Τη δύσκολη εξίσωση της διαχείρισης των μόνιμων θέσεων στάθμευσης που θα διατίθενται στους κατοίκους του ιστορικού κέντρου καλείται να λύσει η Λότζια μετά τη βροχή αιτημάτων που έχουν κατατεθεί που είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με τους διαθέσιμους χώρους.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αρμόδιας αντιδημαρχίας τεχνικών έργων στο νέο κύκλο κατάθεσης αθροιστικά ο αριθμός των αιτήσεων έφτασε τις 857. Οι νέοι δικαιούχοι είναι έως τώρα 529 ενώ σε κάποιες αιτήσεις έχουν ζητηθεί επιπλέον δικαιολογητικά.
Οι δικαιούχοι του πρώτου κύκλου είναι 522. Συνολικά, στην πρώτη ζώνη που αναπτύσσεται από τη Γιαμαλάκη την Αγ. Μηνά την Κυρ. Λουκάρεως, την πλ. Κορνάρου, την Αβέρωφ την Ανεμογιάννη και καταλήγει στη Δ.Μποφώρ κατατέθηκαν 500 αιτήσεις και συγκεκριμένα 256 από την πρώτη διαδικασία και 244 από τη δεύτερη.
Στη δεύτερη ζώνη, που διανύει τη διαδρομή από την Αγία Τριάδα τη μεγάλη Έβανς και εσωτερικά των ενετικών τειχών, συνολικά κατατέθηκαν 429 αιτήσεις και συγκεκριμένα 207 από την πρώτη φάση συγκέντρωσης αιτημάτων και 222 από τη δεύτερη.
Στην τρίτη ζώνη που καλύπτει την περιοχή από τη μεγάλη Έβανς και ανατολικά, με κατεύθυνση την Ανάληψη τη Βίγλα ως την Ικάρου το άθροισμα των αιτήσεων δεν ξεπερνά τις 122 από τις οποίες οι 59 κατατέθηκαν στην πρώτη φάση και 63 στη δεύτερη.
Από την επεξεργασία των στοιχείων αυτών, προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με τις ανάγκες στάθμευσης στην πόλη, και με τι όρους μπορούν να κατανεμηθούν και να διατεθούν στους μόνιμους κατοίκους της παλιάς πόλης.
Ενδεικτικό της οξύτητας του προβλήματος της στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων, δεν είναι μόνο το μεγάλο άθροισμα των αιτήσεων αλλά και το γεγονός ότι ο αριθμός των κατοίκων που ζητά στάθμευση δεν καλύπτεται από τις διατιθέμενες θέσεις που έχουν οριοθετηθεί.
Το συμπέρασμα που προκύπτει αβίαστα από τα στοιχεία της τεχνικής υπηρεσίας είναι ότι οι δύο πρώτοι τομείς είναι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πολιτών και εμφανίζουν υψηλότερη ζήτηση.
Στο πλαίσιο αυτό η δημοτική Αρχή φαίνεται ότι κάνει σκέψεις προκειμένου να δίδεται η δυνατότητα εναλλακτικής στάθμευσης στους κατοίκους εάν οι θέσεις στάθμευσης που έχουν οριοθετηθεί στην περιοχή τους είναι καλυμμένες, να μπορούν να παρκάρουν σε άλλη ζώνη που έχει χαμηλότερη ζήτηση και περισσότερες δυνατότητες υποδοχής νέων κατοίκων.
Όμως είναι φανερό ότι ακόμα και αξιοποιώντας αυτή την εναλλακτική εκδοχή, θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να αυξηθούν και στις δύο ζώνες οι διατιθέμενες θέσεις στάθμευσης και παράλληλα να περιφρουρηθεί ότι είναι κατοχυρωμένες για τους κατοίκους του κέντρου, ώστε να μην εκφυλιστεί η προσπάθεια πριν ακόμα αρχίσει η υλοποίηση της.