Ο Χάρης Μαμουλάκης

Σκληρή επίθεση προς την κυβέρνηση εξαπολύει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης, με αφορμή τη δέσμευση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου.

«Για μια ακόμα φορά, την 4η κατά τη διάρκεια του 2020, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αρνήθηκε να καταθέσει στη Βουλή τη σύμβαση που έχει υπογράψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – ΕΤΕπ με την οποία δεσμεύεται η έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» για τη χρηματοδότηση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου» αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Μαμουλάκης για να προσθέσει:

«Χαρακτηριστικό της κυβερνητικής επιπολαιότητας, είναι το γεγονός ότι ακόμα και τα στοιχεία που παρουσίασε ο υφυπουργός Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλος για το ποσοστό ιδιοκτησίας του Δήμου Ηρακλείου ήταν λανθασμένα. Συγκεκριμένα, μίλησε για 500 στρέμματα σε σύνολο 3.133, ενώ όπως είναι γνωστό, το ποσοστό ιδιοκτησίας του Δήμου προσεγγίζει το 25% της συνολικής έκτασης».

Ο Χάρης Μαμουλάκης κατά τη διαδικασία της συζήτησης σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, έθεσε τα βασικά ερωτήματα: 1. Ποιο είναι το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης του κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου – Νίκος Καζαντζάκης; 2. Ποιες οι δεσμεύσεις που έχετε αναλάβει ως προς την ανάπλαση της περιοχής του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»;

  1. Ποιο είναι το περιεχόμενο της εν λόγω δανειακής σύμβασης χρηματοδότησης καθώς και των συνοδευτικών παραρτημάτων της;

Αναφερόμενος ο βουλευτής Ηρακλείου στη δανειακή σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τον Ιανουάριο του 2020, για τη χρηματοδότηση της συμβολής του Δημοσίου, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 180.000.000 ευρώ, τόνισε ότι από δημοσιεύματα έγινε γνωστό ότι το «Δελτίο Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Δεδομένων» της ΕΤΕπ,  στο οποίο γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα ορόσημα που θα πρέπει να εκπληρωθούν, για να εκταμιευτούν οι δόσεις του δανείου. Τόνισε όμως, ότι «η ΕΤΕπ στο εν λόγω έγγραφο ΔΕΝ προδικάζει την μορφή της εκμετάλλευσης του Καζαντζάκης. Αλλά αφήνει ανοικτή την επιλογή στη κυβέρνηση για το αν θα το εκμεταλλευτεί ως κλασσικό δημόσιο έργο, ΣΔΙΤ ή αν θα το ιδιωτικοποιήσει.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Χάρης Μαμουλάκης αφού επεσήμανε τις ευνοϊκές συνθήκες, αφού η χώρα βρίσκεται σε καθεστώς ρήτρας διαφυγής, δεν υπάρχει τρόικα και μνημόνια, δεν υπάρχει περιορισμός για 3,5% πρωτογενές πλεόνασμα, ενώ εισρέει ρευστότητα στη χώρα μας από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία, έθεσε νέα ερωτήματα στον υφυπουργό και συγκεκριμένα: Έχει αναθεωρηθεί ο παραπάνω κυβερνητικός σχεδιασμός;

Έχετε εντάξει το έργο αυτό  στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας; Ή για άλλη μία φορά, με τον νεοφιλελεύθερο σχεδιασμό σας, θυσιάζετε τα πάντα στον βωμό των ιδιωτικών συμφερόντων;