Επανέρχεται για μια ακόμα φορά στο θέμα του ΒΟΑΚ ο αναπληρωτής τομεάρχης Ανάπτυξης ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης.
Με νέα Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με την συνυπογραφή του τομεάρχη Νίκου Παππά, ζητάει απαντήσεις στα πολλά ερωτήματα που δημιούργησε η πρόσφατη κυβερνητική φιέστα για τον ΒΟΑΚ.
«Η πολυδιαφημισμένη εκδήλωση για τον ΒΟΑΚ, παρά το ότι παρουσιάστηκε από την Κυβέρνηση ως η οριστική παρουσίαση του σχεδίου και του χρονοδιαγράμματος του κομβικού αυτού έργου για το αναπτυξιακό μέλλον της Κρήτης, δημιούργησε περισσότερα ερωτηματικά για το μέλλον του αυτοκινητόδρομου» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας:
«Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισφράγισε την υπαναχώρηση του από τις αρχικές εξαγγελίες, προ διετίας, για επανασχεδιασμό του ΒΟΑΚ και επιβεβαίωσε τη συνέχεια του έργου μέσα από το σχήμα των τριών διαφορετικών προκηρύξεων που είχε εκκινήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα αρεσκόταν να επαναλαμβάνει την φράση ότι η ωρίμανση και η προκήρυξη του διαγωνισμού επί ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν παρά μια «μολυβιά στο χάρτη», κατέληξε να παρουσιάσει το σχέδιο της προηγούμενης Κυβέρνησης ως δικό του, προσθέτοντας ως μόνη «μολυβιά στο χάρτη» το τμήμα Άγιος Νικόλας – Σητεία για το οποίο δεν έδωσε κανένα στοιχείο, για το κόστος, την αρχιτεκτονική, την χάραξη ή την μελετητική του ωρίμανση.
Δεν έδωσε όμως απαντήσεις και σε μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα, τα οποία προκαλούν ανησυχία τόσο για το μέλλον του έργου, όσο και για τον όγκο της χρηματοδότησης που η Κυβέρνηση σχεδιάζει να μετακυλήσει στους πολίτες και στις επιχειρήσεις της Κρήτης, μέσω διοδίων».
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην εκδήλωση το τελικό κόστος του ΒΟΑΚ είναι «άνω των 2 δισ» ενώ τα επί μέρους τμήματα του κοστολογούνται: 180 εκατ. ευρώ για το Κίσσαμος – Χανιά, 1,320 εκατ. ευρώ για το Χανιά – Ηράκλειο, 290 εκατ. ευρώ για το Χερσόνησος – Νεάπολη, 145 εκατ. ευρώ για το Νεάπολη – Άγιος Νικόλας, ενώ δεν έχει υπάρξει καμία εκτίμηση για το κόστος του Άγιος Νικόλας – Σητεία. Το άθροισμα των προϋπολογισμένων έργων προσεγγίζει τα 2.115 εκατομμύρια ευρώ.