Με φόντο τον Βόρειο Οδικό Άξονα και ειδικότερα την απόδοση των ευθυνών για τον δρόμο στο Σταλό, πραγματοποιήθηκε η πρώτη πολιτική αντιπαράθεση του περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, με τον υποψήφιο περιφερειάρχη Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη.
Αυτή βέβαια δεν ήταν η πρώτη κόντρα του Περιφερειακού Συμβουλίου, αφού νωρίτερα ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης είχε σηκώσει τους τόνους, όταν δέχθηκε κριτική από τον Πέτρο Λυμπεράκη, αναφορικά με το θέμα των εξετάσεων οδήγησης. Στο θέμα του Σταλού ωστόσο, η πολιτική κόντρα «άναψε» σηματοδοτώντας ουσιαστικά την έναρξη μιας καυτής προεκλογικής περιόδου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη για το δρόμο στο Σταλό, ο οποίος παραμένει κλειστός, ο περιφερειάρχης υποστήριξε ότι από το 2013 η Περιφέρεια έχει καταφύγει στον εισαγγελέα σε σχέση με τις αρμοδιότητες του Βόρειου Οδικού Άξονα, για να λάβει τρία χρόνια μετά την απάντηση, έπειτα από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι αρμόδιοι είναι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης και το Υπουργείο.
«Συνεπώς και ο Σταλός είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργείου» διευκρίνισε ο Περιφερειάρχης για να προσθέσει ότι από το ίδιο το Υπουργείο ο γενικός γραμματέας Γιώργος Δέδες με τον οποίο ο περιφερειάρχης διατηρεί άριστες σχέσεις, τον παρακάλεσε να βρει και να δώσει μία λύση, ανεξάρτητα από το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων.
«Αυτό κάναμε, γιατί τον κόσμο δεν τον ενδιαφέρει ποιος έχει την αρμοδιότητα, αλλά το πώς θα δοθεί λύση» επισήμανε ο κ. Αρναουτάκης, τονίζοντας πως οι υπηρεσίες πήγαν άμεσα στο σημείο, ωστόσο η κατάσταση ήταν αρκετά επικίνδυνη.
Ο κ. Αρναουτάκης δήλωσε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια οι συντηρήσεις γίνονται από την Περιφέρεια, υποστηρίζοντας πως το θέμα με τον Σταλό δεν είναι αντιπολιτευτικό, αφού όλοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους για να αποδοθεί ο δρόμος ως το καλοκαίρι στο πλαίσιο της τουριστικής περιόδου.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μαρκογιαννάκης είχε από προχθές φέρει προ των ευθυνών του τον περιφερειάρχη, καθώς έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών ανέφερε, σύμφωνα με δήλωση του, ότι οι αρμοδιότητες στον Βόρειο Οδικό Άξονα βαρύνουν αποκλειστικά και μόνο την Περιφέρεια.
Ο κ. Μαρκογιαννάκης έμεινε στο τεχνικό μέρος και στις ανακοινώσεις του Υπουργείου, με τον περιφερειάρχη να ακολουθεί μια περισσότερο πολιτική τακτική και να επαναλαμβάνει πως αν είχε αρμοδιότητα η Περιφέρεια θα είχε ολοκληρώσει ήδη από το 2011 όλες τις μελέτες για τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα.