Πώς η γαστρονομία μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος; Σχετική μελέτη εκπονήθηκε από το ΙΝΣΕΤΕ και παρουσιάστηκε στην έκθεση HORECA, σε φόρουμ γαστρονομίας που οργάνωσε η Λέσχη Αρχιμαγείρων.
Τι προτείνεται
Σύμφωνα με τη μελέτη:
- απαιτείται η εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου, μέσω του οποίου: α) θα διαμορφωθεί γαστρονομική ταυτότητα με πιο μοντέρνο χαρακτήρα, β) θα αναπτυχθούν τουριστικές εμπειρίες που συνθέτουν διαφορετικές γαστρονομικές παραδόσεις και αναδεικνύουν τους προορισμούς και γ) θα υπάρξει διευρυμένη χρήση των τοπικών προϊόντων από τις τουριστικές επιχειρήσεις.
- Η διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα, της γαστρονομίας και του τουρισμού προϋποθέτει κατευθύνσεις πολιτικής για προϊοντική ανάπτυξη, Branding και Marketing, ενδυνάμωση ανθρώπινου δυναμικού και έρευνα.
Οι κύριες διεθνείς τάσεις για προϊοντική ανάπτυξη και μάρκετινγκ είναι:
- Οι Foodies καθοδηγούν την αγορά προς βιωματικές και αυθεντικές εμπειρίες, με τις πόλεις να έχουν γι αυτούς προτεραιότητα.
- Η αυθεντικότητα σχετίζεται με παραδοσιακά και σύγχρονα τοπικά προϊόντα και εδέσματα.
- Οι σεφ είναι οι νέοι πρεσβευτές των προορισμών
- Οι εθνικοί οργανισμοί τουρισμού και οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμού είναι συνήθως οι φορείς που ηγούνται στις στρατηγικές για τον γαστρονομικό τουρισμό
- Η δημιουργία εμπιεριών γύρω από ένα προϊόν (π.χ. κρασί, ελιά κλπ) διαφοροποιούν την προσφορά και ελκύουν τουρισμό σε λιγότερο αναπτυγμένους προορισμούς.
Η προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού απαιτεί μια κουλτούρα συνεργασιών και προς αυτήν την κατεύθυνση ο ΣΕΤΕ μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο.