Συγκεκριμένες παρατηρήσεις και προτάσεις προς το Δημοτικό Συμβούλιο φέρνουν με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον ανισόπεδο κόμβο των Λινοπεραμάτων μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο των Γουρνών, οι τέσσερις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης «Ηράκλειο 3.7.5.», «Ηράκλειο, Ενεργοί Πολίτες», «Σύν+Πράξη Δημοτών» και «Ηράκλειo Αξίζει» με έγγραφο τους προς τον Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Οι παρατάξεις προχωρούν σε προτάσεις γενικότερα για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αλλά και ειδικότερα για οκτώ κόμβους και ανισόπεδους κόμβους που περιλαμβάνονται σε αυτή.
Όπως αναφέρουν, μεταξύ άλλων, οι τέσσερις δημοτικές παρατάξεις στο έγγραφό τους:
- Για την ομαλή κυκλοφοριακή σύνδεση της πόλης εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ο αριθμός και οι διαστάσεις των κάτω και άνω διαβάσεων, πέραν των πλευρικών επεκτάσεων που προτείνει η ΜΠΕ.
- Θα πρέπει επίσης να εξεταστεί ο σχεδιασμός και μελλοντική κατασκευή συνολικής παράκαμψης της πόλης του Ηρακλείου.
- Σήραγγα (τούνελ) στην περιοχή Κακό Όρος.
Ενδιαφέρον έχουν και οι επιμέρους παρατηρήσεις των τεσσάρων παρατάξεων στα όσα προτείνονται για τους υπάρχοντες ανισόπεδους κόμβους, καθώς και τα συμπληρωματικά έργα που προτείνονται.
Μεταξύ άλλων, οι τέσσερις παρατάξεις υποστηρίζουν ότι η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου σε όλο το μήκος της παράκαμψης Ηρακλείου ανισόπεδου κόμβου Μεσσαράς είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάργηση της διαμόρφωσης εισόδου – εξόδου στην περιοχή προς Φοινικιά, καθώς η σύνδεση αυτή εξυπηρετεί πολλές βιοτεχνικές επιχειρήσεις, αλλά και σημαντικό πληθυσμό της ενδοχώρας του Δήμου Ηρακλείου.
Για τον ανισόπεδο κόμβο Παπαναστασίου επίσης, τονίζει ότι έχει ζητηθεί να αναβαθμιστεί με την προσθήκη κυκλικού -ελλειψοειδούς κόμβου στην συμβολή των οδών Σκορδαλού και Κνωσσού και τη διαπλάτυνση της λεωφόρου Κνωσού σε 3+3 λωρίδες.
Για τον ανισόπεδο κόμβο Λινοπεραμάτων, οι παρατάξεις προτείνουν αναδιαμόρφωση του με μικρές μεταβολές σε σχέση με σήμερα και αναμόρφωση των λωρίδων επιβράδυνσης και λωρίδων επιτάχυνσης με την κατασκευή λωρίδων μήκους 250m με taper μήκους 60m.
Για τον ανισόπεδο κόμβο στο ΠΑΓΝΗ οι προτεινόμενες παρεμβάσεις θεωρούνται θετικές, με την παρατήρηση της εξέτασης νέας συμβολής επί του κυκλικού κόμβου βόρεια του ΒΟΑΚ, για την άμεση εξυπηρέτηση του τοπικού δικτύου και την αποκατάσταση της επικοινωνίας βόρεια και νότια του ΒΟΑΚ.
Σε σχέση με τον κόμβο Φοινικιάς για τον οποίο προτείνεται κατάργηση, οι τέσσερις παρατάξεις υποστηρίζουν ότι η κατάργηση του θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας στις περιοχές της ενδοχώρας που εξυπηρετεί και το ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς.
Για τον ανισόπεδο κόμβο του Κατσαμπά προτείνεται να εξεταστεί η δυνατότητα αντικατάστασης των υφιστάμενων κόμβων εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ, με κυκλικούς κόμβους ώστε να αποφευχθεί η φωτεινή σηματοδότηση και η κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής.
Για τον κόμβο του αεροδρομίου επίσης αναφέρεται ότι ο υφιστάμενος κόμβος πέρα από την εξυπηρέτηση του αεροδρομίου, πρέπει να διαμορφωθεί έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις κοντινές εγκαταστάσεις της Αστυνομίας και του Κλειστού Γυμναστηρίου 2 Αοράκια, κυρίως όμως τις εγκαταστάσεις της Βιομηχανικής Περιοχής η οποία γειτνιάζει στον εν λόγω κόμβο και μπορεί να συνδεθεί άμεσα με τον ΒΟΑΚ.