Την ερχόμενη εβδομάδα εκτός απροόπτου αναμένεται να συγκληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να αποφασίσει την τελική πρόταση της Δημοτικής Αρχής σε σχέση με την κυκλοφοριακή οργάνωση του κέντρου της πόλης στην ευρύτερη περιοχή της ζώνης ανάπλασης, την οποία θα κληθεί να ψηφίσει το Σώμα.
Ο κεντρικός πυρήνας της πρότασης στηρίζει τη διατήρηση των πεζόδρομων από την Δικαιοσύνης, την Ίδης, την Καλοκαιρινού ως την οδό Καζάνη, όπου σύμφωνα με τη μελέτη οι αποστάσεις από το Μεϊντάνι ως την πλατεία 18 Άγγλων, τη Γιαμαλάκη, την Πλατεία Κορνάρου ή το πάρκο Γεωργιάδη, δεν υπερβαίνουν τα 500 μ. και δε θεωρούνται αποτρεπτικές, ακόμη και για κάποιο που θα χρειάζεται να περπατάει σε καθημερινή βάση.
Η τελική πρόταση κάνει αποδεκτό το αίτημα των καταστηματαρχών της οδού 1821, για την πεζοδρόμηση και της 1821, από την Λ.Δικαιοσύνης ως την οδό Κυρίλλου Λουκάρεως, με εξαίρεση τα τμήματα από την οδό Κόσμων ως την οδό Μονής Οδηγητρίας που θα αποτελούν σημεία εισόδου και εξόδου οχημάτων στο σταθμό αυτοκινήτων της οδού Θησεώς. Ακόμα με αφορμή και το επικείμενο open mall, δρομολογείται η πεζοδρόμηση των οδών Έβανς από Αβέρωφ ως Δικαιοσύνης, Χατζημιχάλη Γιάνναρη από Σμύρνης ως Έβανς, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη.
Παράλληλα δημιουργείται ένας κυκλοφοριακός βρόγχος με είσοδο από τη Ζωγράφου και έξοδο από τη Σμύρνης στον οποίο θα επιτρέπεται η κίνηση μόνο στα ταξί, τα ασθενοφόρα και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα των δικαστικών.
Ειδικότερα στον οδικό άξονα Ζωγράφου-Χατζημιχάλη Γιάνναρη-Σμύρνης προτείνεται η διαμόρφωσή του σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και για αποκλειστική κίνηση των ταξί, οχημάτων τροφοδοσίας, δικύκλων, οχημάτων ΑΜΕΑ, ασθενοφόρων, οχημάτων έκτακτης ανάγκης και εξυπηρέτησης των αναγκών του Δικαστικού Μεγάρου. Προτείνεται, μάλιστα, ανάπλαση ώστε να διαμορφωθούν συνθήκες ήπιας κυκλοφορίας και όπου είναι εφικτό, να διαμορφωθεί χώρος για στάθμευση δικύκλων.
Επίσης, πρόκειται να εγκατασταθεί μια πιάτσα ταξί στην οδό Χατζημιχάλη Γιάνναρη η οποία θα έχει έξοδο στη Σμύρνης. Αντίστοιχα δημιουργείται μία νέα πιάτσα ταξί στην οδό Κορωναίου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των μετακινήσεων στο κέντρο της πόλης.
Η αναθεωρημένη πρόταση περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι την οδό Μεραμβέλλου, καθώς και αντιδρομήσεις, του τμήματος της οδού Μεραμβέλλου από την αρχή της οδού μέχρι την οδό Υγείας και από την οδό Ξανθουδίδου μέχρι την Ιδομένέως, ώστε να λειτουργεί η οδός Μεραμβέλλου με ενιαία φορά κατεύθυνσης.
Προτείνει επίσης τις αντιδρομήσεις των οδών: Ιδομενέως με φορά από Μεραμβέλλου προς Μαλικούτη, Μαλικούτη από Μεραμβέλλου προς Αριάδνης, του τμήματος της οδού Ξανθουδίδου από την οδό Χατζάκη προς τη Μεραμβέλλου.
Σε ότι αφορά στην παραλιακή ζώνη προτείνεται η διαμόρφωση και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και των θέσεων στάθμευσης των οδών Μιτσοτάκη και Σοφ. Βενιζέλου, καθώς από την Βασιλική του Αγίου Πέτρου μέχρι την πλατεία 18 Άγγλων, καταγράφεται έντονη παράνομη στάθμευση και στενά πεζοδρόμια, αν και πρόκειται για ένα σημείο-βιτρίνα για την πόλη του Ηρακλείου.
Η Δουκός Μποφωρ προτείνεται να λειτουργήσει ως μονόδρομος με κατεύθυνση προς την παραλιακή, και μάλιστα προτείνεται η κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομου μονής κατεύθυνσης πάνω στο πεζοδρόμιο, από τη δεξιά πλευρά.
Στην πλατεία 18 Άγγλων, προτείνεται, σε πρώτη φάση, να καταργηθεί ο κυκλικός κόμβος στην πλατεία 18 Άγγλων και να δημιουργηθεί κεντρική νησίδα και διαβάσεις, να διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια, να διαμορφωθούν εσοχές για τη στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων και των ταξί.
Παράλληλα η οδός Μιτσοτάκη θα παραμείνει μονής κυκλοφορίας ως έχει και θα υπάρχει δυνατότητα στροφής στα αριστερά προς την Σοφ. Βενιζέλου. Η δε πιάτσα ταξί θα οριοθετηθεί αποκλειστικά εντός των ορίων του δρόμου σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις.