Έκκληση στους αυτόπτες μάρτυρες να καταθέσουν όλη την αλήθεια απευθύνει διά των συνηγόρων της η οικογένεια Ξυλούρη που αναμένει με μεγάλη αγωνία τα αποτελέσματα των βαλλιστικών καθώς επιμένει στην εκδοχή που προβάλλει ότι ο άτυχος Γιώργης Ξυλούρης εκτελέστηκε από τον 29χρονο Καλομοίρη ενώ ο πατέρας του Λευτέρης ήταν ζωντανός.
Αν αυτή η εκδοχή, όπως υποστηρίζεται, επιβεβαιωθεί εργαστηριακά, τότε η διαχείριση της όλης κατάστασης θα είναι ακόμα πιο δύσκολη.
Όπως έχει γράψει η «Π» στον τόπο της αιματοχυσίας έχουν εντοπιστεί κάλυκες από δύο διαφορετικά όπλα και τέσσερις βολιδες, η μία ελαφρώς παραμορφωμένη.
Επιπλέον τρεις ακόμα βολίδες βρέθηκαν καρφωμένες στο σώμα του Γ. Ξυλούρη που επίσης έχουν σταλεί για εργαστηριακή εξέταση. Η αυτοψία δεν ήταν εύκολη υπόθεση καθώς όπως αναφέρεται και στη δικογραφία κάποιοι είχαν ρίξει νερά και είχαν καθαρίσει ενώ τα δύο όπλα που κατά την Αστυνομία χρησιμοποιήθηκαν, είχαν κάνει φτερά.
Οι συνήγοροι της οικογένειας Σπύρος Βρέντζος και Γιώργος Κοκοσάλης έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα επαφών προκειμένου να πείσουν τους αυτόπτες μάρτυρες να καταθέσουν όσα είδαν. «Αυτό που ζητάμε είναι να καταθέσουν μόνο την αλήθεια για να κοιμούνται ήσυχοι τις νύχτες» δήλωσαν.
Πληροφορίες που φθάνουν στην «Π» υποστηρίζουν ότι δύο Ανωγειανοί, οι οποίοι ήταν παρόντες στο μακελειό, προσπάθησαν να «ταπώσουν» με τα χέρια τους το πιστόλι που κρατούσε ο Γ. Ξυλούρης κατά τη σωματική αντιπαράθεση που είχε με τον Λ. Καλομοίρη. Υπάρχουν αρκετά πρόσωπα που ήταν εκεί, μπροστά ή λίγο πιο πίσω και φέρονται να είδαν ή να άκουσαν.
«Μαγειρεμένο» το όπλο που παρέδωσαν
Από την πλευρά της οικογένειας Καλομοίρη ο εκ των συνηγόρων κ. Διονύσης Βέρρας αμφισβητεί ευθέως ότι το όπλο που παρέδωσαν προχθές εκπρόσωποι της οικογένειας Ξυλούρη στο Αστυνομικό Τμήμα Ανωγείων είναι αυτό που πραγματικά χρησιμοποιήθηκε. «Πρόκειται για “μαγειρεμένη” παράδοση άλλου όπλου.
Αυτό θα το δείτε όταν έρθει στο φως η βαλλιστική έρευνα. Τι να σου κάνει η προανάκριση όταν δεν βρίσκει το όπλο καθώς το έχουν πάρει από τον τόπο του συμβάντος». Τη θέση αυτή αντικρούει η πλευρά Ξυλούρη που διερωτάται ποιους άραγε σκοπούς εξυπηρετεί η βεβιασμένη προσπάθεια διάψευσης από την άλλη πλευρά.
Ο 29χρονος αναμένεται να απολογηθεί σήμερα στις 12 ενώπιον της ανακριτικής Αρχής Ρεθύμνου.
Ανωγειανοί με τους οποίους συνομίλησε η «Π» υποστηρίζουν ότι οι σχέσεις των δύο πλευρών δεν ήταν διαταραγμένες όπως παρουσιάζονται. «Αν ήταν δεν θα έδινε ο συγχωρεμένος ο Καλομοίρης στίχους για το νέο cd του αδερφού Ξυλούρη ούτε τα παιδιά των Ξυλούρηδων θα πήγαιναν στο χοροδιδασκαλείο του μακαρίτη».
Την ίδια ώρα καταβάλλονται υπεράνθρωπες προσπάθειες ώστε να επικρατήσει ψυχραιμία και σύνεση στη διαχείριση αυτής της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης. «Αυτό που έχει επιτευχθεί είναι να μην υπάρξει καθετοποίηση της αντιπαλότητας με βάση το επώνυμο, να μην υπάρξει διάχυση της ευθύνης στο ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον» σχολίασε στην «Π» παράγοντας της περιοχής.
Να διαφυλαχθεί η κοινωνική συνοχή, προέχει σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανωγείων. Μεταξύ άλλων τονίζεται: «Καταδικάζουμε απερίφραστα την οπλοφορία και την οπλοχρησία που είναι μια από τις μεγαλύτερες αιτίες, που εν καιρώ ειρήνης και εν έτη 2020, να κυλάει αθώο αίμα στους δρόμους του χωριού μας!
Τ’ Ανώγεια είναι ένα πολύπαθο χωριό, ένα χωριό που έχει αναγεννηθεί 3 φορές μέσα από τα ολοκαυτώματα και τις στάχτες του, ένα χωριό σύμβολο της Εθνικής Αντίστασης, του Πολιτισμού, της Φιλοξενίας, της Παράδοσης και της Βαριάς Ιστορίας των Προγόνων μας και δεν πρέπει, δεν μπορούμε και δεν έχουμε το δικαίωμα να την αμαυρώνουμε με σκοτεινές σελίδες πάνω στο “φωτεινό βιβλίο” του τόπου μας.
Οι θλιβερές στιγμές που ζούμε απαιτούν βαθιά περισυλλογή, κάνοντας όλοι μας ένα βήμα πίσω, φωτίζοντας ξανά τον παλιό Αξιακό Κώδικα και τις αρχές που μας δίδαξαν οι άνθρωποι που έκαναν τα Ανώγεια μεγάλα, επαναπροσδιορίζοντας βασικές λέξεις και έννοιες που έχουν αρχίσει να χάνονται και να φθίνουν, όπως ο Σεβασμός, η Τιμή, το Δίκιο, η Ανθρωπιά, καθώς και τους ιερούς δεσμούς της συγγένειας, της κουμπαριάς της συντεκνιάς, και δίνοντας επιτέλους στο υπέρτατο αγαθό της Ζωής το πραγματικό νόημα που της αξίζει και όχι ευτελίζοντάς την!
Μόνο με σεβασμό, αλληλεγγύη, και αγάπη προς στον συνάνθρωπο μας, τον συγχωριανό μας χωρίς εγωισμούς, μονιασμένοι και δυνατοί μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά ως Ανωγειανή κοινωνία!»