Κλειστός έως και το τέλος Ιουνίου θα παραμείνει ο δρόμος Ηράκλειο-Μεσσαρά

Όσοι στοιχημάτιζαν ότι ο νέος δρόμος Ηράκλειο – Μεσσαρά θα μπορέσει να αποκατασταθεί πριν να αρχίσει το καλοκαίρι μάλλον πόνταραν τα λεφτά τους σε χαμένο στοίχημα.

Εδώ και αρκετό καιρό, η «Π» έχει αναδείξει το μέγεθος των προβλημάτων του έργου, ενώ έχει κάνει σαφές πως είναι απίθανο να ολοκληρωθεί μια συνολική παρέμβαση στο έργο προτού να περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Κάτω απ’ αυτό το πρίσμα, η απόφαση για διακοπή της κυκλοφορίας μέχρι και τις 25 Μαΐου, φαντάζε σχεδόν σαν… ανέκδοτο, αφού το τελευταίο διάστημα δεν εκτελούνταν καμία απολύτως εργασία στο προβληματικό σημείο του δρόμου.

Η επίσημη «επιβεβαίωση» ήρθε μέσα από έγγραφο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης προς την Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου και το τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου, στο οποίο και τονίζεται πως ο δρόμος δεν μπορεί να ανοίξει πριν από τον… Ιούλιο. Παρά το γεγονός πως ανεπίσημα η συγκεκριμένη πληροφορία είχε διαδοθεί μεταξύ κυρίως αυτοδιοικητικών, επίσημα δεν είχε γίνει κάποια αναφορά, όπως δεν έχει γίνει καν αναφορά και στους μεγαλύτερους φόβους των υπηρεσιών, ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χαθεί ολόκληρο το καλοκαίρι και κατά συνέπεια όλη η τουριστική σεζόν, έως ότου τελικά παραδοθεί ο δρόμος.

Επίσημα πάντως, η παράταση που ζητείται από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης αφορά την περίοδο έως και τις 30 Ιουνίου 2022. Το αξιοπρόσεκτο στην ανακοίνωση ωστόσο είναι πως στο σχετικό έγγραφο δηλώνεται ότι η «σχετική ένταξη του έργου από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκε χθες (σ.σ. προχθές)».

Υπενθυμίζεται ότι ο νέος δρόμος Ηράκλειο – Μεσσαρά υπέστη καθίζηση στις 8 Μαρτίου(!) γεγονός που σημαίνει ότι για να ολοκληρωθεί μια τυπική γραφειοκρατική διαδικασία στα ελληνικά γρανάζια, για ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα όπως η ασφαλής όδευση προς τον νότο της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, χρειάστηκαν δύο ολόκληροι μήνες.

Ασφαλώς, από αυτό το γεγονός και μόνο γίνεται κατανοητή η βαρύτητα που δίνουν κυβέρνηση και Υπουργείο Υποδομών στις υποδομές της Κρήτης, όπως επίσης γίνεται κατανοητό ότι ακόμα και στην Ελλάδα του 2022 η γραφειοκρατία είναι ικανή να διαλύσει τα πάντα.

Στο μεταξύ, οι διελεύσεις συνεχίζονται από την παλιά χάραξη, η οποία βελτιώθηκε σχετικά μέσω παρεμβάσεων της Περιφέρειας Κρήτης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει τον φόρτο της κίνησης ούτε και τους όγκους των επαγγελματικών οχημάτων που κινούνται καθημερινά στην περιοχή κι αναγκάζονται να περνούν από τρεις διαφορετικούς οικισμούς (Αγία Βαρβάρα – Άγιοι Δέκα – Μοίρες) προκαλώντας καθημερινά κυκλοφοριακό χάος. Τονίζεται, επίσης, πως οι οδηγοί ενοικιαζόμενων οχημάτων, μη γνωρίζοντας τις πραγματικές συνθήκες, συμμορφώνονται ανα-

γκαστικά στις υποδείξεις των ορίων ταχύτητας, που στο μεγαλύτερο μέρος του δρόμου σταματούν στα… 30 με 40 χιλιόμετρα ανά ώρα.