Με τρία μέτωπα ανοίγει τον βηματισμό του ο Δήμος Ηρακλείου στην εφαρμογή του προγράμματος των ασφαλτοστρώσεων, με το οποίο επιχειρεί να παρέμβει δυναμικά για να αλλάξει οριστικά την παρακμιακή και επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της πόλης. Το πρώτο μέτωπο έχει ανοίξει απέναντι από τα Νέα Αλάτσατα, στην οδό Πολύμνιας και Πανδάρεω, ένα δεύτερο στην περιοχή των Καμινίων γύρω από το γήπεδο του ΟΦΗ, και στο τέταρτο διαμέρισμα στην οδό Ατλαντίδος μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση.
Ο σχεδιασμός της Λότζια προβλέπει ότι στο δεύτερο διαμέρισμα οι αντίστοιχες εργασίες θα ανοίξουν μετά τον εορτασμό της Παναγίας κατά τις 22 Αυγούστου, ενώ το κέντρο της πόλης το οποίο περιλαμβάνεται στο πρώτο διαμέρισμα θα πάει αρκετά πίσω λόγω της εξέλιξης της τουριστικής περιόδου και του αντικειμενικού αιτήματος που υπάρχει να μην διαταραχθεί.
Ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης δεν κρύβει την ικανοποίησή του από τις πρώτες αντιδράσεις του κόσμου, που με κάθε τρόπο δείχνουν πόσο περίμεναν να γίνουν τα έργα αυτά, και το γεγονός αυτό, όπως τονίζει, επιβεβαιώνει περίτρανα ότι είναι ορθή η πολιτική στρατηγική της δημοτικής Αρχής που έβαλε μπροστά ένα τόσο σημαντικό σχεδιασμό. Ο ίδιος εξηγεί ότι στο πλαίσιο της παρέμβασης που βρίσκεται σε εξέλιξη θα γίνεται φρεζάρισμα και ανακατασκευή των οδοστρωμάτων και αποκατάσταση των αστοχιών. Θα εξετάσουμε τη δυνατότητα και κάποια πεζοδρόμια να φτιαχτούν αλλά επειδή αυτό είναι λίγο πιο σύνθετο από ό,τι ακούγεται και αρκετά ακριβός θα δούμε πώς θα το κάνουμε κατά προτεραιότητα.
Οι δρόμοι οι οποίοι μπαίνουν σε προτεραιότητα είναι το κεντρικό οδικό δίκτυο το οποίο εμφανίζει προβλήματα, αλλά και οι δρόμοι από τους οποίους έχει περάσει και έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τη ΔΕΥΑΗ ή έχουν γίνει τομές για να γίνει αναβάθμιση των οπτικών ινών. Όπως τονίζει στην περιοχή των Καμινίων το πλέγμα των δρόμων που έχει επιλεγεί είναι Ισαύρων, Αμαζόνων, Κοντού, Πετλέμπουρη, Εργάνης, Ηφαίστου, Σμυρλίου, Αχαιών, Ελύρου.
Ο ίδιος σημειώνει ότι πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα τόσο σε σχέση με τα χρήματα που θα διατεθούν όσο και σε ό,τι αφορά στο εύρος της παρέμβασης που σκοπό έχει να αναπτυχθεί σε κάθε σπιθαμή του αστικού Ηρακλείου και της ενδοχώρας του. Μετά τις εκπτώσεις που δόθηκαν ο προϋπολογισμός του συνολικού έργου από τα 65 εκ ευρώ που είχε αρχικά προγραμματιστεί περιορίστηκε στα 27.517.800 ευρώ. Παράλληλα τονίζει ότι «μετά τη μεγαλύτερη παρέμβαση που έχει γίνει στο Ηράκλειο και αφορά στην αντικατάσταση όλου του δικτύου ύδρευσης της πόλης, ξεκινά ένα ακόμα μεγαλύτερης εμβέλειας αλλά εξίσου οραματικό σχέδιο, που αφορά στην αποκατάσταση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου εντός πόλης αλλά και στην αγροτική οδοποιία».
Όπως σημειώνει ο κ. Αναστασάκης το σκεπτικό του σχεδιασμού αυτού στηρίζεται στη λογική ότι εάν ο Δήμος συνέχιζε να διαχειρίζεται τα προβλήματα οδοποιίας ακολουθώντας διαθέτοντας ένα εκατομμύριο ευρώ ανά διαστήματα θα χρειαζόμασταν 10ετίες για να γίνει το σύνολο των έργων που απαιτούνται σε όλους τους δρόμους του Δήμου Ηρακλείου. Η δρομολόγηση του σχεδιασμού αυτού είναι πολιτική βούληση του δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα που έρχεται να διαδεχτεί το μεγάλο εγχείρημα που εξελίσσεται και αφορά στην αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης της πόλης.
Βάζουμε πολύ ψηλά τον πήχη και μέσα από μια γενναία διάθεση κονδυλίων επιχειρούμε να δώσουμε λύση οριστική σε ένα πρόβλημα που χρόνια τώρα βασανίζει τους Ηρακλειώτες και είναι φανερό ότι δε λύνεται μέσα από εμβαλωματικές παρεμβάσεις». Ο ίδιος προσθέτει ότι «η ποιότητα των οδικών δικτύων είναι ένα ζήτημα απολύτως συνυφασμένο με την ποιότητα ζωής. Με δεδομένο ότι τα βαριά έργα ομβρίων ύδρευσης αλλά και των οπτικών ινών προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και μας δίνουν τους δρόμους τελειωμένους, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου η πολιτική προτεραιότητα να μεταφραστεί και σε οικονομική προτεραιότητα τώρα που το πεδίο είναι καθαρό για να φτιάχνονται οι δρόμοι μια και καλή».Ο αντιδήμαρχος καταλήγει τονίζοντας ότι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν σε κάθε περιοχή, δεν θα περιοριστούν μόνο σε κεντρικές οδικές αρτηρίες αλλά θα επεκταθούν σε πλέγματα γειτονιών που χρόνια τώρα περιμένουν να αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο της περιοχής τους.