Μεγάλη ικανοποίηση υπάρχει στην κυβέρνηση, αλλά και στα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με τις εξελίξεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Σύμφωνα με δελτίο το οποίο δημοσιεύει ο ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, οι δεσμεύσεις του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη γίνονται πράξη, αφού ήδη έχουν υπογραφεί:
1) Η έγκριση δέσμευσης ποσού 744.000,00 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και διάθεσης ισόποσης πίστωσης σε βάρος του εναρίθμου έργου 2017ΣΕ07100013 της ΣΑΕ 071 για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών στη διενέργεια δημοσίων διεθνών διαγωνισμών ανάθεσης συμβάσεων για τα έργα:
(Α) Μελέτη-κατασκευή χρηματοδότηση- λειτουργία- συντήρηση- εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά- Ηράκλειο.
(Β) Μελέτη-κατασκευή χρηματοδότηση- λειτουργία και συντήρηση τμήματος του ΒΟΑΚ Χερσόνησος- Νεάπολη με ΣΔΙΤ.
2) Η επιλογή ανοιχτής διαδικασίας δημοπράτησης σύμφωνα με το άρθρο 27 του Ν.4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά μόνο βάσει τιμής σύμφωνα με το άρθρο 86 του Ν.4412/2016 μέσω ΕΣΗΔΗΣ.
3) Η έγκριση τεύχους διακήρυξης ανοιχτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικής δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου.
4) Η ανάθεση της προετοιμασίας και διεξαγωγής του διαγωνισμού στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης.
Η τοπική Νομαρχιακή Επιτροπή αισθάνεται μεγάλη υπερηφάνεια για τις εξελίξεις, ενώ τονίζει πως «σε πείσμα των κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση καταστροφολογούντων και αερολογούντων, τα έργα ζωτικής σημασίας για την Κρήτη δεν είναι πλέον ούτε λόγια ούτε μακέτες».
Στην ανακοίνωση της Νομαρχιακής αναφέρεται επίσης ότι οι «Κρητικοί γνωρίζουν ποιοι φέρουν την ευθύνη για τη στασιμότητα των αναγκαίων έργων για το νησί μας, ποιοι άφησαν τον τόπο μας εκτός των μεγάλων υποδομών».
«Ο λαός μας δεν ξεγελιέται» τονίζεται στην ανακοίνωση της Νομαρχιακής καταληκτικά με την επισήμανση ότι οι πολίτες γνωρίζουν πολύ καλά ποιοι ευθύνονται για τα προβλήματα της χώρας.
Νέα παράταση στους διαγωνισμούς
Νέα παράταση για τις 18 Οκτωβρίου αντί για τις 8 Οκτωβρίου που είχε οριστεί, έδωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στους δύο διαγωνισμούς που αφορούν τη χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση δύο τμημάτων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Πρόκειται για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με το κόστος να εκτιμάται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 250.000.000 ευρώ) που θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Είναι το πρώτο έργο κατασκευής οδικού άξονα με ΣΔΙΤ, το οποίο προβλέπει, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας». Μέσω των «πληρωμών διαθεσιμότητας», ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το Δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα.
Επειδή οι «πληρωμές διαθεσιμότητας» καταβάλλονται κατά τη λειτουργία του έργου, ο ανάδοχος έχει μάλιστα κίνητρο να το ολοκληρώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί.