Έπειτα από την κατακραυγή που δέχθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, «σηκώνει το γάντι» και είναι έτοιμος να δώσει πλήρεις και αναλυτικές απαντήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αποτέλεσε πεδίο ενασχόλησης της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, με το όργανο να αποστέλλει σχετικό κείμενο προς το Υπουργείο στο οποίο να επισημαίνει τις καθυστερήσεις που θεωρεί η Ένωση ότι υπάρχουν αναφορικά με την πορεία εξέλιξης του έργου.
Το θέμα έλαβε και μεγαλύτερες πολιτικές διαστάσεις, αφού οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ όλης της Κρήτης προχώρησαν το ζήτημα στη Βουλή, καταθέτοντας ως αναφορά την επιστολή της Περιφερειακής Ένωσης Κρήτης, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να επισημάνουν τις πιθανές ελλείψεις, παραλείψεις ή καθυστερήσεις του Υπουργείου.
Ο αρμόδιος υφυπουργός όμως Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος επίσης έλκει την καταγωγή του από την Κρήτη, δεν άφησε το ζήτημα χωρίς απαντήσεις, αλλά ούτε και χωρίς αντίδραση. Μάλιστα, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης Γιάννη Κουράκη, προκειμένου να τον ενημερώσει σε μια πρώτη φάση σε σχέση με τα έργα και τον προγραμματισμό που έχει πραγματοποιηθεί, αλλά και να του αναλύσει τα όσα έχει πραγματοποιήσει ως τώρα η κυβέρνηση και σχετίζονται με το μείζον θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Ο υφυπουργός για μία ακόμα φορά επανέλαβε τον σχεδιασμό υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, υποστηρίζοντας εκ νέου ότι η κυβέρνηση δίνει έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να καλυφθεί η ολιγωρία της προηγούμενης κυβέρνησης. Όπως είχε πει και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός τόνισε ότι το έργο έχει επεκταθεί ήδη μέχρι και την Κίσσαμο κατόπιν πρωτοβουλίας του ίδιου του πρωθυπουργού.
Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης υποστήριξε πως αναλυτικά ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων και αντιπροσωπεία της ΠΕΔ μπορεί να ενημερωθεί σε μία κατ’ ιδίαν συνάντηση στο Υπουργείο που πρόκειται να γίνει τις προσεχείς ημέρες. Στόχος της συνάντησης είναι να ενημερωθεί λεπτομερώς η αντιπροσωπεία της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης για την πορεία υλοποίησης του αναπτυξιακού αυτού έργου για την Κρήτη.
Στο πλαίσιο της συνάντησης αναμένεται να αναλυθεί η ως τώρα πορεία του έργου, αλλά και να διευκρινιστεί εκ νέου ότι το τμήμα Κίσσαμος – Χερσόνησος θα δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη θα δημοπρατηθεί ως έργο σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ενώ το τμήμα Νεάπολη – Σητεία θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον σχεδιασμό του Υπουργείου, η επιλογή να υλοποιηθούν τμήματά του με σύμβαση παραχώρησης ή σύμβαση ΣΔΙΤ ή ως δημόσιο έργο έχει γίνει βάσει μοντέλων, τα οποία στηρίχθηκαν σε πολύ συγκεκριμένες τεχνικές παραμέτρους, οι οποίες είναι αντικειμενικές κι ανεξάρτητες από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.
Το Υπουργείο συνεκτιμά ότι για τον διαφορετικό τρόπο χρηματοδότησης του έργου, σημασία έχουν το κατασκευαστικό κόστος, οι κυκλοφοριακοί φόρτοι και οι προσδοκώμενες διελεύσεις, ούτως ώστε να εξασφαλισθούν οι αρχές του «Value Engineering» που επιτάσσουν τον συγκερασμό όλων των τεχνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων με την αναγκαιότητα της βιωσιμότητας και δυνατότητας χρηματοδότησης του έργου.