Ενώ καλπάζει η κατασκευή του αεροδρομίου Καστελλίου, οδικά έργα, που έπρεπε σήμερα να παραδίδονται, εξακολουθούν να βρίσκονται στον αέρα, και την ίδια ώρα το αρμόδιο Υπουργείο σηκώνει τους ώμους ψηλά στους αυτοδιοικητικούς, που ζητούν τουλάχιστον τη χρηματοδότηση των μελετών του Νότιου Οδικού Άξονα και κομβικών οδικών συνδέσεων του αεροδρομίου προς το Ρέθυμνο, τη Μεσσαρά και τη Βιάννο.
Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου, Γιώργος Αναγνώπουλος, δεν έδωσαν καμία δέσμευση χρηματοδότησης και κανένα χρονοδιάγραμμα, σε σχέση με την εξέλιξη κομβικών έργων που τέθηκαν στο πλαίσιο συνάντησης που είχαν με τους δημάρχους Βιάννου, Π. Μπαριτάκη, Γόρτυνας, Μ. Κοκολάκη, Φαιστού, Γ. Νικολιδάκη και τον αντιδήμαρχο Αρχανών-Αστερουσίων, Μ. Σφακιανάκη.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παρέπεμψε σε νέα σύσκεψη με τη συμμετοχή και του περιφερειάρχη, κάνοντας «πινγκ-πονγκ» τις ευθύνες για την ολοκλήρωση των μελετών των έργων, που -υπό κανονικές συνθήκες- σήμερα έπρεπε να ολοκληρώνεται η εκτέλεσή τους.
«Δεν υπάρχει καμία μελετητική ωριμότητα σε βασικούς άξονες του νησιού, που θα εξυπηρετούν την λειτουργία του αεροδρομίου», τονίζει ο δήμαρχος Βιάννου, Παύλος Μπαριτάκης, σημειώνοντας ότι «αν δεν γίνουν αυτές οι συνδέσεις, τα πράγματα θα γίνουν εξαιρετικά δύσκολα».
Ο ΒΟΑΚ δεν μπορεί να σηκώσει όλο το βάρος της μετακίνησης του πληθυσμού και είναι αδιανόητο να μην υπάρχουν υποδομές οδικών συνδέσεων με τις δυναμικά αναπτυσσόμενες περιοχές του τόπου μας. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «από πού θα κινούνται όσοι φτάνουν από το αεροδρόμιο Καστελλίου, για να προσεγγίσουν τον προορισμό τους στο νότο; Μέσα από τα χωράφια και μέσα από το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο; Χωρίς τα συνοδά έργα του αεροδρομίου, τα προβλήματα θα είναι τεράστια και πρέπει τώρα να δρομολογηθούν λύσεις».
Όπως τονίσθηκε στη διάρκεια της σύσκεψης, το οδικό δίκτυο από τα Πραιτώρια μέχρι το αεροδρόμιο είναι κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς δεν υπάρχει ούτε μελέτη, ούτε χρηματοδότηση για να προχωρήσει.
Το ίδιο ισχύει για το τμήμα Μύρτος-Ιεράπετρα, για το οποίο δεν υπάρχει καμία μελέτη. Κάπως καλύτερα είναι τα πράγματα στο τμήμα του οδικού δικτύου από το Καστέλλι Μεσσαράς μέχρι τα Πραιτώρια, όπου όμως και εκεί υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα, και σε σχέση με τις απαλλοτριώσεις, και σε σχέση με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή υπάρχουν τεράστιες εκκρεμότητες με το τμήμα Βιάννος-Ιεράπετρα, που δεν έχει καμία μελετητική ωριμότητα, ενώ το τμήμα Καραβάδο-Βιάννος δεν υπάρχει καθόλου στο χάρτη του σχεδιασμού, παρά το γεγονός ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη.
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν εκκρεμότητες σε μια παλιά μελέτη για το τμήμα Βιάννος-Μύρτος, που είναι αναγκαίο να καλυφθούν. Όπως τόνισαν οι δήμαρχοι, τα ποσά που εκκρεμούν για να γίνουν οι μελέτες δεν είναι ανυπέρβλητα και είναι αδιανόητο να συνεχίσει αυτή η αναβλητικότητα, διότι -σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο- τα πράγματα θα εξελιχθούν καταστροφικά.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισαν οι δήμαρχοι, αρκεί να φανταστεί κανείς τι θα γίνει στην Κρήτη, εάν όλος ο κόσμος που θα φτάνει στο αεροδρόμιο Καστελλίου, θα διοχετευτεί στο βόρειο οδικό άξονα.
Από την πλευρά του Υπουργείου εκφράστηκε η πρόθεση να συνεχιστεί ο διάλογος, με τη συμμετοχή και της Περιφέρειας Κρήτης το επόμενο διάστημα, προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες χρηματοδότησης των μελετών, χωρίς ωστόσο να τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
