ΒΟΑΚ

Επιστολή προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στέλνει ο πληρεξούσιος δικηγόρος των ιδιοκτητών απαλλοτριουμένων ακινήτων στον Βόρειο Οδικό Άξονα για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.

Ο πληρεξούσιος δικηγόρος των ιδιοκτητών συμφωνεί πως το έργο είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της Κρήτης, ωστόσο υπενθυμίζει στον πρωθυπουργό πως δεν μπορεί να εκκινήσει η εκτέλεση του προτού προηγηθεί ο δικαστικός καθορισμός αποζημίωσης για τα τμήματα που απαλλοτριώνονται.

«Οι συνεχείς ανακοινώσεις υπηρεσιακών παραγόντων και οι επαναλήψεις τους από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ότι δήθεν τα εργοτάξια στήνονται τον Μάιο του 2022 ή τον Σεπτέμβριο του 2022 έχουν πλέον κουράσει» επισημαίνεται μεταξύ άλλων στην επιστολή όπου και προστίθεται:  «Τίποτε δεν ήταν δυνατόν να προωθηθεί πριν από τη σύνταξη των κτηματολογικών στοιχείων, τα οποία εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μόλις στις 21.06.2022, δηλαδή λίγες μόλις ημέρες πριν από την εκπνοή (στις 25.06.2022) της προβλεπόμενης από το άρθρο 3 παράγραφος 1 ΚΑΑΑ εξάμηνης προθεσμίας από την κήρυξη της απαλλοτρίωσης, με προφανή κίνδυνο την αυτοδίκαιη άρση της και τη ματαίωση του έργου».

Ο δικηγόρος σημειώνει πως μόνο όταν εκδοθούν στο μέλλον οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις, θα καταστεί δυνατόν να συνταχθούν οι αναγκαίοι πίνακες παρακατάθεσης και στη συνέχεια να καταβληθεί η αποζημίωση.

«Με απλά λόγια, αν τηρηθούν με ευλάβεια όλα τα προβλεπόμενα, ίσως κάποια στιγμή το 2023, να μπορεί να ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες να αποδώσουν τα ακίνητά τους για την εκτέλεση του έργου» σημειώνεται στη σχετική επιστολή που υπογράφεται από τον κ. Ιωάννη Χορομίδη.

Ο κ. Χορομίδης απευθύνει μάλιστα το εξής ερώτημα:  «Αναλώνεται η διοίκηση σε ανακριβείς πληροφορίες και συγκάλυψη προβλημάτων ή μεριμνά για την προώθηση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων με σεβασμό στη νομιμότητα, ώστε να καταστεί δυνατόν να αποδοθούν τα ακίνητα εντός του 2023 και όχι πέραν αυτού;».

Ο κ. Χορομίδης παραθέτει επίσης στην επιστολή του μια σειρά από στοιχεία, υπενθυμίζοντας παράλληλα πως η περίπτωση των ιδιοκτητών του Καστελλίου αποδείχθηκε τραυματική, αφού ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε η εξέταση των αιτήσεων για διόρθωση στοιχείων, ούτε και ο καθορισμός της πλήρους αποζημίωσης.

Ο κ. Χορομίδης θεωρεί επίσης πως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος, η ίδια αρνητική εμπειρία να επαναληφθεί για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.