Από τη σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια Κρήτης
Από τη σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια Κρήτης

Με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, η Παγκρήτια Επιτροπή για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, ενώνουν το βηματισμό τους με σκοπό να διεκδικήσουν από τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση τη δημιουργίας μέσων σταθερής τροχιάς  στο νησί μας, το οποίο συνδέεται άμεσα και με τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Το όλο θέμα συζητήθηκε χθες στη διάρκεια σύσκεψης που έγινε στην Περιφέρεια Κρήτης στην οποία συμμετείχαν εκτός από τον περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη και τον αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος Νίκο Ξυλούρη τα μέλη της Παγκρήτιας Επιτροπής Τ.Βάμβουκας, Λ.Μιχελάκης και Μ. Σίτη.

Στη διάρκεια της συνάντησης, υπήρξε ομοφωνία σε σχέση με τη διεκδίκηση του αιτήματος, στην οποία αναμένεται να εμπλακούν και οι βουλευτές με σκοπό να ασκήσουν πίεση στην κατεύθυνση αυτή.  Τα μέλη της επιτροπής εξηγούν ότι η δρομολογούμενη κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα είναι ξεκάθαρο ότι εγείρει ζητήματα σε σχέση με το πώς   μπορεί να καλυφθεί ο τεράστιος όγκος των αναγκών μετακίνησης που προκύπτουν από τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Μάλιστα με  βάση τις εκτιμήσεις που γίνονται ο  αναμενόμενος ετήσιος φόρτος επιβατών το 2025 μπορεί να ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια επιβάτες, με το 80% περίπου της συνολικής κίνησης να συγκεντρώνεται στο εξάμηνο Μαΐου – Οκτωβρίου.

Άρα εγείρονται τεράστια ζητήματα σε ό,τι αφορά στη γρήγορη και κυρίως ασφαλή μετακίνηση των πολιτών που μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από τη χρήση ενός μέσου σταθερής τροχιάς. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει σχεδιασμός για την ανάθεση μελέτης η οποία θα καταγράψει όλα τα οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα που τεκμηριώνουν την ανάγκη σύνδεσης του Καστελλίου με το Ηράκλειο με τρένο, το οποίο σημειώνεται ότι εκτός των άλλων θα αποφορτίσει τις μετακινήσεις των ΙΧ, θα ενισχύσει την ενδοδημοτική συγκοινωνία και θα συμβάλλει στη συγκράτηση του τοπικού πληθυσμού.

Τα μέλη της Παγκρήτιας Επιτροπής τονίζουν ότι η Κρήτη δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν φτωχός συγγενής όταν μάλιστα έχει πληρώσει τόσο βαρύ φόρο αίματος στα αναρίθμητα τροχαία και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να γίνει σαφές ότι το δικαιούται αυτό το έργο και πρέπει να αποκτήσει  μέσο σταθερής τροχιάς το οποίο το συναντάμε σε όλα τα μεγάλα νησιά της Μεσογείου.