Την ίδια ώρα που έχει εκτιναχθεί στα ύψη η χρήση των mini bus, τα οποία η Λότζια αξιολογεί ως βασικό πυλώνα για την αποτροπή της χρήσης των ΙΧ στο κέντρο της πόλης, δρομολογούνται και μια σειρά από άλλες παρεμβάσεις που σκοπό έχουν να απομακρύνουν την κίνηση των οχημάτων από τον ιστορικό ιστό.
Πρόκειται για τέσσερα νέα μέτρα τα οποία σύμφωνα με τη δημοτική Αρχή εκτιμάται ότι θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και αναμένεται να έχουν καθοριστική συμβολή στην αποτροπή της παράνομης στάθμευσης στους πεζόδρομους, στην ενθάρρυνση της χρήσης του ποδήλατου και στην περιφρούρηση των θέσεων στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων στο κέντρο της πόλης.
Ειδικότερα όπως εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γιάννης Αναστασάκης, «η χρήση των mini bus από τους Ηρακλειώτες, ξεπέρασε κάθε προσδοκία».
Τα mini bus ήταν το μέσο που έδωσε λύση για να μεταρρυθμίσουμε συγκοινωνιακά το κέντρο της πόλης. Ήταν πολλοί αυτοί που αμφισβήτησαν το εγχείρημα αλλά η πράξη έδειξε ότι πέτυχε και αυτό επιβεβαιώνεται από τους χρήστες.
Πρόκειται για ένα απόλυτα επιτυχημένο εγχείρημα το οποίο καθορίζει την προσπάθεια που καταβάλλεται για την απομάκρυνση των ΙΧ από το κέντρο της πόλης, στην οποία πρέπει να γίνουνε αρωγοί όλοι οι πολίτες. Μάλιστα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που γίνονται τη φετινή χρονιά με τους ρυθμούς που εξελίσσεται, η κίνηση στα mini bus αναμένεται να ξεπεράσει τις 900.000 ο αριθμός των ατόμων που εξυπηρετούν.
Η χωρίς εισιτήριο μετακίνηση, αποτελεί πλέον καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών με την μπλε γραμμή που έχει αφετηρία το Παγκρήτιο Στάδιο και εξυπηρετεί τους κατοίκους των δυτικών περιοχών της πόλης να πρωτοπορεί σε δημοφιλία, καθώς καλύπτει τις μετακινήσεις σε περισσότερα από 30 χιλιάδες άτομα το μήνα.
Αντίστοιχα σε υψηλά επίπεδα κινείται η κόκκινη γραμμή έχει ως αφετηρία το λιμάνι και εξυπηρετεί τους κατοίκους των ανατολικών περιοχών της πόλης όπως και η πράσινη γραμμή που συνδέει οδικώς τη λεωφόρο Κνωσού από το ύψος της γέφυρας της Εθνικής οδού (στο ύψος των εγκαταστάσεων του ΕΚΑΒ) προς το κέντρο της πόλης.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι πλέον δημιουργείται το αδιαχώρητο από τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν κάτω από τη γέφυρα της Εθνικής και στη συνέχεια επιβιβάζονται στο mini bus για να προσεγγίσουν το κέντρο της πόλης.
Τέσσερα νέα μέτρα
Όπως εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος Γ.Αναστασάκης, επιθυμία της δημοτικής αρχής είναι να μειωθεί στην πράξη η περιβαλλοντική επιβάρυνση του Δήμου, και παράλληλα να διευκολύνουμε την πρόσβαση στο κέντρο, με τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Την προηγούμενη εβδομάδα ήμουν στην Κροατία και τη Σλοβενία, στο πλαίσιο συναντήσεων συνεργασίας που έχουμε και με ελληνικές και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις του εξωτερικού όπου αναπτύχθηκε ένας παραγωγικός διάλογος στην κατεύθυνση αυτή.
Μας προβληματίζουν ορισμένα στοιχεία που έχουμε στο Ηράκλειο, δηλαδή υψηλή παραβατικότητα στο κέντρο όπου μπαίνουν οχήματα στους πεζόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό θα εφαρμόσουμε μια πιλοτική λύση με αυτόματα βυθιζόμενα κολωνάκια που θα διαβάζουν και κάποιες πινακίδες έκτακτης ανάγκης ώστε να μην έχουμε αδυναμία διαχείρισης στα έκτακτα περιστατικά.
Πιο συγκεκριμένα τα κολωνάκια θα τοποθετηθούν στο στενό πυρήνα των πεζόδρομων του κέντρου της πόλης, ώστε να αποτρέπεται η κίνηση των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Αντίστοιχα εξετάζονται τρόποι με τους οποίους θα διασφαλίζεται η προστασία των θέσεων της στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων στο κέντρο της πόλης που είναι οριθετημένες με μπλε χάραξη, όπως και τις θέσεις των ΑΜΕΑ και τις θέσεις τροφοδοσίας και αυτό σχεδιάζουμε να γίνει με ένα αυτόματο τρόπο με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέτρων ώστε να μην περιοριζόμαστε στους ελέγχους της δημοτικής αστυνομίας.
Επίσης –όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος- στο πλάνο της δημοτικής Αρχής είναι να ενθαρρύνει την κίνηση με το ποδήλατο, διαμορφώνοντας ειδικούς χώρους, δηλαδή ένα κλειστό πάρκιγκ σαν κοντέινερ για την ασφαλή φύλαξη τους. Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο της χρήσης 4θέσιων ηλεκτρικών οχημάτων στους πεζόδρομους για τη μεταφορά συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν δυσκολία στις μετακινήσεις τους.