Οριστικό τέλος σε μια οδική σύνδεση καρμανιόλα, που εμφανίζει μια απολύτως απαράδεκτη και ντροπιαστική εικόνα λόγω του κυκλοφοριακού αλαλούμ που καταγράφεται καθημερινά, σχεδιάζει να βάλει ο Δήμος Ηρακλείου με την κατασκευή κυκλικού κόμβου, στην είσοδο του δρόμου προς τον Άι Γιάννη τον Χωστό, στο ύψος που συμβάλλουν οι οδοί Χρυστομιχάλη Ξυλούρη και Λυκείου.
Όπως είναι γνωστό, η περιοχή χρόνια τώρα σηκώνει έναν απίστευτο όγκο αυτοκινήτων, όχι μόνο ΙΧ αλλά και βαρέων οχημάτων, τα οποία κινούνται με εξαιρετική δυσκολία σε ένα οδικό δίκτυο, το οποίο έχει ξεπεράσει τα όριά του και έχει αποδειχτεί εντελώς ακατάλληλο για να αντέξει την τόσο βεβαρυμένη κυκλοφορία που δέχεται.
Τα τελευταία χρόνια μετά από διανοίξεις δρόμων που έχουν γίνει στην περιοχή, έχει δημιουργηθεί μια νέα πραγματικότητα, που επιβάλλει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων που δεν έρχονται, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται απίστευτα ο κόσμος που κινείται στην περιοχή και να είναι εκτεθειμένος σε μεγάλους κινδύνους.
Στην περιοχή συγκλίνουν μεγάλες οδικές αρτηρίες, όπως η Χ. Ξυλούρη, η Ηρακλή, η Λυκείου, ανάμεσα στις οποίες δεν υπάρχει μια ομαλή κυκλοφοριακή σύνδεση, με αποτέλεσμα να είναι πραγματική άσκηση θάρρους ένα όχημα να κινηθεί από τον έναν δρόμο στον άλλο.
Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στο ύψος της γέφυρας, την οποία εάν επιχειρήσει ένας να τη διασχίσει με τα πόδια, παίζει τη ζωή του “κορώνα γράμματα” χωρίς υπερβολή, αφού σε κάποια σημεία δεν υπάρχει καν πεζοδρόμιο, αλλά και εκεί που υπάρχει είναι τόσο περιορισμένο, με αποτέλεσμα αυτός που κινείται να αισθάνεται την πίεση του αέρα από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο τμήμα του δρόμου πριν από τη γέφυρα που είναι περιοχή ευθύνης του Δήμου Ηρακλείου, υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη, η οποία εξασφάλισε την έγκριση της κυκλοφοριακής επιτροπής. Ο στόχος είναι μέσα στον Απρίλιο να έχουν διασφαλιστεί όλες οι αναγκαίες εγκρίσεις, ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση της πολύ σημαντικής αυτής παρέμβασης, για την οποία εξετάζεται το ενδεχόμενο να γίνει και με αυτεπιστασία, δηλαδή με ευθύνη των τεχνικών συνεργείων του Δήμου Ηρακλείου.
Όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης, σε κάθε περίπτωση η έγκριση της Επιτροπής Κυκλοφορίας είναι το πρώτο αποφασιστικό βήμα του Δήμου Ηρακλείου, προκειμένου να προχωρήσει ένα πολύ σημαντικό έργο κυκλοφοριακής οργάνωσης μιας περιοχής, που πραγματικά ζει καθημερινά πολύ δύσκολες στιγμές από την πίεση του κυκλοφοριακού φόρτου, που έχει σαν αποτέλεσμα και σημαντικό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων.
Τι έδειξε η κυκλοφοριακή μελέτη στην περιοχή του Άι Γιάννη Χωστού
Ειδικότερα όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης που έχει στα χέρια του ο Δήμος Ηρακλείου, από την ανάλυση σύνθεσης κυκλοφορίας προκύπτει ότι το ποσοστό ΙΧ αυτοκινήτων που διέρχεται του κόμβου ανέρχεται σε 86,9%, το ποσοστό δίκυκλων μηχανών 8,9%, φορτηγών 3,8%, λεωφορείων 0,3% και τέλος ποδηλάτων 0,1%.
Σύμφωνα πάντα με τα ίδια στοιχεία, «οι παράνομες κινήσεις που πραγματοποιούνται καθόλη τη διάρκεια της ημέρας σχετίζονται με την επιτόπου αναστροφή επί της οδού Παπαγιάννη Σκουλά, την παράνομη στάθμευση επί του κόμβου σε όλους τους κλάδους του.
Σημαντικές καθυστερήσεις παρουσιάζονται στο ρεύμα της Παπαγιάννη Σκουλά με κατεύθυνση από Ηράκλειο προς Φοινικιά, ενώ παρατηρείται εκτεταμένη και άναρχη στάθμευση επί του συνόλου του μελετώμενου πλέγματος κόμβων, η οποία επηρεάζει τόσο τη διέλευση των οχημάτων όσο και την εξασφάλιση ορατότητας.
Τι προβλέπει η μελέτη του κόμβου
Η μελέτη που έχει στα χέρια του ο Δήμος Ηρακλείου, μετά την έγκρισή της από την Επιτροπή Κυκλοφορίας, θα ακολουθήσει όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο στάδια των εγκρίσεων που περνούν από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και καταλήγουν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Όπως εξηγεί ο κ. Αναστασάκης αφού γίνει όλη η απαραίτητη προετοιμασία, το έργο θα προχωρήσει ακόμα και με συνεργεία του Δήμου προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.
Η μελέτη προβλέπει στη συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη, Λυκείου και Παπαγιάννη Σκουλά την κατασκευή κυκλικού κόμβου. Ο εξωτερικός κύκλος θα έχει ακτίνα 11,20 μ. η λωρίδα κυκλοφορίας έχει πλάτος 5,0 μ. και η κεντρική νησίδα έχει ακτίνα 6,20μ. από τα οποία τα 2 μ. είναι υπερβατά.
Η οδός Λυκείου και η συνέχειά της στην οδό Χριστομιχάλη Ξυλούρη αποτελούν τον έναν από τους κύριους δρόμους στη περιοχή και είναι διπλής κατεύθυνσης. Η οδός Παπαγιάννη Σκουλά και η συνέχειά της στη γέφυρα πάνω από τον ΒΟΑΚ θα αποτελεί τον άλλο κύριο δρόμο στην περιοχή, και είναι επίσης διπλής κατεύθυνσης.
Η οδός Ηρακλή μονοδρομείται με κατεύθυνση από την Παπαγιάννη Σκουλά και θα αποτελεί ζεύγος με την οδό Νικηταρά, η οποία μονοδρομείται με κατεύθυνση προς την Παπαγιάννη Σκουλά. Η οδός Λύττου θα αποτελεί την είσοδο των οχημάτων από τον ΒΟΑΚ στην κατεύθυνση κόμβος Παπαναστασίου -κόμβος Γιόφυρου και θα είναι μονόδρομος.
Στην συμβολή της με τη Χριστομιχάλη Ξυλούρη επιτρέπεται η αριστερή και η δεξιά στροφή με την χρήση STOP για τον έλεγχο της ορατότητας. Ο βόρειος κλάδος της Χριστομιχάλη Ξυλούρη (από την οδό Γεωργίου Μαρή έως την οδό Σαρπηδόνος) αποκόπτεται και μονοδρομείται με κατεύθυνση προς την Παπαγιάννη Σκουλά.
Οι δρόμοι που συμβάλλουν στον κλάδο αυτό μονοδρομούνται εναλλάξ με σκοπό την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής.