Με αφετηρία την πύλη Ιησού άρχισε το ξήλωμα των κυβόλιθων, που λόγω της ανισόπεδης επιφάνειάς τους ήταν μόνιμη κυκλοφοριακή πληγή για την πόλη, τόσο για τα οχήματα όσο και για τους πεζούς. Ο σχεδιασμός του Δήμου προβλέπει ότι θα αντικατασταθούν αμέσως από άσφαλτο ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων και όλα θα είναι έτοιμα πριν από τον Δεκαπενταύγουστο. Σε δεύτερη φάση και μετά τον εορτασμό της Παναγίας θα προχωρήσει η δεύτερη φάση του σχεδιασμού που είναι η απομάκρυνση των κυβόλιθων και μπροστά από το Πολιτιστικό Κέντρο, που είναι ένα δεύτερο κομβικό σημείο που προσκρούει σε αντιδράσεις.
Όπως είναι γνωστό, τα προβλήματα με τους ανισόπεδους κυβόλιθους (που τοποθετήθηκαν μετά την έγκριση της σχετικής μελέτης από το ΚΑΣ), εντοπίστηκαν από την πρώτη στιγμή από τους πολίτες, αλλά κυρίως από τους οδηγούς των οχημάτων που διαπίστωναν ότι δεν μπορούσαν να κινηθούν με άνεση και ότι προκαλούσαν φθορά στα λάστιχά τους. Αντίστοιχα προβλήματα είχαν διαπιστωθεί και στην κίνηση των πεζών που δεν ήταν σταθερή, λόγω της ιδιομορφίας της ανατομίας του κυβόλιθου, όπως και τον ποδηλατών που συχνά επέλεγαν να κινούνται από το πεζοδρόμιο λόγω της αστάθειας που δημιουργούσε ο κυβόλιθος και της φθοράς που προκαλούσε στα λάστιχά τους.
Μέσα σε όλα αυτά, αρνητική αντίδραση προκαλούσε το γεγονός ότι κάθε λίγο και λιγάκι ξήλωνε το πουλόβερ της πλακόστρωσης, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται λακκούβες και να προκαλούνται ατυχήματα. Έτσι κλιμακώθηκε ένα κλίμα γενικευμένης δυσφορίας που προβλημάτισε τη Λότζια, η οποία αποφάσισε τελικά να αλλάξει τον αρχικό σχεδιασμό και να αντικαταστήσει τον κυβόλιθο που προκαλούσε τόσες αντιδράσεις. Όπως είναι γνωστό, το βασικό επιχείρημα της τοποθέτησης των κυβόλιθων είναι ότι με το ανισόπεδο σχήμα τους επιβραδύνουν την κίνηση των οχημάτων σε σημεία που κρίθηκε αναγκαίο να συμβεί αυτό, όπως στην πύλη Ιησού, ώστε να ρυθμίζεται η κυκλοφορία και να δίδεται η δυνατότητα καλής προσπέλασης και στον πεζό.
Αντίστοιχη ήταν και η φιλοσοφία της τοποθέτησης των κυβόλιθων μπροστά από το Πολιτιστικό Κέντρο που κρίθηκε εκτός των άλλων ότι η επιβράδυνση των οχημάτων είναι λειτουργικό στοιχείο που θα διευκολύνει την καλύτερη πρόσβαση των πεζών που θέλουν να μεταβούν στον χώρο για να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις. Από την πλευρά του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γ.Αναστασάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι πράγματι ήταν πολύχρονες και επίμονες οι διαμαρτυρίες των πολιτών, τις οποίες οφείλαμε να αφουγκραστούμε και να αποκαταστήσουμε ένα πρόβλημα το οποίο απαιτούσε λύση, αφού, όπως στην πράξη αποδείχθηκε, ο ανισόπεδος κυβόλιθος δεν είναι λειτουργικός στα συγκεκριμένα σημεία.