Νέα δεδομένα για τη χρήση των ηλεκτροκίνητων πατινιών δημιουργεί για το Δήμο Ηρακλείου η ένταξη τους στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ορίζει ένα νέο πλαίσιο χρήσης τους το οποίο έχει αρχίσει ήδη να συζητά η δημοτική Αρχή μετά από σχετικό αίτημα που της κατατέθηκε από ιδιωτική εταιρεία. Όπως είναι γνωστό, το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου με απόφαση του στις 14 Οκτωβρίου του 2019 αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας των ηλεκτροκίνητων πατινιών στην πόλη μέχρι την έκδοση ειδικού θεσμικού πλαισίου κυκλοφορίας τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίας.
Το νέο πλαίσιο χρήσης των ηλεκτροκίνητων πατινιών ορίζει μεταξύ άλλων ότι απαγορεύεται η χρήση τους σε εθνικές οδούς σε πεζόδρομους όπως επίσης και στα πεζοδρόμια. Επίσης ορίζει ότι θα πρέπει να σταθμεύουν σε συγκεκριμένα σημεία. Όλα αυτά τα νέα δεδομένα οριοθετούν μια νέα πραγματικότητα σε ότι αφορά στη χρήση τους, στο ποιους δρόμους θα μπορούν να κινούνται και που θα σταθμεύουν. Το όλο θέμα έχει αρχίσει ήδη να συζητά η Λότζια με ιδιωτική εταιρεία που κατέθεσε αίτημα για να αδειοδοτηθεί για τη χρήση του μέσου στο Ηράκλειο.
Ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γ.Αναστασάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει μεταξύ άλλων ότι πλέον τα πατίνια αντιμετωπίζονται μέσα από τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ευμενώς σαν ηλεκτρικά ποδήλατα.
Όμως μετά τα ατυχήματα που έχουν καταγραφεί, αλλά και το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε στη Χερσόνησο για την ενσωμάτωση στο Ηράκλειο θα πρέπει να γίνει μια αναλυτική συζήτηση για τις επιμέρους εξειδικεύσεις και τους περιορισμούς που θα πρέπει να τεθούν. Ο νόμος μπορεί να κάνει απλοποίηση του πλαισίου χρήσης τους αλλά χρειάζεται μια αναλυτικότερη εξειδίκευση της χρήσης τους. Έχουμε ζητήσει και από την ιδιωτική εταιρεία η οποία ήρθε σε επαφή μαζί μας να μας καταθέσει τις προτάσεις της για μια σειρά από ζητήματα που αφορούν τη χρήση τους.
Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας κ. Μαρίνος Παττακός σημειώνει ότι στο σχεδιασμό του Δήμου Ηρακλείου είναι η έκδοση μιας κανονιστικής πράξης η οποία αφενός θα λύνει όλα τα κρίσιμα ζητήματα που ανακύπτουν και αφετέρου θα ορίζει και ένα σαφές πλαίσιο κανόνων για το πού και πώς θα μπορούν να κινούνται στην πόλη τα ηλεκτρικά πατίνια.