ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ Στην κόψη του ξυραφιού τα έργα στον Απομαρμά

Τα ενοπισμένα προβλήματα των ρηγματώσεων που έχουν καταγραφεί στο επίχωμα του Απομαρμά, κατά μήκος του δρόμου της Μεσσαράς, μπαίνουν στο κάδρο της Διεύθυνσης  Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ, που ετοιμάζεται πυρετωδώς  για να ξεκινήσουν τα έργα αποκατάστασης. Πρόκειται για το πιο δύσκολο σημείο, που φέρει τα βαρύτερα τραύματα τα οποία είναι κρίσιμο να αποκατασταθούν ώστε να θωρακιστεί η ασφάλεια του δρόμου.  Όμως ο βαθμός δυσκολίας του έργου προσαυξάνεται κατακόρυφα λόγω και του δύσβατου εδάφους αλλά και των μεγάλων  υψομετρικών διαφορών.

Για να γίνουν τα έργα αποκατάστασης θα πρέπει να περάσουν βαριά μηχανήματα ώστε να γίνουν πασσαλοτοιχίες και να υπάρξει αντιστήριξη του πρανούς. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται η διάνοιξη ενός παράπλευρου δρόμου, που θα δώσει πρόσβαση στα μηχανήματα που θα χρησιμοποιηθούν για να υλοποιηθούν τα έργα αυτά.

Για να γίνει αυτή η διαδικασία, όπως εξηγεί ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γ.Αγαπάκης, θα πρέπει μα απαλλοτριωθεί μια επιπλέον έκταση στην οποία υπάρχουν περίπου 80 ρίζες ελιές. Ακριβώς επειδή τώρα βρισκόμαστε χρονικά στη φάση της ελαιοσυγκομιδής, έχουμε αφήσει το περιθώριο στους ιδιοκτήτες να μαζέψουν τον ελαιόκαρπο, ενώ την ίδια ώρα προχωρά η διαδικασία της απαλλοτρίωσης. Ο ίδιος εκτιμά ότι μέσα σε ένα 10ήμερο με διαδικασίες express θα έχει ολοκληρωθεί η τακτοποίηση της οικονομικής αποζημίωσης των 25 περίπου δικαιούχων των ελαιοδέντρων και στη συνέχεια, αφού έχει πια τελειώσει η συγκομιδή του καρπού της ελιάς, τότε θα γίνει η εκρίζωση των δέντρων.

Έτσι μόλις απελευθερωθεί ο χώρος, θα δημιουργηθεί ένας μικρός παράπλευρος δρόμος, που θα δώσει τη δυνατότητα να μπουν τα μηχανήματα για να αρχίσουν οι εργασίες αποκατάστασης του πρανούς. Την ίδια στιγμή, στο κάδρο των παρεμβάσεων μπαίνει και ο επαρχιακός δρόμος Αγία Βαρβάρα-Πανασός ,ο οποίος θα πρέπει να κλείσει ένα δίμηνο για να γίνουν αναγκαίες εργασίες αντιστήριξης.

Ο δρόμος αυτός βρίσκεται κάτω από την κοιλαδογέφυρα και διέρχεται από το σημείο που έχει γίνει η θεμελίωσή της.

Οι έρευνες έδειξαν ότι ο δρόμος έχει επηρεαστεί από το σύνολο των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί στην περιοχή, και για την αποκατάστασή του απαιτούνται σημαντικά έργα αντιστήριξης με 32 πασσάλους και γεωπλέγμα.

Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, εξετάζεται εναλλακτικά η λύση της διαπλάτυνσης  τμήματος 1200 μέτρων, ώστε να γίνεται αμφίπλευρα η κίνηση των ΙΧ και παράλληλα να εκτελούνται τα έργα, εκτός των φορτηγών που λόγω στενότητας του δρόμου αναγκαστικά θα πρέπει να κάνουν την παράκαμψη των 6-7 χιλιομέτρων.

Η λύση αυτή βρίσκει σύμφωνους τους τοπικούς φορείς και αναμένεται να αποφασιστεί έως το τέλος του μήνα. Σε κάθε περίπτωση όμως τα έργα θα ξεκινήσουν το νέο έτος.