Την ίδια ώρα που η Βιάννος βρίσκεται σε επενδυτικό κλοιό, με έμφαση στον τομέα του τουρισμού, βαδίζει στην «κόψη του ξυραφιού» σε σχέση με τις υποδομές της, με «αιχμή του δόρατος» στο οδικό δίκτυο. Υπό την αφόρητη πίεση αυτή, ο δήμαρχος, Παύλος Μπαριτάκης, σχεδιάζει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Χρίστο Δήμα, από τον οποίο θα ζητήσει η Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της, καθώς τα προβλήματα αυτά δεν είναι δυνατόν να συνεχιστούν, καθώς θα δημιουργηθούν εκρηκτικά κοινωνικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαριτάκη, ειδικά στο παραλιακό τμήμα της Βιάννου, η μια επένδυση διαδέχεται την άλλη και την ίδια στιγμή, όλο το οδικό δίκτυο της περιοχής είναι 20ετίας και με εξαίρεση κάποιες σημειακές παρεμβάσεις αποκατάστασης που έχουν γίνει, σε σημεία που έγιναν καθιζήσεις ή εμφανίστηκαν σοβαρά προβλήματα, το υπόλοιπο τμήμα δεν έχει συντηρηθεί ποτέ, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο δήμαρχος, το πρώτο και το βασικό είναι να γίνει σύνδεση της Βιάννου με το αεροδρόμιο. Είναι αδιανόητο να μην διαμορφωθεί ένα σύγχρονος συνδετήριος δρόμος με δεδομένο το γεγονός ότι, αυτή τη στιγμή στη Βιάννο, εκτελούνται μεγάλης κλίμακας τουριστικές υποδομές. Ο ίδιος εξηγεί ότι υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα με το επαρχιακό δίκτυο, το οποίο κυριολεκτικά είναι διαλυμένο και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την κοινωνία σήμερα, πόσο μάλλον προοπτικά με δεδομένο το γεγονός ότι ο Δήμος θα ενισχύσει δραστικά το πληθυσμιακό του εκτόπισμα. Είναι κομβικής σημασίας ζήτημα να γίνει η παράκαμψη Βιάννος-Μύρτος, και Κερατόκαμπος-Καστρί που όπως και μια σειρά άλλων παρεμβάσεων που απαιτούν διάνοιξη του οδικού δικτύου και βελτίωση των υποδομών του.
Ο κ. Μπαριτάκης τονίζει ότι, με δεδομένη την επενδυτική πίεση που δέχεται ο Δήμος και η οποία αυξάνεται, είναι σαφές ότι δεν μπορεί να αντέξει ούτε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που δημιουργούνται. Αντίστοιχα μεγάλη είναι η πίεση και στο ζήτημα του νερού, για το οποίο ο Δήμος έχει σχέδιο για να το αντιμετωπίσει και να υπάρξει μια ορθολογική διαχείριση. Με αυτή την ατζέντα, ο δήμαρχος επιδιώκει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Χρίστο Δήμα, με σκοπό να αναδείξει τα αδιέξοδα που δημιουργούνται από την πολύχρονη απουσία έργων υποδομής σε μια περιοχή, που μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης εντελώς ανέτοιμη, για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις, με τις οποίες είναι αντιμέτωπη. Ο κ. Μπαριτάκης τονίζει ότι, αν δεν γίνουν τα αναγκαία έργα υποδομής, οιεπενδύσεις δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν. Δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε το μέλλον του τόπου μας, έχοντας υπόψη μας τις ανάγκες των 200, 300 κατοίκων των χωριών, ενώ αναμένονται 10.000-15.000 αφίξεις επισκεπτών καθημερινά. Σε ποιους δρόμους θα κινούνται όλοι αυτοί οι άνθρωποι για να φτάσουν στον προορισμό τους; Ο ίδιος χρησιμοποιεί το παράδειγμα της διάνοιξης στην οποία προχωρά ο Δήμος στο χωριό Χόνδρος προκειμένου να μπορούν να περνούν με ασφάλεια τα λεωφορεία. Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος θα προχωρήσει στην αγορά ενός ακινήτου που ανήκει σε ιδιώτη με σκοπό να το γκρεμίσει και ο χώρος να απελευθερωθεί σε κοινή χρήση. Αλλά αυτό – όπως τονίζει- δεν είναι λύση. Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε έτσι διότι ο Δήμος δεν μπορεί να σηκώσει το οικονομικό βάρος αυτό. Ο ίδιος καυτηριάζει ένα ακόμα παράδοξο, τονίζοντας ότι ο ΟΑΚ δεν δέχεται να συντηρήσει την παράκαμψη της Βιάννου ένα έργο που κατασκεύασε ο Οργανισμός και κοστίζει 12 εκ ευρώ! Πρόκειται για ένα έργο το οποίο πρέπει να συντηρείται καθώς μεταξύ άλλων αποτελεί τμήμα του νότιου οδικού άξονα. Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται σε διευρωπαϊκό δίκτυο και δυστυχώς τώρα ο ΟΑΚ δεν ασχολείται καιπετάει το μπαλάκι αλλού.