Δημιουργούν 98 τμήματα ένταξης  στο Ηράκλειο αλλά χωρίς λεφτά

Την ίδια ώρα που ανάσανε ανακουφιστικά η εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς, μετά από μακροχρόνιους αγώνες, αποφασίσθηκε η δημιουργία 98 νέων τμημάτων ένταξης στην Περιφερειακή Ενότητα του Ηρακλείου, από τα οποία 75 στον Δήμο Ηρακλείου, ανακύπτει μείζον θέμα με τη σχολική στέγη, καθώς στο κρίσιμο ερώτημα για το πού θα στεγαστούν αυτά τα νέα τμήματα, το Υπουργείο Παιδείας νίπτει τας χείρας του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ΦΕΚ, όπου ανακοινώνεται η δημιουργία των νέων τμημάτων ένταξης, αναφέρεται ότι: «δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού», πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το Υπουργείο δεν έχει καμία πρόθεση να αναλάβει τις ευθύνες του στη σχολική στέγη, την ίδια ώρα που ζητά να λειτουργήσουν, από 1η Σεπτέμβρη, 98 νέα τμήματα ένταξης σε επίπεδο νομού.

Ο αντιδήμαρχος, Α. Περισυνάκης, με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι θα στείλει επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο και θα ζητήσει έκτακτη επιχορήγηση 800 χιλιάδων ευρώ, ενώ -την ίδια στιγμή- το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΜΕ Ηρακλείου από την «Αριστερή Παρέμβαση Συσπείρωση», Αντιγόνη Τρούλη, τονίζει ότι είναι αναγκαίο -παράλληλα με τη σχολική στέγη- κρίσιμο ζητούμενο είναι, να ιδρυθούν οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, που θα στελεχώσουν τα νέα τμήματα.

Ο αντιδήμαρχος Παιδείας Αντ. Περισυνάκης

Στο Δημοτικό Συμβούλιο οδηγείται το μείζον θέμα, που ανακύπτει με τη σχολική στέγη, καθώς η Λότζια καλείται να λειτουργήσει, από 1η Σεπτέμβρη, 75 νέα τμήματα ένταξης, χωρίς να έχει καμία οικονομική στήριξη από το αρμόδιο Υπουργείο, το οποίο αποφάσισε την συγκρότησή τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ΦΕΚ, που ανακοινώθηκε η απόφαση για τη δημιουργία 75 νέων τμημάτων ένταξης ειδικής αγωγής, αναφέρεται ότι δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Υπουργείο, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες που υπάρχουν μέσα από τις αξιολογήσεις των μαθητών, προχωρά στη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης, αλλά από την άλλη αφήνει ακάλυπτο τον Δήμο Ηρακλείου να σηκώσει μόνος του το οικονομικό βάρος της ευθύνης για τη διαμόρφωση κατάλληλων χώρων. Με βάση τα όσα αποφάσισε το Υπουργείο, στον Δήμο Ηρακλείου προβλέπεται να δημιουργηθούν τμήματα ένταξης σε 42 Νηπιαγωγεία, σε 18 Δημοτικά Σχολεία, σε 4 Γυμνάσια, σε 7 Λύκεια και 4 ΕΠΑΛ.

Με δηλώσεις του, ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Α. Περισυνάκης, τονίζει ότι το Υπουργείο Παιδείας, «επιτέλους άκουσε την κραυγή των εκπαιδευτικών και δημιούργησε τα τμήματα ένταξης στις 75 σχολικές μονάδες του Δήμου Ηρακλείου. Αυτό που μας προκάλεσε αλγεινή εντύπωση είναι ότι στο ΦΕΚ της δημιουργίας των τμημάτων ένταξης αναφέρεται ότι δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό.

Αυτό σημαίνει ότι, ενώ ιδρύθηκαν τμήματα, δεν θα δοθεί επιχορήγηση προς τους Δήμους της χώρας σε 3.500 σχολεία, για να υλοποιήσουν την δημιουργία τμημάτων ένταξης. Τις επόμενες μέρες θα στείλουμε επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο και θα ζητήσουμε έκτακτη επιχορήγηση 800 χιλιάδων ευρώ. Ήδη μας απασχολεί το πώς θα το υλοποιήσουμε, με δεδομένο ότι το Υπουργείο μάς καλεί να το υλοποιήσουμε την 1η Σεπτεμβρίου».

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, σε κάποια σχολεία υπάρχει το περιθώριο να αξιοποιηθούν χώροι για τις ανάγκες των τμημάτων ένταξης. Όμως, στην πλειοψηφία αυτών των σχολείων δεν υπάρχει αυτό το περιθώριο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ο Δήμος θα πρέπει να βρει μια πρόχειρη λύση με οικίσκους ή να προχωρήσει στην επέκταση των σχολικών δομών.

Επειδή η δεύτερη λύση θα έχει τεράστια χρονοτριβή, προφανώς ο Δήμος στρέφεται στην προοπτική των οικίσκων, όπου όμως και εκεί, όπως τονίζει ο αντιδήμαρχος, το κόστος είναι εξαιρετικά μεγάλο, αφού εκτιμάται γύρω στις 750 χιλιάδες ευρώ. Μάλιστα, ο ίδιος τονίζει ότι οι οδηγίες του αρμόδιου Υπουργείου είναι τα χρήματα που απαιτούνται να διατεθούν από τη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών.

Πρόκειται για ένα καθαρό εμπαιγμό, αν σκεφτεί κανείς ότι οι χρηματοδοτήσεις των Σχολικών Επιτροπών -εδώ και 5 χρόνια- είναι ίδιες και καλύπτουν οριακά τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και όχι τον πάγιο εξοπλισμό τους, όπως εξηγεί ο κ. Περισυνάκης.

Αντιγόνη Τρούλη: «Κρίσιμο ζητούμενο η σχολική στέγη και οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών»

Το μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΠΕ από την Αριστερή Παρέμβαση Συσπείρωσης, Α. Τρούλη

«Μετά από πολλούς αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος υλοποιείται μια χρόνια απαίτηση πολλών σχολείων για τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης, με βάση πλήθος γνωματεύσεων που υπάρχουν από το ΚΕΔΑΣΥ». Αυτό τονίζει με δηλώσεις της στην «Π», το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΜΕ Ηρακλείου από την «Αριστερή Παρέμβαση Συσπείρωση», Αντιγόνη Τρούλη.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, το κρίσιμο ζητούμενο, όμως, είναι να ιδρυθούν παράλληλα οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, που θα στελεχώσουν τα νέα τμήματα και οι παράλληλες στηρίξεις να είναι για κάθε παιδί ατομικές και όχι να μοιράζονται οι ώρες των εκπαιδευτικών σε πολλά παιδιά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλήρης κάλυψη των αναγκών του κάθε μαθητή.

Και απαραίτητη προϋπόθεση είναι η σχολική στέγη, για να στεγαστούν αυτά τα νέα τμήματα, αφού τα περισσότερα σχολεία είναι κορεσμένα και δεν υπάρχουν οι απαραίτητες αίθουσες και η αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή.

Βασικό ζητούμενο είναι να ιδρυθούν και άλλα ειδικά σχολεία, που έχει ανάγκη ο νομός και φυσικά να ανεγερθούν νέα σχολικά κτήρια και πρώτα από όλα για το ΕΕΕΕΚ και το ΕΝΕΕΓΥΛ, που σήμερα είναι στον αέρα. Το κρίσιμο ζητούμενο, δηλαδή, είναι η αύξηση των δαπανών για τη στήριξη της δημόσιας παιδείας, ως βασικό κοινωνικό αγαθό, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών.