Την ίδια ώρα που τροχοδρομείται η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η κατασκευή του ΒΟΑΚ παραμένουν στον αέρα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στις συνθήκες προσβασιμότητας του Ηρακλείου, για τα οποία εντείνεται η αγωνία φορέων που αξιολογούν ότι θα πρέπει να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος και να προκληθεί μια διευρυμένη σύσκεψη φορέων που πρέπει να συγκληθεί, με σκοπό να δρομολογηθούν λύσεις.
Είναι αδιανόητο να εντείνεται ο κυκλοφοριακός εφιάλτης σε δύο ζωτικά σημεία της πόλης στη ΒΙ.ΠΕ. και στην περιοχή της Φοινικιάς και των Μαλάδων, τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο πρόεδρος της παράταξης «Μπροστά για το Επιμελητήριο» Μανώλης Αλιφιεράκης, ο οποίος σημειώνει ότι θα πρέπει να υπάρξει μια αναλυτική ενημέρωση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για το που βρισκόμαστε και να ληφθούν αποφάσεις για το που θα πάμε.
Ο ίδιος τονίζει ότι είναι γνωστό ότι ο ΒΟΑΚ διχοτομεί το Ηράκλειο και έχουν κατατεθεί προσφυγές από τον Δήμο Ηρακλείου ωστόσο υπάρχουν και μια σειρά ζητήματα για τα οποία υπάρχει επικάλυψη αρμοδιοτήτων με αποτέλεσμα να μην δρομολογούνται λύσεις και τα κυκλοφοριακά προβλήματα να εντείνονται.
Ο κ. Αλιφιεράκης τονίζει ότι υπάρχει μεγάλη αγωνία από ολόκληρη την κοινωνία καθώς οι συνθήκες προσβασιμότητας στη ΒΙ.ΠΕ. και στην περιοχή Φοινικιά – Μαλάδες, είναι απολύτως παρακμιακή αφού χιλιάδες άνθρωποι καθημερινά ζουν ένα αφόρητο κυκλοφοριακό εφιάλτη και δυστυχώς λύσεις δε δίδονται.
Παράλληλα όπως σημειώνει, η κατάσταση με τα φανάρια είναι απελπιστική όχι μόνο διότι αρκετά από αυτά είναι απενεργοποιημένα αλλά και γιατί όσα λειτουργούν δεν είναι προγραμματισμένα με τρόπο που να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων.
Χρειαζόμαστε φανάρια με αισθητήρες για να μπορούν να ρυθμίσουν την κυκλοφορία με βάση τη ροή των οχημάτων και όχι να ανάβει το ένα φανάρι πράσινο το επόμενο κόκκινο και τα οχήματα να κινούνται με απίστευτη βραδυπορία.
Κωνσταντίνος Χρηστάκος: «Αδήριτη ανάγκη αξιοποίησης του κόμβου του αεροδρομίου για την κυκλοφοριακή εκτόνωση των αναγκών της ΒΙ.ΠΕ. και του ανατολικού τμήματος της πόλης»
Ζήτημα κεντροβαρούς σημασίας είναι σύμφωνα με τον πρόεδρο της Βιομηχανικής Περιοχής Ηρακλείου (Σ.Ε.Β.Π.Η.) κ. Κωνσταντίνο Χρηστάκο η αξιοποίηση του κόμβου του αεροδρομίου, για την αναβάθμιση των οδικών συνδέσεων μιας περιοχής που σήμερα βρίθει άλυτων προβλημάτων που εκτός των άλλων έχουν βαρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ο ίδιος σημειώνει ότι είναι αδήριτη η ανάγκη να αξιοποιηθεί ο κόμβος για να αντιμετωπισθεί η τρομερή κυκλοφοριακή επιβάρυνση που ζει η περιοχή αυτή στην καθημερινότητα της και να λυθούν κρίσιμα ζητήματα πρόσβασης και προς τη ΒΙ.ΠΕ. και προς το Αστυνομικό Μέγαρο και προς τα υφιστάμενα εμπορικά κέντρα της περιοχής αλλά και εκείνα που έπονται να κατασκευαστούν.
Ο κ. Χρηστάκος εξηγεί ότι η σημερινή κυκλοφοριακή σύνδεση είναι αφενός κοστοβόρα (καθώς διπλασιάζεται ο χρόνος που χρειάζεται να διανύσει κάποιος για να φτάσει στον προορισμό του) και αφετέρου έχει σοβαρή περιβαλλοντική επιβάρυνση, ζητήματα που δεν επιτρέπεται και ειδικά σήμερα δεν μπορούμε να προσπεράσουμε και οφείλουμε να δρομολογήσουμε λύσεις.
Σάββας Καθέρης: «Δεν υπάρχει συγχωροχάρτι για κανένα αν δεν γίνουν οι αναγκαίοι κόμβοι και οι απαραίτητες κυκλοφοριακές συνδέσεις στην περιοχή Φοινικιάς Μαλάδων»
Ο κόμβος της Φοινικιάς Μαλάδων στον Άι Γιάννη είναι πρώτης γραμμής ζήτημα για τον επιχειρηματικό κλάδο και την τοπική κοινωνία της περιοχής που αγωνιούν εν όψει της κατασκευής του ΒΟΑΚ για την επόμενη μέρα.
Παράλληλα θέτουν το ζήτημα της δημιουργίας κόμβου εξόδου προς Ρέθυμνο και Χανιά ξεκαθαρίζοντας ότι είναι αδιανόητο μια τόσο νευραλγική κυκλοφοριακά περιοχή να βαλτώνει στα αδιέξοδα της λόγω των «τυφλών σημείων» που δεν διανοίγονται και των ρυθμίσεων που δεν προχωρούν για να «αναπνεύσει» η κίνηση των οχημάτων.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικού Πάρκου Φοινικιάς Μαλάδων Σάββας Καθέρης σημειώνει ότι δεν υπάρχει συχωροχάρτι για κανένα αν δεν γίνουν τα παραπάνω έργα για τα οποία θα πρέπει να εξασφαλιστούν επίσημες δεσμεύσεις και κονδύλια για να τροχοδρομηθεί η υλοποίησή τους.
Ο ίδιος σημειώνει ότι συνολικότερα θα πρέπει να ανοίξει ο κυκλοφοριακός χάρτης της ευρύτερης περιοχής, που εξακολουθεί να αναμετριέται με απαράδεκτες και επικίνδυνες για τη δημόσια ασφάλεια καταστάσεις, ενώ την ίδια στιγμή επικρατεί αγωνία για την αντιπλημμυρική προστασία για την οποία δε λαμβάνονται μέτρα.
Όπως τονίζει ο κ. Καθέρης, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανικού Πάρκου Φοινικιάς Μαλάδων έχει καταγράψει λεπτομερώς τα προβλήματα και έχει προτείνει μια δέσμη μέτρων που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν την κυκλοφορία με πρώτο την διαπλάτυνση και διάνοιξη των οδών Παναγίας Μαλεβή – Ευαρέστου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου, είναι ένα έργο που θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής σε ό,τι αφορά την κυκλοφοριακή κίνηση, καθώς δίνει διέξοδο στα οχήματα και πρόσβαση στον ΒΟΑΚ με μέτωπο προς Ρέθυμνο κάτι που σήμερα δεν προβλέπεται.
Επιπλέον είναι σημαντικό η οδός Ευαρέστου να μονοδρομηθεί και να αποτελέσει μόνο έξοδο για να μπορέσει κάποιος να βγει στην Εθνική Οδό Ηρακλείου Μοιρών. Εάν και εφόσον αυτό δεν μπορεί να καταστεί εφικτό να γίνει η μονοδρόμηση, ο Σύνδεσμος προτείνει να γίνει απαγόρευση εισόδου οχημάτων βαρέων τύπου στην Ευαρέστου.
Ακόμα ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει την ανάγκη της αποκατάστασης της σύνδεσης του ΒΟΑΚ με την περιοχή, η οποία χρίζει ενός ανασχεδιασμού σε ότι αφορά στις συνθήκες της πρόσβασης, και κυρίως στη διασύνδεση με ΒΟΑΚ προς τις δυο κατευθύνσεις, προς Ηράκλειο και προς Ρέθυμνο που αποτελεί ένα μείζον θέμα.
Επίσης ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανικού Πάρκου Φοινικιάς Μαλάδων, εκφράζει την ανησυχία του και την αγωνία του για τα αντιπλημμυρικά έργα που δεν γίνονται στην περιοχή που βρίσκεται κατ’ επανάληψη στο «μάτι» του κυκλώνα από την υπερχείλιση του ποταμού Γιόφυρου.
