Από τη χθεσινή συνάντηση στη Λότζια
Από τη χθεσινή συνάντηση στη Λότζια

Με αφετηρία την ξεκάθαρη τοποθέτηση της καθολικής απαγόρευσης στο σταυρό της πόλης, το σύνολο των δημοτικών παρατάξεων συμφώνησε χθες την αναδιατύπωση της τελικής πρότασης της κυκλοφοριακής  μελέτης, που θα έρθει για νέα δεδομένα, που προκύπτουν ώστε να καλυφθούν όλες οι παράμετροι των προβλημάτων που έχουν θέσει.

Τι αποφασίστηκε στη διάρκεια της σύσκεψης

Αδιαπραγμάτευτος όρος της διαπαραταξιακής επιτροπής στην οποία συμμετείχαν ο δήμαρχος Β.Λαμπρινός και οι αντιδήμαρχοι Γ.Αναστασάκης και Γ.Σισαμάκης, οι εκπρόσωποι της μείζονος αντιπολίτευσης Ν.Γιαλυτάκης και Γ.Αγριμανάκης, οι επικεφαλής των παρατάξεων Η.Λυγερός, Ευ.Σχοιναράκη – Ηλιάκη, Ε.Κουκιαδάκης και Π.Ινιωτάκης και ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Μ.Κασαπάκης, ήταν η περιφρούρηση της πεζοδρόμησης του σταυρού της πόλης.

Ωστόσο αυτό στο οποίο συμφώνησαν, είναι ότι θα υπάρξει μια πιλοτική εφαρμογή σε βάθος χρόνου ενός τετραμήνου, όπου θα υπάρξει μια αξιολόγηση σε σχέση με την εικόνα που διαμορφώνεται και ανάλογα με τις δυσκολίες που καταγράφονται θα δρομολογούνται λύσεις.

Παράλληλα εστίασαν στη δύσκολη εξίσωση της οδού Οδηγητρίας, όπου η στενότητα του δρόμου δημιουργεί αντιδράσεις προβληματισμό και σοβαρά ερωτήματα, για το αν μπορεί να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια μικτή επιτροπή με τη συμμετοχή των τοπικών εμπόρων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, συναδέλφων τους από τη 1821 των δύο ιδιωτικών πάρκινγκ, εκπροσώπων της Τροχαίας και της Αστυνομίας, που θα παρακολουθούν την εξέλιξη της κίνησης καταγράφοντας τις δυσκολίες.

Μάλιστα στην κατεύθυνση αυτή τονίστηκε ότι μπορούν να αξιοποιηθούν και οι νέες τεχνολογίες, σε ότι αφορά στην αποτύπωση του κυκλοφοριακού φόρτου. Σε σχέση με την πρόσβαση στην οδό Γιαννίκου τονίσθηκε ότι θα προωθηθεί μια κανονιστική πράξη η οποία θα μπορεί να ρυθμίζει τους όρους πρόσβασης των κατοίκων στους πεζόδρομους που βρίσκονται στα σπίτια τους ώστε να λυθούν τα αντικειμενικά ζητήματα που θέτουν σε ό,τι αφορά στην καθημερινή εξυπηρέτηση τους.

Παράλληλα προτάθηκε να διερευνηθεί η δυνατότητα να αποκτήσει ο δήμος Ηρακλείου δύο ηλεκτρικά ολιγοθέσια λεωφορεία τα οποία θα μεταφέρουν κόσμο από την πλατεία Ελευθερίας στην Καλοκαιρινού και το  αντίστροφο  ώστε να λυθεί κάθε ζήτημα προσβασιμότητας που εγείρεται.

Τι θα γίνει με τα ταξί;

Σε ό,τι αφορά στο καυτό θέμα των ταξί, αυτό που ήταν ξεκάθαρο είναι ότι δεν υιοθετείται το αίτημά τους για να έχουν πρόσβαση μέσω Χ. Γιάνναρη, μικρής Έβανς, Δικαιοσύνης, Ίδης και 1821, αφού αντιπροτείνονται δύο πιάτσες των ταξί επί σης Κορωναίου (μία δίπλα στο Επιμελητήριο και η δεύτερη στη συμβολή με την 25ης Αυγούστου), και μια στη Χ.Γιάνναρη

. Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι  των ταξί επιφυλάχθηκαν να απαντήσουν, όταν δουν την ολοκληρωμένη πρόταση. Ωστόσο ο πρόεδρος των ταξί κ. Λ.Πετράκης, με δηλώσεις του στην «Π» ξεκαθαρίζει ότι είναι διατεθειμένος να κάνει ένα βήμα πίσω σε σχέση με το βέτο που έχει τεθεί από τον κλάδο του εάν δημιουργηθεί ένας νέος κυκλοφοριακός βρόγχος στο ύψος της Ψαρομηλίγκων που θα μπορούσε να αποφορτίσει την πίεση που δέχεται το κέντρο της πόλης. Όπως σημειώνει εάν η δημοτική Αρχή δεν το αποδεχτεί αυτό είναι κόκκινη γραμμή για τον ίδιο και τον κλάδο του.

Μάλιστα ο ίδιος δεν κρύβει την έκπληξη του για την προσέγγιση που γίνεται από τις δημοτικές παρατάξεις σε σχέση με τη χρήση ηλεκτρικού λεωφορείου στη Δικαιοσύνης, που όπως σκωπτικά σχολιάζει αναιρεί κάθε έννοια πεζοδρόμησης από αυτούς που την ευαγγελίζονται.

Ο ίδιος προειδοποιεί ότι ο κλάδος είναι σε επιφυλακή και θα έχει ακόμα πιο δυναμική παρουσία με τη συμμετοχή αυτή τη φορά 800 ατόμων στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Μάλιστα σε σχετική ανακοίνωση του τονίζει ότι  “ο Σύλλογος Ιδιοκτητών ταξί Ηρακλείου ενημερώνει τους συναδέλφους αλλά και το επιβατικό κοινό του Ηρακλείου, ότι η σημερινή συζήτηση στο γραφείο του δημάρχου με παρόντες όλους τους επικεφαλής των δημοτικών  παρατάξεων έπεσε στο κενό.

Οι προτάσεις τους αντιδημαρχου κ. Αναστασακη για άλλη μια φορα αποδεικνύουν την σοβαρότητα που αντιμετωπίζει το θέμα του κυκλοφοριακου στο κέντρο της πόλης. Για πολλοστή φορά επιβεβαιώνει τις ανησυχίες μας τόσο για τον κλάδο μας όσο και για τους πολίτες του Ηρακλείου. Από τον καθολικό αποκλεισμό των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, επαναφέρει θέμα μίνι μπας με διαδρομή από Δικαιοσύνης, Ίδης, Καλοκαιρινού. Δεν ανεφερε καθόλου την είσοδό των ταξί στο κέντρο της πολης, μόνο για ειδικές περιπτώσεις.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας δεν συμφώνησε σε τίποτα, παραμένει στις θέσεις του,  απλά και ξεκάθαρα δώσαμε εναλλακτικές προτάσεις προς όφελος του κλάδου και του επιβατικού κοινού. Περιμένουμε μέχρι την Παρασκευή την τελική πρόταση από την μεριά του δημου και θα επανέλθουμε με νέο ενημερωτικό δελτιο, πριν το δημοτικό συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 30/1/23”.

Από τη χθεσινή συνάντηση στη Λότζια
Η συνάντηση με τους φορείς

Μετά την συνεδρίαση της Διαπαραταξιακής Επιτροπής, ακολούθησε συνάντηση με τους εμπλεκόμενους φορείς που είχαν συγκεντρωθεί, οι οποίοι ενημερώθηκαν για την κοινή διαχειριστική προσέγγιση που έχει συμφωνηθεί στο ζήτημα της κυκλοφοριακής μελέτης. Στη διάρκεια της συζήτησης η πλευρά του ιδιωτικού πάρκινγκ της Θησέως έθεσε ζήτημα να χρησιμοποιηθεί και η οδός Μπιζανίου προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πελάτες του ιδιωτικού σταθμού, αίτημα που καμία παράταξη δεν ενέκρινε τονίζοντας ωστόσο ότι κάθε πρόβλημα που θα ανακύψει θα επανεξεταστεί μετά το πρώτο τετράμηνο εφαρμογής της μελέτης.