηση μπορεί να γίνει αρχές 2022».
Υπό το βάρος και την πίεση που προκαλεί η ασάφεια σε σχέση με τη χρηματοδοτική κάλυψη του έργου και το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης του, συγκαλείται την ερχόμενη Παρασκευή το Δημοτικό Συμβούλιο Σητείας σε μια διευρυμένη συνεδρίαση στην οποία έχουν κληθεί να μετέχουν οι βουλευτές του νομού, εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κρήτης, του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, του ΤΕΕ /ΤΑΚ της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης.
Μάλιστα, με αφορμή τη σύγκλιση της συνεδρίασης παράγοντες της Σητείας που δεν είναι ικανοποιημένοι από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, σχολίαζαν ότι όταν ο κ. Μητσοτάκης ήταν στην αντιπολίτευση, σχολίαζε δηκτικά ότι η Σητεία θα πρέπει να πάρει στην επόμενη 10ετία όλα αυτά που έχει στερηθεί…
Με αφορμή την εκδήλωση παρουσίασης του σχεδίου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου στο παλιό λιμάνι των Χανίων παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι κατατέθηκε ένα απολύτως σαφές πλαίσιο υλοποίησης του έργου, δεδομένου ότι υπήρξε ενημέρωση για τον τρόπο χρηματοδότησης και την πορεία υλοποίησης του.
«Όπως δήλωσα και στον πρωθυπουργό, μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος, αφού τα πρώτα τμήματα του έργου που υλοποιούνται, αφορούν στην σύνδεση του Αγίου Νικολάου με την υπόλοιπη Κρήτη και αναφέρομαι στα τμήματα : Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος. Τα δύο αυτά τμήματα, θα χρηματοδοτηθούν ουσιαστικά από εθνικούς πόρους και κατά συνέπεια δεν περιμένουμε έγκριση χρηματοδότησης.
Αναφορικά με το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, η χρηματοδότηση θα είναι από το Π.Δ.Ε και θα δημοπρατηθεί αρχές του 2021, ενώ το δεύτερο σημαντικό και πιο δύσκολο ως έργο: το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη, θα γίνει με ΣΔΙΤ, δηλαδή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που στην ουσία πρόκειται για διαχείριση εθνικών πόρων. Θέλω επίσης να πιστεύω, ότι θα προχωρήσει σύντομα και η ολοκλήρωση της μελέτης : Παχειά Άμμος – Σητεία, αφού ξεπεραστούν τα ζητήματα που υπάρχουν στην χάραξη που έχει προταθεί».
Την ίδια στιγμή μεγάλο κεφάλαιο φαίνεται ότι ανοίγει και σε ό,τι αφορά στο θέμα των νέων χαράξεων του ΒΟΑΚ, που αλλάζει τα δεδομένα σε πολλές περιοχές με έμφαση στην περιοχή του Ρεθύμνου, που αλλάζει τα δεδομένα σε ό,τι αφορά στις χρήσεις γης και την οργάνωση των τοπικών κοινωνιών.