Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το μέτωπο των εργασιών για την αντιστήριξη του δρόμου της Μεσσαράς, λίγο πριν τον κόμβο της Αγίας Βαρβάρας, όπου τοποθετούνται ειδικοί πάσσαλοι με σκοπό να ενισχύσουν στατικά την περιοχή που επλήγη από τη μεγάλη κατολίσθηση που είχε σημειωθεί.
Ήδη έχουν κατασκευαστεί οι 12 από τους 114 πασσάλους που θα ενισχύσουν το οδικό δίκτυο, το οποίο έχει υποστεί ισχυρό πλήγμα από τις κατολισθήσεις που προηγήθηκαν.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εξέλιξη των εργασιών βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με τη ροή χρηματοδότησης του έργου, που εάν δεν καταγράψει παλινδρομήσεις εκτιμάται ότι η πρώτη φάση του έργου θα έχει ολοκληρωθεί σε ένα τρίμηνο.
Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ότι η υλοποίηση του έργου της αποκατάστασης του δρόμου ανατέθηκε στον ήδη εγκατεστημένο εργολάβο.
Σήμερα ο δρόμος από πλευράς ασφάλειας δεν εμφανίζει κανένα πρόβλημα, ακριβώς επειδή έχουν γίνει σημαντικά έργα αντιστήριξης που εξελίσσονται σε πολύ καλό επίπεδο.
Πιο συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες των λιθορριπών (επιχωμάτων από πέτρες) και προχωρά η αντιστήριξη με πασσάλους (ώστε να μπει φρένο στο εν εξελίξει φαινόμενο της μετακίνησης των εδαφών).
Ο σχεδιασμός προβλέπει τη μεταφορά του υφιστάμενου δρόμου 500 μ. λίγο πριν από την είσοδο του κόμβου της Μεσσαράς, στο ύψος του Αγίου Γεωργίου όπου έχει καταγραφεί και το βαρύ πρόβλημα των κατολισθήσεων.
Στο σημείο αυτό προβλέπεται η μετακίνηση του δρόμου 10 μέτρα ανατολικότερα, ώστε να απομακρυνθεί η κίνηση των οχημάτων από την εστία των κατολισθήσεων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα των κατολισθήσεων είναι ένα εν εξελίξει γεωλογικό φαινόμενο το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο λόγω της ποιότητας των εδαφών που είναι σαθρά και ασταθή και εμφανίζονται συχνά προβλήματα μετακινήσεων. Οι βροχές της περσινής χρονιάς λειτούργησαν ως πρόβα τζενεράλε σε σχέση με τις αντοχές, που ανέδειξαν τα ευάλωτα σημεία του δικτύου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης θα γίνει μία συμπληρωματική εργολαβία η οποία θα περιλάβει τη δημιουργία του προβλεπόμενου κόμβου στην έξοδο του δρόμου της Μεσαράς προς τις Μοίρες, η δημιουργία του κόμβου του Πανασού και παράπλευρων δικτύων που είναι απαραίτητα για την καλύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής.