ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη

Στο «μικροσκόπιο» της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΑΚ μπαίνει το μεγάλο έργο Χερσόνησος Νεάπολη, το κατασκευαστικό κόστος  του οποίου ανέρχεται στα 205 εκατομμυρίων ευρώ, και όπως ήδη έχει ανακοινώσει το αρμόδιο υπουργείο, θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Μιχάλης Χωραφάς με δηλώσεις του στην «Π» κάνει λόγο για μια άριστη χάραξη που περνά πίσω ακριβώς από το Σεληνάρι, και βγαίνει από το πλάι του μοναστηριού, τονίζοντας παράλληλα ότι πρόκειται για ένα έργο που  έχει τεχνικά χαρακτηριστικά κορυφαίων προδιαγραφών.

Όπως είναι γνωστό ήδη έχει κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου την οποία θα επιδιώξει να εξασφαλίσει και το Επιμελητήριο ώστε να έχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα σε σχέση με τα ειδικά χαρακτηριστικά και στοιχεία του έργου.

Ο κ. Χωραφάς σημειώνει ότι με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το έργο έχει μήκος 22,4 χιλιόμετρα, με τερτάιχνη διατομή, πλάτος 21,5 μ. Προβλέπονται περισσότεροι από πέντε ανισόπεδοι κόμβοι πέντε σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,77 χιλιομέτρων, και ένα έργο cut and cover στο πλαίσιο του οποίου θα γίνει εκσκαφή σε ένα συγκεκριμένο σημείο στο βουνό και επικάλυψη με ειδικό στέγαστρο.

Επίσης προβλέπονται γέφυρες συνολικού μήκος 1,7 χιλιομέτρων. Όπως έχει αξιολογηθεί, η καινοτομία της χάραξης αυτής είναι ότι λύνει το δύσκολο πρόβλημα του περάσματος του της περιοχής του Σεληναρίου το οποίο στη σημερινή του διαδρομή δεν επιδέχεται διαπλάτυνση.

Ειδικότερα η  νέα χάραξη του Εθνικού δρόμου στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία σήραγγας στη Σταλίδα και  τη διαπλάτυνση προς τα βόρεια του δρόμου Χερσόνησος Μάλια. Επίσης, στα όρια των νομών Ηρακλείου Λασιθίου στο σημείο που βρίσκεται το ύψωμα και η εκκλησία του Προφήτη Ηλία μεταξύ Μαλίων και Σισίου γίνεται ένας κόμβος και μια νέα  χάραξη που προβλέπει τη δημιουργία οδικής σήραγγας από την περιοχή του Σεληναρίου σε μια έκταση 2 χιλιομέτρων.

Όπως τονίζει ο κ.Χωραφάς, πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που η κατασκευή του έρχεται να απαντήσει με ποιοτικούς όρους στο διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας, που εδώ και χρόνια ζητά και διεκδικεί έργα υποδομής που θα μπορούν να δώσουν απάντηση στο αναπτυξιακό έλλειμμα του τόπου.

Με την υλοποίηση του έργου αναμένεται να επιτευχθεί, σημαντική μείωση των ατυχημάτων, σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων αλλά και  βελτίωση στις μετακινήσεις, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.

Ο ίδιος σημειώνει ότι στο πλαίσιο της συζήτησης που θα γίνει στη Διοικούσα Επιτροπή θα τεθούν μια σειρά από παρατηρήσεις και βελτιωτικές προτάσεις που θα γίνουν σε σχέση με τη διαχείριση των ομβρίων στο ύψος των Μαλίων αλλά και  τη σύνδεση νέου δρόμου με το υφιστάμενο αγροτικό δίκτυο, ώστε να υπάρχει μια ομαλή συγκοινωνιακή επικοινωνία.