Το «κρέας-ψάρι» βάπτισε από το βήμα της Βουλής ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Αφού ο Υφυπουργός εξαπέλυσε μια δριμύτατη επίθεση εναντίον της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και της «απραξίας» της όπως τη χαρακτήρισε, προσπάθησε να εξηγήσει απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου, πως η Νέα Δημοκρατία σε 1,5 μόλις χρόνο έκανε όσα δεν μπόρεσε να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ 4,5 χρόνια.
Ο Υφυπουργός τόνισε μάλιστα πως η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2023, διευκρινίζοντας πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας είναι ένα κι ενιαίο έργο, το οποίο εκκινεί από την Κίσσαμο και φθάνει ως τον Άγιο Νικόλαο.
Στο … δια ταύτα ωστόσο, ο Υφυπουργός (όπως τα είχε πει ο) Σπίρτζης, έκανε σαφές ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας μπορεί να κατασκευαστεί μόνο τμηματικά, διευκρινίζοντας ότι το τμήμα Κίσσαμος – Χερσόνηος θα δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη ως ΣΔΙΤ και το τμήμα από Νεάπολη έως Σητεία ως δημόσιο έργο.
Για να αποφύγει ωστόσο τη σύγκριση με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος υποστήριζε την ίδια άποψη ως μοναδική λύση για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης υποστήριξε πως η Νέα Δημοκρατία επανασχεδίασε το έργο όχι μόνο κατασκευαστικά, αλλά και γεωμετρικά και χρηματοδοτικά.
Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι επί ΣΥΡΙΖΑ, ο σχεδιασμός προέβλεπε τίμημα μελετών-κατασκευών: 944 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο τωρινός σχεδιασμός για το ίδιο τίμημα έχει επαναπροσδιορισθεί περίπου στο 1,5 δις ευρώ.
Η χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν 472 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο τωρινός σχεδιασμός είναι ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ κατά μέγιστο. Χωρίς να εξηγεί βέβαια ο Υφυπουργός το λόγο ή την αναγκαιότητα της επιπλέον επιβάρυνσης του δημοσίου, ανέφερε επίσης ότι ακόμα και τα 60 χιλιόμετρα κατασκευασμένων κομματιών επί του ΒΟΑΚ στις παρακάμψεις Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων θα αναβαθμιστούν σημαντικά ώστε να έχουν τις προδιαγραφές σύγχρονων αυτοκινητόδρομων.
Ο υφυπουργός υπεραμύνθηκε της «τριχοτόμησης» του έργου, δηλαδή της αρχικής πρότασης ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας πως δεν θα μπορούσε με άλλο τρόπο να χρηματοδοτηθεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας, όπως ακριβώς υποστήριζε πριν από αυτό και ο Υπουργός Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης.
Παρ’ όλα αυτά, ο Υφυπουργός επιχείρησε να κάνει μια σαφή διάκριση μεταξύ της πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ και της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, προσπαθώντας να πείσει πως όσα έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ανεφάρμοστα και ασκήσεις επί χάρτου, τα οποία η Νέα Δημοκρατία, μπορεί να τα κάνει εφαρμόσιμα προκειμένου σε «σύντομο» χρονικό διάστημα η Κρήτη να έχει έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα.
Διάψευση
Από την πλευρά του ο βουλευτής Χάρης Μαμουλάκη δήλωσε: «Η κυβερνητική κοροϊδία για τον ΒΟΑΚ, δεν έχει όρια. Είναι δε τέτοιου μεγέθους, που ακόμη και οι εμπνευστές της μπερδεύονται, ξεχνάει ο ένας τι έχει απαντήσει ο άλλος και εκτίθενται ακόμα περισσότερο.
Σήμερα μάθαμε από τον Υφυπουργό Υποδομών, ότι θα ακολουθηθούν – με ενάμιση χρόνο καθυστέρησης – οι τρόποι δημοπράτησης που είχε προκρίνει ο ΣΥΡΙΖΑ, και για τους οποίους τον κατηγορούσε η ΝΔ! Μετά τις «μολυβιές και τις μουτζούρες» που τελικά αποδείχτηκε ότι μόνο τέτοιες δεν ήταν, μετά τους διαγωνισμούς του ΣΥΡΙΖΑ που κατά τη ΝΔ δεν υφίσταντο, αλλά τους συνεχίζει, ένα ακόμα ψέμα της κυβέρνησης καταρρέει:
Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Βουλή των Ελλήνων, 8/11/19, απαντώντας σε Ερώτησή μου: Σχεδιάσατε ένα έργο προβλέποντας τρεις πλήρως διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης, ωςδημόσιο έργο, ως ΣΔΙΤ και ως σύμβαση παραχώρησης. Αυτό, λοιπόν, δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα ή στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Βουλή των Ελλήνων, 18/12/20, απαντώντας σε Ερώτηση του Βουλευτή ΚΙΝΑΛ Ηρακλείου Βασίλη Κεγκέρογλου: Τα επιμέρους κομμάτια, όπως διαχωρίζονται από Κίσσαμο έως Σητεία, έχουν ως εξής: 1. Κίσσαμος μέχρι Χερσόνησο θα δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης. 2. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη θα δημοπρατηθεί ως έργο ΣΔΙΤ. 3. Το τμήμα Νεάπολη – Σητεία θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο οικονομίας.
Σπατάλησαν ενάμιση χρόνο κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ και τώρα ακολουθούν – ή τουλάχιστον έτσι υποκρίνονται, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι να περιμένεις από αυτή την κυβέρνηση – την πολιτική του. Τους παραδίδουμε στην κρίση της κοινωνίας».