Εναλλακτικά σενάρια προκειμένου να δοθεί οριστικό τέλος στο οξύτατο κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί στην περιοχή του Μπεντεβή (στη θέση «Στάνη») μετά την ακύρωση του σχεδιασμού για τη δημιουργία του ελλειψοειδούς κόμβου, γνωστού και ως «μινωική ασπίδα», εξετάζει τώρα η Λότζια.
Ήδη έχει καταθέσει σχετική απόφαση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση προκειμένου να ληφθούν μια σειρά προσωρινών μέτρων, ενώ, όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γ. Αναστασάκης, σε περίπτωση που ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης μέσα στον επόμενο μήνα δεν καταθέσει την πρότασή του για την εκτόνωση του οξύτατου κυκλοφοριακού προβλήματος της περιοχής θα αναλάβει ο Δήμος να καταθέσει νέα μελέτη δίδοντας οριστική λύση.
Ωστόσο σε πρώτη φάση, όπως εξηγεί, θα τοποθετηθούν πιλοτικά πλαστικά κολονάκια κατά μήκος της διπλής γραμμής επί της λ. Κνωσού, από την υφιστάμενη νησίδα έως την οδό Παρασκευοπούλου για να διασφαλίζεται η τήρηση της νομιμότητας της υφιστάμενης κατάστασης – της διπλής γραμμής επί του εδάφους που σημαίνει απαγόρευση διάσχισης και καταστρατηγείται καθημερινά.
Αντίστοιχα θα τοποθετηθούν κολονάκια για διαχωρισμό των λωρίδων κυκλοφορίας μετά τη συμβολή λ. Κνωσού – Εθν. Αντιστάσεως – Σκεπετζή, και θα γίνουν διαβάσεις πεζών επί της λ. Κνωσού, στο ύψος της οδού Παρασκευοπούλου, επί της λ. Κνωσού στο ύψος της οδού Φιλελλήνων και επί της λ. Κνωσού στο ύψος των οδών Στησιχόρου και Ανακρέοντος.
Όπως είναι γνωστό, εδώ και χρόνια είχε σχεδιαστεί και είχε δρομολογηθεί η λύση της δημιουργίας ενός ελλειψοειδούς κόμβου, που όμως δεν προχώρησε μετά και την παρέμβαση του ΟΑΚ ΑΕ, που δεν ενέκρινε τη σχετική μελέτη του έργου υποστηρίζοντας ότι δεν δίνει λύση.
Ωστόσο επειδή τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής που έχουν κάνει τη ζωή των κατοίκων κυριολεκτικά αβάσταχτη, ο Δήμος Ηρακλείου άρχισε να επανασχεδιάζει ένα πλαίσιο μιας εναλλακτικής προσέγγισης που θα μπορούσε να εκτονώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο.
Νέα κυκλοφοριακή οργάνωση και στην οδό Μητσοτάκη
Μια πλήρη κυκλοφοριακή παρέμβαση, αλλά με κολονάκια, δρομολογεί ο Δήμος Ηρακλείου στην οδό Μητσοτάκη σε μια προσπάθεια να εκτονώσει τον μεγάλο φόρτο που σηκώνει από την αδιάκοπη ροή της κίνησης των οχημάτων.
Ήδη έχει κατατεθεί προς τελική έγκριση στην Αποκεντρωμένη το αίτημα να τοποθετηθούν πλαστικά κολονάκια κατά μήκος της οδού για να διαχωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στα σημεία όπου εντοπίζεται ικανοποιητικό πλάτος ασφάλτου. Σε όλο το μήκος της οδού θα τοποθετηθούν πινακίδες απαγόρευσης της στάθμευσης, (Ρ – 40) εκτός των σημείων με διαμορφωμένες εσοχές και των σημείων που ήδη υπάρχει σήμανση.
Όπως περιγράφει ο κ. Αναστασάκης, μεταφέρουμε την πιάτσα ταξί από την έξοδο τη Μητσοτάκη λίγο πριν την πλατεία 18 Άγγλων απέναντι σε μια εσοχή που υπάρχει. Επίσης καταργείται η στάθμευση στην εσοχή (στο τμήμα από Μονής Αγκαράθου έως πλ. 18 Άγγλων) όπου μεταφέρεται εντός της η πιάτσα 4 θέσεων ταξί που βρίσκεται σήμερα στην έξοδο της οδού Μητσοτάκη. Ακόμα καταργείται η στάθμευση στο τμήμα από Θεοτοκοπούλου εως Μ. Αγκαράθου (βόρεια πλευρά), για τη δημιουργία ελεύθερης όδευσης πεζών.
Παράλληλα, όπως εξηγεί, έχει δρομολογηθεί η κατεδάφιση του ρυμοτομούμενου κτίσματος επί της Μητσοτάκη, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα ενεργειών το οποίο θα εκτονώνει το στραγγάλισμα της κίνησης που δημιουργεί ισχυρές κυκλοφοριακές πιέσεις μέχρι πίσω από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.