Την επισήμανση πως ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης δεν αναφέρθηκε σε κανένα χρονοδιάγραμμα σε σχέση με την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην Κρήτη, έκανε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής του.
«Ο κ. Πλακιωτάκης αντί να απαντήσει με σαφήνεια γιατί ακόμη, 6 μήνες μετά την ανάληψη της Κυβέρνησης, δεν έχει υπογράψει την έτοιμη Υπουργική Απόφαση για επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στις επιχειρήσεις της Κρήτης, η οποία ήταν προϊόν ώριμων διαβουλεύσεων με τους φορείς του νησιού και βασισμένη σε μελέτες που διενήργησαν τα επιμελητήρια Κρήτης, αποκαλύπτει ότι σχέδιο της Κυβέρνησης είναι η υιοθέτηση ενός άλλου εργαλείου που στόχο θα έχει την ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας» επισήμανε μεταξύ άλλων ο βουλευτής.
Ο κ. Βαρδάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, επισήμανε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ψήφισε, για πρώτη φορά, με τον νόμο 4551/18, την εφαρμογή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) για τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της νησιωτικής Ελλάδας, με σκοπό να μετριαστούν οι αντιθέσεις μεταξύ νησιωτικού και ηπειρωτικού χώρου, δεδομένου του υψηλού κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς από και προς τα νησιά. Ακολούθησε η απόφαση για ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου με το ν. 4606/19, άρθρο 14.
Ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι, δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχει τροποποιηθεί, η Κ.Υ.Α. 568/2019 βάσει της οποίας θα επιτραπεί στις επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλλουν αιτήματα χρηματοδότησης. Από την πλευρά του, ο κ. υπουργός επικαλέστηκε ότι το μέτρο δεν είναι αποδοτικό και ότι έχουν προκύψει στρεβλώσεις στην εφαρμογή του σε επιχειρήσεις εμπορίου καυσίμων.
Δήλωσε επίσης ότι η κυβέρνηση είναι αντίθετη με τη «δημιουργία επιδοματικά εξαρτώμενων οικονομιών και η υιοθέτηση μέτρων βραχείας ημερομηνίας λήξης δεν αμβλύνουν τις περιφερειακές ανισότητες». Ωστόσο ανέφερε ότι γίνεται διάλογος με τα επιμελητήρια, τους Περιφερειάρχες και τους νησιώτες δημάρχους, για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής.
Επίσης ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και με αφορμή το πόρισμα της νέας σχετικής μελέτης που θα εκπονηθεί από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, συζητείται η ενίσχυση των επιχειρήσεων με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, χωρίς και πάλι να θέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.