Η Λότζια... ψάχνεται για δημοτική συγκοινωνία
Ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γιάννης Αναστασάκης

Το κεφάλαιο της δημοτικής συγκοινωνίας σχεδιάζει να ανοίξει τώρα η Λότζια, σε μια προσπάθεια να διαχειριστεί με τρόπο συγκροτημένο την κρίσιμη υπόθεση της κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης.

Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει την ανάθεση μελέτης, μέσα από την οποία θα εξεταστούν οι δυνατότητες που υπάρχουν σε  νομικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο, για να διαπιστώσει τις προοπτικές και τις δυνατότητες ενός τέτοιου εγχειρήματος, που μπορούν να οδηγήσουν σε μόνιμη λύση στην κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης.

Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην  «Π» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης ο οποίος εξηγεί ότι «δεδομένων των πρόσφατων αλλαγών της νομοθεσίας αναφορικά με την παροχή συγκοινωνιακού έργου και της δεδομένης πρόθεσης να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα από οικονομοτεχνική άποψη, το επόμενο διάστημα θα αναθέσουμε μια μελέτη για να διερευνηθεί σε βάθος από νομική, τεχνική και οικονομική άποψη ο τρόπος ίδρυσης δημοτικής συγκοινωνίας εφόσον αυτό αποδειχθεί ότι αυτή είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή για τον Δήμο Ηρακλείου».

Ο ίδιος αναλύοντας την πολιτική διαχείριση της κυκλοφοριακής οργάνωσης του Δήμου Ηρακλείου εξηγεί ότι «η δωρεάν συγκοινωνία με τα mini bus στο Ηράκλειο είναι μία από τις μεγαλύτερες ανατροπές που έχουν καταγραφεί στα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης.

Έδωσαν μια αξιόπιστη εναλλακτική μετακίνησης προς το παραλιακό μέτωπο, το κέντρο της πόλης και τη Νέα Αλικαρνασσό για εκατοντάδες χιλιάδες δημότες, διευκολύνοντας τα μέγιστα στη διαχείριση και των μεγάλων αλλαγών που εφαρμόστηκαν με την πεζοδρόμηση του σταυρού της πόλης.

Ένα εγχείρημα για πρώτη φορά σε αυτή την κλίμακα και ίσως ένα από τα μεγαλύτερα στη χώρα με δωρεάν στάθμευση και μηδενικό εισιτήριο. Ήταν μια ιδέα του δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού ο οποίος ζήτησε να πραγματοποιηθεί αυτή η ενέργεια που έχει πολύ θετικό κοινωνικό και κυκλοφοριακό πρόσημο.

Η επιτυχία του εγχειρήματος μας οδήγησε στην απόφαση να επεκταθεί η εν λόγω υπηρεσία και προς τα νότια, με μια γραμμή που θα ξεκινά από τη λεωφόρο Κνωσού στο ύψος του ΕΚΑΒ και θα φτάνει μέχρι την πλατεία Κορνάρου, συμπληρώνοντας το παζλ της δωρεάν συγκοινωνίας.

Ο κ. Αναστάκης αναφερόμενος στο κόστος της σύμβασης με το  αστικό ΚΤΕΛ, τονίζει ότι  «προέκυψε από μελέτη κοστολόγησης μεταφορικού έργου που προηγήθηκε της συμφωνίας. Οι προηγούμενες συμβάσεις με το Αστικό ΚΤΕΛ  ελέγχθηκαν και εγκρίθηκαν ως προς την νομιμότητά τους.

Μάλιστα ο δήμαρχος, από την πρώτη στιγμή που άνοιξε η συζήτηση για το κόστος της σύμβασης με το Αστικό ΚΤΕΛ, ζήτησε από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης να του υποδείξουν μια αντίστοιχη σύμβαση σε ολόκληρη την Ελλάδα φτηνότερη σε σχέση με την συγκεκριμένη.

Μέχρι σήμερα ουδείς το έχει πράξει. Σύμφωνα πάντα με τον αντιδήμαρχο, η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης,  με πρόσφατο έγγραφό της επιβεβαιώνει ότι: «η εταιρεία “Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου AE” έχει σήμερα (24-04-2020) την αποκλειστική αρμοδιότητα για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στην Αστική Περιοχή του Ηρακλείου…». Ο ίδιος σημειώνει ότι ο Δήμος Ηρακλείου μέσω χρηματοδότησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος, προμηθεύτηκε δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία  τα οποία θα δρομολογηθούν στην υπό ίδρυση τρίτη γραμμή.

Λόγω των περιορισμών της φόρτισης  (όσο το ένα ηλεκτροκίνητο λειτουργεί, το άλλο φορτίζει) και προκειμένου η συχνότητα της νέας γραμμής να είναι ίδια με τις άλλες δυο, θα χρησιμοποιηθεί και ένα συμβατικό λεωφορείο ιδιοκτησίας του Αστικού  ΚΤΕΛ.  Προς το παρόν δεν έχει υπογραφεί νέα σύμβαση  με το Αστικό ΚΤΕΛ

. Η εισήγηση στην Οικονομική Επιτροπή για την τρίτη γραμμή προδιαγράφει ενδεικτικό κόστος €130.000 για έξι μήνες, το οποίο αφορά στο συνολικό κόστος λειτουργίας τόσο των δυο ηλεκτροκίνητων όσο και του συμβατικού λεωφορείου και των οδηγών τους.

Οι δυο γραμμές θα τεθούν ξανά σε λειτουργία, μαζί και με την τρίτη γραμμή, εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εγκρίσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη και κριθεί νόμιμη η επικείμενη συμφωνία με το Αστικό ΚΤΕΛ».

Μάλιστα για το επίμαχο θέμα, στελέχη της Λότζια τονίζουν ότι «ο Δήμος Ηρακλείου έπραξε και σε αυτό το ζήτημα από την πρώτη στιγμή ό,τι θεωρούσε καλύτερο για την πόλη και τους κατοίκους της,  κινούμενος πάντα στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας. Το ίδιο θα συνεχίσει να πράττει και στο μέλλον. Όσοι επιμένουν να αναζητούν “σκιές”,  όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, ας τις ψάξουν αλλού και όχι στην παρούσα  δημοτική Αρχή».