Την επανεκκίνηση της χρήσης των μίνι μπας και της μετακίνησης των πολιτών χωρίς εισιτήριο από το λιμάνι στο ιστορικό κέντρο θα είναι έτοιμη να ανακοινώσει και επισήμως πολύ σύντομα η Λότζια.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της δημοτικής Αρχής, η ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών με τα μίνι μπας θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το αμέσως επόμενο διάστημα που εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί όλη η γραφειοκρατία των εγκρίσεων που φτάνει στο τέλος της.
Ειδικότερα, όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης, τα δρομολόγια θα ξεκινούν από τις 7.00 το πρωί μέχρι τις 11.00 το βράδυ και θα έχουν δεκαπεντάλεπτη συχνότητα. Το Σάββατο η ελεύθερη μετακίνηση θα γίνεται μέχρι τις 5.00 το απόγευμα.
Ο ίδιος εξηγεί ότι περιμένουμε από μέρα σε μέρα τις τελικές εγκρίσεις για την επαναχρήση των μίνι μπας, που αποδείχτηκε ότι ήταν μια από τις πιο ανατρεπτικές ιδέες της δημοτικής Αρχής, με κοινωνικό, κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό πρόσημο το οποίο είναι σημαντικό ότι στήριξαν οι δημότες που για πρώτη φορά είδαν να τους παρέχεται η δυνατότητα στάθμευσης εκτός των τειχών και η μετακίνηση δωρεάν στο ιστορικό κέντρο και στο παραλιακό μέτωπο.
Η απουσία τους ανέδειξε ακόμα περισσότερο τη σημασία τους και περιμένουμε και εμείς με αγωνία την ενεργοποίησή τους σύντομα και την επέκτασή τους προς τον νότο”.
Από την πλευρά της δημοτικής Αρχής τονίζεται ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία που προέρχονται από τις μετρήσεις του ΚΤΕΛ, προκύπτει ότι την περίοδο χρήσης τους έχει παγιωθεί η μεταφορά 43.000 – 45.000 πολιτών τον μήνα και από τις δύο γραμμές που είχαν ενεργοποιηθεί.
Θυμίζουμε ότι το κάθε λεωφορείο εκτελούσε 32 δρομολόγια κάθε μέρα και στο σύνολο τους και τα τέσσερα λεωφορεία εκτελούν 128 δρομολόγια. Ωστόσο η λεγόμενη «μπλε γραμμή» όπως προκύπτει από τα στοιχεία που υπάρχουν, απορροφούσε τα 2/3 της κίνησης των επιβατών που ξεκινούσαν από το Παγκρήτιο στάδιο σε σχέση με τη «κόκκινη» γραμμή που επιβίβαζε πολίτες από το λιμάνι.
Με τον σχεδιασμό της δημοτικής Αρχής έχει διαφωνήσει πολιτικά ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ. Δημήτρης Βρύσαλης, τονίζοντας ότι το προφανές πρόβλημα της αστικής συγκοινωνίας στον δήμο μας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μεμονωμένα σαν κίνηση και δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ που εκτελεί δύο συγκεκριμένα δρομολόγια, την ίδια ώρα που οι ανάγκες είναι πολύ πιο διευρυμένες…
Ο ίδιος έχει ασκήσει πολιτική κριτική λέγοντας ότι πρόκειται για «εξαπάτηση των δημοτών» αφού με το επιχείρημα της «δωρεάν μεταφορά» αποκρύπτεται το έμμεσο εισιτήριο που πληρώνει ο Ηρακλειώτης για να χρησιμοποιήσει τις δύο γραμμές.
Έρχεται και τρίτη γραμμή
Την ίδια στιγμή, την ενεργοποίηση και μιας τρίτης λεωφορειακής γραμμής σχεδιάζει η Λότζια που πρόκειται να εντάξει στο σχέδιό της μια πράσινη γραμμή. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, ο σχεδιασμός προβλέπει τη λειτουργία μιας τρίτης λεωφορειακής γραμμής στην πόλη του Ηρακλείου, με την χρήση δύο λεωφορείων μεσαίου μεγέθους, ιδιοκτησίας κατά κυριότητα του ΚΤΕΛ Ηρακλείου και δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μεσαίου (medi-) μεγέθους και μηδενικών ρύπων, τα οποία αποκλειστικά και μόνο ανήκουν κατά κυριότητα στον Δήμο Ηρακλείου και τα οποία θα χρησιμοποιούνται από το ΚΤΕΛ για την εκτέλεση της υπηρεσίας.
Η πλήρης διαδρομή αυτής της γραμμής θα έχει αφετηρία την Ερυθραίας, Θανάση Σκορδαλού, λ. Κνωσού, λ. Δημοκρατίας (μέχρι Καλαμά), Καποδιστρίου, Χρυσοστόμου, Έβανς, πλ. Κορνάρου, Κυρίλλου Λουκάρεως – Αγίου Μηνά, λ. Καλοκαιρινού, λ. Πλαστήρα, Έβανς, Πλ. Κύπρου, λ. Κνωσού, και επιστροφή στην αφετηρία.