El Greco Αεροδρόμιο Καστελλίου

Με ένα υποθετικό σενάριο με το οποίο προβάλλει νοερά στο μέλλον την εκδήλωση του φοβερού σεισμού της 27ης Σεπτεμβρίου, με χρονοκαθυστέρηση δέκα χρόνων, η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος, σε ανακοίνωση της περιγράφει τι θα γινόταν αν τα 5,8 που απελευθερώθηκαν από το ενεργό ρήγμα του υπό κατασκευή αεροδρομίου, εκδηλωνόταν όταν είχε πια τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Η Πρωτοβουλία Πολιτών στο κείμενο της περιγράφει γλαφυρά τι θα είχε συμβεί αν σεισμός γινόταν όταν το αεροδρόμιο θα έσφυζε από ζωή στο εσωτερικό χώρο του, στους αεροδιαδρόμους αν σκεφτεί κανείς ότι ένα ακούμπημα του ακροπτερυγίου στο έδαφος, ακόμα και με πολύ λιγότερη επιτάχυνση από τα 0,85g,μπορεί να αχρηστέψει εντελώς ένα αεροπλάνο και η ζημιά αυτή ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια.

Όπως αναφέρει, ακόμα και αν δεν είχε υποστεί ζημιές το ίδιο το αεροδρόμιο, θα έκλεινε επ’ αόριστον, αφού για να απομακρυνθούν όλα τα αεροπλάνα που θα είχαν υποστεί βλάβες θα έπρεπε ή να επισκευαστούν ή να αποσυναρμολογηθούν επί τόπου. Ποιο θα ήταν το πλήγμα στον τουρισμο;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ζημιά που θα είχε υποστεί η Ανατολική Κρήτη από τις ακυρώσεις των τουριστών θα ήταν εφάμιλλή της πανδημίας και τη ζημιά που θα είχε υποστεί η εταιρεία του αεροδρομίου σε απώλεια εσόδων θα την πλήρωνε ο Έλληνας φορολογούμενος μέσω της ενεργοποίησης του άρθρου περί Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου (ΓΕΔ), αφού το Δημόσιο επέτρεψε να “χτιστεί” αεροδρόμιο επάνω σε ένα ενεργό ρήγμα ευθύνεται αποκλειστικά!

Τα μέλη της Πρωτοβουλίας ξεκαθαρίζουν ότι «αν τελικά δεν αλλάξει τίποτα και συνεχιστεί απρόσκοπτα η υλοποίηση του έργου, σημαίνει ότι οι εμπνευστές του αεροδρομίου και όσοι συνεχίζουν να συμβάλουν στην κατασκευή του, είναι αδίστακτοι υποκριτές, που βάζουν το προσωπικό τους συμφέρον πάνω απ’ όλα, ακόμα και από τις ανθρώπινες ζωές.

Σε αυτό το σημείο να θυμηθούμε ότι ένας από τους βασικούς λόγους που οι υποχθόνιοι άρχοντες του τόπου (σε διακομματικό επίπεδο) αποφάσισαν να μην προχωρήσουν με την κατασκευή του λοξού στο Ηράκλειο ήταν η ύπαρξη ενεργού ρήγματος κάτω από τον προς τη θάλασσα προτεινόμενο λοξό διάδρομο! Το άκρον άωτον της υποκρισίας».